Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG

Podsumowanie XIII Kongresu EFPA Polska

28.10.2022 07:44 Kongres EFPA Polska
Podsumowanie XIII Kongresu EFPA Polska
XIII Kongres EFPA 2022. Źródło: EFPA Polska
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
XIII Kongres EFPA Polska, który odbył się 21 października był ważnym spotkaniem społeczności sektora finansowego, wspólnej dyskusji o tym, jak nadać nowy sens usługom finansowym w czasach niepewności, kruchości i wszechogarniających nas zagrożeń, klimatycznych, politycznych i społecznych, podkreślają w komunikacie prasowym Organizatorzy.

„Chcemy tworzyć zrównoważone finanse dla nowego świata, budować kulturę zaufania, odpowiedzialności i dobra wspólnego.”

„Chcemy działać zgodnie z naszymi wartościami, stawiać człowieka w centrum naszego zainteresowania i dbać o planetę dla nas i przyszłych pokoleń.”

Tak wybrzmiały najważniejsze przesłania XIII Kongresu EFPA Polska, współtworzone przez liczne grono Prelegentów i Gości.

Czytaj także: Coraz więcej wątpliwości sektora finansowego wobec ESG>>>

Ponad 1200 uczestników Kongresu, zgromadzonych w studio i online, mogło wysłuchać inspirujących wstąpień, mocnych sporów na argumenty i poruszających rozmów. Wśród nich m.in.:

– Jak być rozrabiaką w dobrej sprawie? pokazywał Wojciech Sobieraj, prezes Vodeno, przekonując, że warto być pożytecznym społecznie;

– Jak technologie zmieniają nasz świat i czy nadal mamy na nie wpływ, objaśniała Jowita Michalska, Digital University;

– Na pytanie, czego pragną klienci we współpracy z doradcami i czy doradcy rozumieją ich branże odpowiadali ‒ Małgorzacie Anczewskiej, EFPA Polska ‒ klienci bankowości prywatnej, m.in.: Andrzej Seweryn, Solange Olszewska, Piotr Wielgomas;

– O potrzebie zabezpieczenia majątków Polaków i wzmocnienia ich odporności finansowej rozmawiali Jarosław Fuchs, Bank Pekao i Mariola Szymańska, EFPA Polska;

– Jak Big Data i sztuczna inteligencja już dziś jest przez analityków zaprzęgana do tworzenia wartościowych strategii inwestycyjnych mówiła Hania Shmidt z Goldman Sachs;

– Nad tezą: „Czy zrównoważone finanse ESG uratują nas przed katastrofą?” spierały się w debacie oksfordzkiej pod dowództwem Marszałka Grzegorza Nawrockiego dwie Drużyny Opozycji i Propozycji, w składzie:

prof. ALK dr hab. Bolesław Rok, Ewa Radkowska-Świętoń, 30% Klub Polska, Łukasz Kędzior, Pekao TFI, Marcin Wlazło, Biuro Maklerskie Pekao SA, Marek Rybiec, iWealth, Małgorzata Jarczyk-Zuber, ING Bank Śląski, Przemysław Furlepa, BNP Paribas, Krzysztof Pietraszkiewicz, Związek Banków Polskich;

– Przedstawiciele Certyfikowanych Partnerów EFPA przedstawili ważne rekomendacje rynkowe:

– szerokiej sektorowej kampanii edukacyjnej dla Klientów o oszczędzaniu, zabezpieczeniu emerytalnym i usłudze doradztwa inwestycyjnego,

– poszerzenia dostępu Klientów w Polsce do usługi doradczej oraz

  – utworzenia przez Ministerstwo Finansów Wykazu Tytułów Zawodowych, potwierdzających wypełnienie wymagań kwalifikacyjnych doradców;

– Pakiet eksperckich webinarów prowadzonych przez najlepszych praktyków rynkowych nt. inwestowania tematycznego oraz dobrych praktyk w doradztwie finansowym i inwestycyjnym.

XIII Kongres EFPA 2022: Mariola Szymańska, Małgorzata Anczewska.
XIII Kongres EFPA 2022: Mariola Szymańska, Małgorzata Anczewska. Źródło: EFPA Polska

Czytaj także: Bankom i TFI nie podoba się narzucenie im odpowiedzialności za ESG>>>

Inne artykuły tego autora:

  • XV Kongres EFPA Polska o mapie drogowej dla zdrowia finansowego Polaków
  • XV Kongres EFPA Polska: „Zadbajmy o zdrowie finansowe Polaków. Czas na Certyfikowanych Doradców EFPA”
  • XIV Kongres EFPA Polska o zrównoważonym rynku planerów i doradców finansowych

Jak nadać nowy sens usługom finansowym?

Kongres zakończyła poruszająca rozmowa Barbary Stęchły, wiceprzewodniczącej Rady EFPA Polska z Józefem Wancerem, bankowcem i finansistą o tym, jak BYĆ:

„Najczęściej mówi się o ESG w odniesieniu do firm czy organów państwowych, kiedy tak naprawdę powinniśmy sobie uzmysłowić, że tu chodzi o CZŁOWIEKA, o CZŁOWIECZEŃSTWO, o CZUŁOŚĆ do NASZEJ PLANETY.

Sukces wdrażania ESG jest głównie uzależniony od postawy  człowieka. Firmy to ludzie. ESG to szlachetny, ale długi i trudny proces, który nigdy nie ma końca. Konkretne poczynania człowieka okażą się sukcesem lub porażka ludzkości. Nie bądźmy obojętni.”

XIII Kongres EFPA Polska to był ważny dzień. Uczestnicy XIII Kongresu szukali odpowiedzi na pytanie, jak nadać nowy sens usługom finansowym, tak aby zrównoważone finanse służyły budowie nowego świata.

To na pewno będzie droga. Ta droga jest ważna. Jaka będzie i czy dotrzemy do celu zależy od każdego z nas. Bo jak mówił Marshal McLuhan, „Statek kosmiczny Ziemia nie ma pasażerów. Wszyscy jesteśmy Załogą.”

Inne artykuły od aleBank.pl:

  • Waloryzacja emerytur i rent w 2023 roku: w jakiej wysokości?
  • URE: zerowa stawka opłaty OZE w 2023 roku
  • 25 lat Biura Informacji Kredytowej, i co dalej?

Partnerami XIII Kongresu EFPA Polska byli: Bank Pekao SA, NN TFI SA, TFI PZU SA, PFR TFI SA, Pekao TFI, Xelion DI, iWealth, mBank SA, Generali Investments TFI, Investors TFI, Bank BNP Paribas SA, ING Bank Śląski SA, Ipopema, Schroders.

Partnerzy medialni: aleBank.pl, AnalizyOnline, Miesięcznik Finansowy BANK, BS NET, Parkiet, Rzeczpospolita, Polska Agencja Prasowa S.A..

Patronaty: CFA Society Poland, GPW, IZFiA, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, Związek Banków Polskich, Uczelnia Łazarskiego, Digital University.

Organizacje Partnerskie: Warszawski Instytut Bankowości.

Projekty Partnerskie: Bankowcy dla Edukacji Finansowej Dzieci i Młodzieży BAKCYL i 30% Club Poland, Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży, Fundacja Nienieodpowiedzialni, Rada ds.Kompetencji Sektora Finansowego.

XIII Kongres EFPA 2022, Certyfikowani Partnerzy.
XIII Kongres EFPA 2022, Certyfikowani Partnerzy. Źródło: EFPA Polska
Źródło: aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
30% Club PolandAkademia Leona Koźmińskiego / ALKaleBank.plAnalizyOnLineAndrzej SewerynBank Pekao SABarbara StęchłyBiuro Maklerskie PekaoBNP ParibasBNP Paribas Bank PolskaBolesław RokBS.netCFA Society PolandDeklaracja Odpowiedzialnej SprzedażyDigital UniversityDom Inwestycyjny XelionESG / Environmental, Social and corporate GovernanceEuropean Financial Planning Association / EFPAEwa Radkowska-ŚwiętońFundacja NienieodpowiedzialniGenerali Investments Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A.Giełda Papierów Wartościowych / GPWGrzegorz NawrockiING Bank Śląski S.A. / INGInvestors TFIIpopema TFIiWealthIzba Zarządzających Funduszami i Aktywami / IZFiAJarosław FuchsJowita MichalskaJózef WancerKongres EFPA PolskaKrzysztof PietraszkiewiczŁukasz KędziorMałgorzata AnczewskaMałgorzata Jarczyk-ZuberMarcin WlazłoMarek RybiecMariola SzymańskamBankMiesięcznik Finansowy BANKNN TFI SAParkietPekao Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych / Pekao TFIPFR Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. / PFR TFIPiotr WielgomasPolska Agencja Prasowa / PAPProjekt Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży BAKCYLPrzemysław FurlepaRzeczpospolitaSchrodersSektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora FinansowegoSolange OlszewskaStowarzyszenie Inwestorów IndywidualnychTowarzystwo Funduszy Inwestycyjnych PZU / TFI PZUUczelnia ŁazarskiegoVodenoWarszawski Instytut Bankowości / WIBWojciech SobierajZrównoważone finansowanieZrównoważony rozwójZwiązek Banków Polskich / ZBPZwiązek Przedsiębiorstw Finansowych / ZPF
Autor Kongres EFPA Polska

Zobacz także

Kacper Dworniczak. Źródło: VeloBank
VeloTalent: Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku
„Barometr Flotowy 2025” Arval Mobility Observatory
Polski rynek flotowy przyspiesza, ale bez elektromobilności
Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania”. Źródło: UEP
Finał III edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Finansach „Finansomania” – zwycięzcy
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}