Program Mój elektryk: ponad 3 mln złotych dotacji dla klientów VW FS
Volkswagen Financial Services dołączył do ścieżki programu Mój elektryk 16 listopada 2021 r. dzięki umowie o współpracy podpisanej z Bankiem Ochrony Środowiska.
Zdecydowana większość wniosków w programie Mój elektryk pochodzących od klientów VW FS, bo aż 94 proc., została złożona przez firmy. Co drugi wniosek dotyczył samochodów w przedziale cenowym 220‒280 tys. zł.
Najpopularniejszymi modelami były: ŠKODA Enyaq (35 złożonych wniosków), Volkswagen ID.3 (34) oraz ID.4 (28). Wnioskujący najczęściej otrzymywali dopłatę do elektryka w wysokości 27 tys. zł (90 proc.).
„Przyznaną w programie Mój elektryk dotację w całości można zaliczyć jako wpłatę własną, co obniża koszt miesięcznej raty leasingowej. W zależności od modelu auta i paramentów leasingu może być ona niższa nawet o kilkaset złotych” – podkreśla Magdalena Kaca, dyrektor Departamentu Zarządzania Klientem i Produktem w Volkswagen Financial Services.
Czytaj także: BOŚ: w programie „Mój elektryk” przyznano już ponad tysiąc dotacji do leasingu pojazdów zeroemisyjnych
Co skłoniłoby do zakupu elektryka
Ciekawe informacje na temat aut elektrycznych przyniosła ostatnia odsłona badania konsumenckiego „Portfele Polaków pod lupą” na zlecenie Volkswagen Financial Services.
Jedno z pytań dotyczyło tego, co skłoniłoby do zakupu e-pojazdu. Prawie 10 proc. wskazało na możliwość skorzystania z dofinansowania, ulg lub dopłat w tym zakresie – tu odpowiedź może stanowić program Mój elektryk.
Co piąty (19 proc.) odpowiedział, że skłoni go większa dostępność sieci ładowania. Zdecydowanie najwięcej badanych (60 proc.) uznało, że najbardziej przekonają ich mniejsze koszty eksploatacji oraz niższa cena.
Czytaj także: Dostawcze elektryki są już tańsze w zakupie i użytkowaniu niż diesle, ale ich podaż jest zbyt mała
Elektryczność to przyszłość
Grupa Volkswagen, do której należy Volkswagen Financial Services, planuje duże inwestycje w rozwój elektromobilności. Na ten cel w najbliższych 5 latach zamierza globalnie przeznaczyć 52 mld euro.
Część z tych środków może trafić do Polski. W przypadku danych sprzedażowych dotyczących naszego kraju – koncern szacuje, że za 3 lata samochody na prąd będą stanowić 10‒15 proc. sprzedaży wszystkich aut Grupy VW.