PayTel wprowadza rozwiązanie pozwalające przyjmować płatności kodem BLIK bezpośrednio w kasie fiskalnej
– Nasi klienci, podobnie jak ich konsumenci, cenią sobie bezpieczeństwo transakcji na równi z intuicyjnością i wygodą. W tym celu wprowadziliśmy do oferty dwa innowacyjne produkty – BLIK w kasie fiskalnej i aplikację LightPOS – mówi Bartosz Berestecki, prezes Zarządu PayTel S.A.
Pierwszy z nich umożliwia szybkie dokonanie płatności bez potrzeby użycia karty płatniczej i polega na wprowadzeniu sześciocyfrowego kodu BLIK na urządzeniu fiskalnym.
Natomiast drugie rozwiązanie daje przedsiębiorcy możliwość przyjmowania płatności bezgotówkowych na telefonie czy tablecie, bez konieczności posiadania tradycyjnego terminala.
Czytaj także: Polacy coraz chętniej płacą BLIK-iem także na poczcie; wzrost transakcji aż o 60 proc. rdr
Płatność BLIK-iem w kasie fiskalnej
PayTel wprowadza nowoczesne rozwiązanie, które pozwala przyjmować płatności kodem BLIK bezpośrednio w kasie fiskalnej, bez konieczności użycia dodatkowych urządzeń. Dzięki udostępnieniu płatności BLIK-iem w kasie fiskalnej, transakcje procesowane są szybko i wygodnie, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.
Co istotne, klient nie musi przepisywać haseł SMS czy danych z karty płatniczej. Wystarczy zatwierdzić smartfonem transakcję w swojej aplikacji bankowej. Cały proces jest więc bardzo szybki i wygodny – klient podaje kod BLIK i akceptuje płatność w aplikacji banku.
Aby aktywować usługę BLIK w kasie fiskalnej, należy skontaktować się ze swoim sprzedawcą urządzenia. Po elektronicznym podpisaniu umowy na realizację płatności, usługa zostanie automatycznie aktywowana. Z rozwiązania mogą obecnie korzystać użytkownicy kas Novitus Nano i Novitus Sento. Wkrótce usługa będzie dostępna we wszystkich kasach online firm Novitus i Elzab.
– Zgodnie z przyjętą strategią, nasze kasy fiskalne stają się nośnikiem coraz większej ilości usług, które bezpośrednio wspierają biznesy naszych klientów. Urządzenia fiskalne oferowane przez COMP S.A. nie tylko rejestrują sprzedaż, ale przede wszystkim mają pomagać firmom w codziennym zarządzaniu i biznesowej analizie.
Płatności BLIK dostępne w kasie to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców chcących wywiązać się z obowiązku oferowania płatności przy użyciu tzw. instrumentu płatniczego, ale bez dodatkowego terminala płatniczego.
Dzięki temu rozwiązaniu dajemy im wybór i możliwość stopniowego rozwijania swojego punktu sprzedaży wraz z rosnącymi obrotami i wielkością biznesu – mówi Jarosław Wilk, wiceprezes Zarządu COMP S.A., właściciel marki Novitus.
Czytaj także: BLIK w 2021 roku odnotował imponujący wzrost przychodów
Aplikacja LightPOS
LightPOS to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które zamienia telefon lub tablet w terminal płatniczy, umożliwiając przyjmowanie płatności zbliżeniowych w każdym miejscu, o dowolnej porze. Sprawia to, że obsługa klienta jest tym samym łatwa i mobilna.
Korzystanie z aplikacji LightPOS w celu przyjmowania płatności zbliżeniowych możliwe jest przy użyciu każdego urządzenia z systemem Android (telefon lub tablet; w wersji 6.X lub nowszej), wyposażonego w moduł NFC i mającego dostęp do Internetu oraz usług Google. System akceptuje transakcje płatnicze dokonywane kartami Visa i Mastercard, a także urządzeniami z włączoną usługą Apple Pay lub Google Pay.
PayTel LightPOS posiada możliwość integracji z innymi aplikacjami, co usprawni obsługę klientów, bez konieczności ponawiania tej samej operacji w dwóch lub więcej aplikacjach.
Aplikacja mobilna LightPOS jest dostępna w ramach Programu Polska Bezgotówkowa. Po spełnieniu określonych warunków, użytkownik może korzystać z aplikacji całkowicie za darmo przez 5 miesięcy lub do osiągnięcia obrotu 42 tys. złotych.
Czytaj także: Mastercard: pokolenie Z i millenialsi najbardziej otwarci na innowacyjne finanse