PKO Leasing umocnił pozycję lidera w rekordowym 2023 roku
Branża leasingowa ma powody do zadowolenia – zeszły rok zamknęła z rekordem 102,5 mld zł udzielonego finansowania. Dynamika wzrostu sektora wyniosła 16,3 proc. r/r.
Grupa PKO Leasing, z 13,3 proc. udziałem w krajowym rynku leasingu w 2023 roku, utrzymała pozycję lidera.
Firma osiągnęła wysoką, zbliżoną do całej branży dynamikę wzrostu na poziomie +16,6 proc. r/r i sfinansowała przedmioty o wartości blisko 13,6 mld zł. W wielu obszarach wyraźnie przekroczyła zakładane cele.
Czytaj także: Bankowość i Finanse | Ochrona Środowiska | Banki zapewniają finansowanie zielonych inwestycji
Dwucyfrowe wzrosty w segmencie leasingu pojazdów
W segmencie nowych i używanych samochodów osobowych Grupa PKO Leasing urosła o ponad 26 proc. r/r, do czego w dużym stopniu przyczyniły się bardzo dobre wyniki w kategorii pojazdów premium.
Firma zanotowała dwucyfrowe wzrosty także w finansowaniu pojazdów innych rodzajów, m.in. ciągników siodłowych (+10,8 proc. r/r) i autobusów (+17,3 proc. r/r), jak również przedmiotów poza kategorią motoryzacyjną.
Ponadrynkowe wzrosty r/r wypracowała np. w finansowaniu maszyn i urządzeń oraz sprzętu IT – odpowiednio +2,1 proc. i +17,1 proc.
– Nasze zeszłoroczne wyniki i całego rynku bardzo mnie cieszą. Stanowią dowód na dobrą kondycję całej branży i proinwestycyjne nastroje wśród klientów, ale też potwierdzają niezachwianą pozycję PKO Leasing jako lidera w swojej kategorii biznesowej.
Dla naszej organizacji ma to szczególne znaczenie, bo w 2024 roku obchodzimy jubileusz 25-lecia działalności. Współtworzymy rynek leasingu w Polsce właściwie od jego początków.
Mamy za sobą lata intensywnego rozwoju i mądre decyzje, które przy silnym wsparciu PKO Banku Polskiego doprowadziły nas do obecnych sukcesów – mówi Paweł Pach, prezes zarządu w PKO Leasing.
– Aktualnie skupiamy się m.in. na realizacji założeń wpisanych w strategię „Cyfrowa Era Leasing 2.0” na lata 2023-2025, co oznacza wspieranie technologią i stabilną kontynuację naszych głównych sprzedażowo obszarów oraz wzmacnianie kompetencji w nowych obszarach – dodaje Paweł Pach.
Czytaj także: Szybko przybywa umów leasingowych z podpisem elektronicznym
PKO Leasing: cyfryzacja i ESG – kluczowe kierunki na lata 2023-2025
Cyfrowa transformacja Grupy PKO Leasing ukierunkowana jest m.in. na dalszy rozwój platformy samochodowej Automarket, która w zeszłym roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 4,7 tys. samochodów (+25 proc. wzrostu r/r), a także integrację różnych kanałów komunikacji i sprzedaży w modelu omnichannel oraz optymalizację biznesu dzięki inwestycjom w architekturę IT.
Szereg inicjatyw w tych obszarach realizowanych będzie we współpracy z pozostałymi podmiotami Grupy Kapitałowej – przede wszystkim PKO Bankiem Polskim oraz Masterlease.
– Optymalizujemy, upraszczamy i integrujemy procesy sprzedażowe i obsługowe. Wspólnie z PKO Bankiem Polskim oferujemy klientom leasing na samochody w serwisie iPKO. Budujemy rozwiązania omnikanałowe.
Wychodzimy z ofertą Automarketu poza kanał sprzedaży w sieci i akcentujemy swoją obecność w świecie offline, uruchamiając sprzedaż stacjonarną. Oprócz poszerzenia dostępnych kanałów sprzedaży i pracy nad zwiększeniem rozpoznawalności platformy, rozwijamy współpracę z dealerami.
Automarket jest silną marką, zaś jego stały rozwój, wdrażanie kolejnych udogodnień dla naszych klientów, pozwala nam wierzyć, że obecny rok będzie dla Automarketu rekordowy – wylicza Paweł Pach.
– Nieustannie pracujemy też nad ofertą. To ważne, bo finansowanie pewnych kategorii przedmiotów nabiera dużego znaczenia i musimy mieć know-how, żeby poprawiać naszą konkurencyjność.
Poprzez doradztwo oraz dostępność finansowania – również w ramach programów dopłat unijnych – pomagamy klientom sprawnie przeprowadzać ich biznes przez proces energetycznej transformacji. Staramy się wyznaczać w tym zakresie trendy, m.in. oferując tzw. samospłatę inwestycji z oszczędności wygenerowanych dzięki energii ze źródeł odnawialnych, np. słonecznej pozyskiwanej z paneli PV – dodaje.
W roku jubileuszu firma zamierza utrzymać dwucyfrową dynamikę wzrostu i pozycję największej firmy na rynku, a pomóc ma jej w tym m.in. konsekwentne wdrażanie strategicznych projektów technologicznych.