Ponad 300 banków spółdzielczych Zrzeszenia BPS będzie miało wspólną infolinię dla klientów

– Zrzeszeniowe Contact Center to ważny element dążenia do ujednolicenia standardów obsługi klienta w całym Zrzeszeniu.
Wraz z rozwojem kanałów elektronicznych, możliwość kontaktu z bankiem o dowolnej porze, każdego dnia tygodnia, staje się rynkowym standardem – podkreśla Tomasz Gromada, wiceprezes zarządu Banku BPS, koordynujący projekt.
Czytaj także: Bank BPS przedstawia nową strategię na lata 2025-2027
Co ułatwi klientom Zrzeszeniowe Contact Center BPS
W podstawowym zakresie konsultanci infolinii mają służyć użytkownikom bankowości internetowej i mobilnej wsparciem w sytuacjach awaryjnych, takich jak błędne wpisanie loginu czy hasła.
Doradzą również, jak zachować się, gdy klient podejrzewa atak cyberprzestępców.
Zgodnie z planem w zakresie usług zrzeszeniowego Contact Center będą zarówno te bez weryfikacji tożsamości dzwoniącego (np. pomoc w logowaniu do bankowości elektronicznej), jak i te, do których weryfikacja tożsamości jest niezbędna (np. odblokowanie konta i reset haseł).
Czytaj także: Już blisko 3 mln klientów korzysta z banków spółdzielczych Grupy BPS
Współpraca Zrzeszenia BPS i ITCARD
Projekt niesie ze sobą istotne wyzwania technologiczne – banki spółdzielcze Grupy BPS korzystają z różnych systemów centralnych oraz rozwiązań w zakresie bankowości internetowej i aplikacji mobilnych.
Jednocześnie, wspólna infolinia to szansa na osiągnięcie efektu skali i optymalizację kosztów operacyjnych także dla tych banków, które już dziś posiadają własne rozwiązania call center.
Prace nad stworzeniem zrzeszeniowego Contact Center rozpoczęły się w lipcu 2025 r. i potrwają do grudnia 2026 roku. Operatorem infolinii będzie firma ITCARD – wieloletni partner sektora bankowości spółdzielczej.