Polska Bezgotówkowa o fenomenie usługi cashback

Polska Bezgotówkowa o fenomenie usługi cashback
Fot. stock.adobe.com / Sergey
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Aż połowa Polaków zainteresowana jest możliwością wypłaty gotówki podczas płatności kartą za zakupy w punkcie handlowym – wynika z badań Fundacji Polska Bezgotówkowa . Ze strony konsumentów jest to najbardziej pożądana dodatkowa usługa realizowana poprzez terminal płatniczy. Najchętniej chcą z niej skorzystać osoby w wieku 18-24 lata, czytamy w informacji prasowej Fundacji Polska Bezgotówkowa.

– Konsumenci cenią komfort i łatwość dokonywania transakcji. Wypłata gotówki w punkcie handlowym to dla nich większa swoboda i komfort płatności.

To również spore ułatwienie, kiedy w jednym miejscu możemy zrobić zakupy, zapłacić za nie kartą i przy okazji wypłacić potrzebną nam w danej chwili gotówkę – mówi Anna Spychalska-Grzeszek, dyrektor obszaru marketingu i produktów Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Czytaj także: Coraz więcej korzyści z płatności bezgotówkowych

Płatności bezgotówkowe – coraz więcej możliwości

Coraz większą popularnością wśród konsumentów cieszą się dodatkowe usługi oferowane za pomocą terminala płatniczego, które można zrealizować podczas płatności bezgotówkowych w punktach handlowych. Zainteresowana możliwością wypłaty gotówki w sklepie, na stacji benzynowej czy w placówce poczty jest aż połowa Polaków.

Konsumenci są otwarci również na dodatkowe możliwości, które oferują nowoczesne terminale płatnicze, takie jak odbiór przesyłek (56%), doładowanie telefonów (44%) czy zostawianie napiwków kartą (42%).

Najchętniej z połączonej usługi płatności kartą i wypłaty gotówki skorzystałyby osoby młode. W przedziale wiekowym 18-24 lat jest ich aż 72% oraz ponad 2/3 (62%) w grupie 25-39 lat. Dla najmłodszych konsumentów istotne znaczenie ma również możliwość odbioru przesyłek (80%) oraz opcja pozostawienia napiwku kartą (64%).

– Młodzi konsumenci w sposób szczególny cenią sobie elastyczność, swobodę i niezależność – i tego właśnie oczekują od rozwiązań płatniczych. Natomiast dodatkowe usługi, które – w sposób szybki i wygodny – można zrealizować podczas zakupów w punkcie handlowym to odpowiedź na zmieniające się potrzeby całego społeczeństwa – dla wszystkich osób, dla których ważny jest czas i komfort – podsumowuje Anna Spychalska-Grzeszek.

Czytaj także: FTBS 2023: trendy w płatnościach – wyzwania i rozwiązania. Nowi klienci i nowe potrzeby

Prawie 300 tys. placówek z cashback

Jak pokazują dane Narodowego Banku Polskiego, na koniec 2022 r. wypłatę gotówki przy okazji zakupów oferowało swoim klientom blisko 300 tys. placówek handlowych – sklepów i supermarketów, placówek pocztowych, stacji benzynowych, hoteli, salonów prasowych i innych punktów handlowo-usługowych.

W IV kwartale 2022 r. przeprowadzono 5,5 mln wypłat sklepowych, a ich wartość wyniosła 894,9 mln zł – ponad 7% więcej w stosunku do poprzedniego kwartału.

Czytaj także: Płacąc kartą za zakupy, przy okazji wypłacisz gotówkę!>>>

Z usługi wypłaty gotówki podczas płatności kartą można skorzystać m.in. w sklepach sieci Carrefour, Gzella, Netto, Sokołów, Empik i w punktach Ruchu, a także na stacjach benzynowych i w placówkach Poczty Polskiej. Punkty, w których dostępna jest usługa oznaczone są znakami Mastercard – Płać Kartą i Wypłacaj oraz Visa Cash Back.

Limit jednorazowych wypłat wynosi 1000 zł, warunkiem realizacji usługi jest jednak każdorazowo dostępność gotówki w kasie.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://polskabezgotowkowa.pl/cashback/

Źródło: BANK.pl