Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Forum Bankowe 2026
24-25 lutego 2026 r.
Pozostało:
65dni
21godzin
45minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
86dni
21godzin
45minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Bezgotówkowo | ESG

Pakiet Visa Eco Benefits, odpowiedź na ekologiczne oczekiwania konsumentów

19.11.2021 14:52 mb | aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Pakiet Visa Eco Benefits, odpowiedź na ekologiczne oczekiwania konsumentów
Źródło: Visa
Nowy pakiet korzyści dla posiadaczy rachunków jest kolejnym z coraz liczniejszych rozwiązań w obszarze zrównoważonego rozwoju, które Visa oferuje swoim klientom. Jednocześnie wpisuje się w strategię, która zakłada uczynienie z Visa firmy o pozytywnym wpływie na środowisko, podkreśla Firma w komunikacie prasowym.

Visa (NYSE: V) ogłosiła wprowadzenie Visa Eco Benefits, nowego pakietu korzyści dotyczących zrównoważonego rozwoju. Zaprojektowano go z myślą o wydawcach kart, którzy chcą zachęcać do działań wspierających zrównoważoną konsumpcję. Pakiet zostanie udostępniony klientom najpierw w Europie, a następnie na całym świecie.

(Pakiet) umożliwi również posiadaczom kart zrozumienie wpływu ich wydatków na środowisko, przy jednoczesnym promowaniu zrównoważonej konsumpcji

Wprowadzając nową ofertę Visa potwierdza swoją wiodącą rolę w promowaniu zrównoważonego handlu i działań na rzecz ochrony klimatu w branży płatniczej. Jednocześnie wspiera swoich klientów w zaspokajaniu potrzeb posiadaczy kart w zakresie zrównoważonej konsumpcji i stylu życia.

Czytaj także: Klub Polska 2025+, zdążyć przed klimatyczną katastrofą

Nowe funkcjonalności pakietu

Pakiet pozwoli wydawcom kart Visa uzupełnić oferty konsumenckich produktów kredytowych i debetowych o korzyści związane ze zrównoważonym rozwojem. Umożliwi również posiadaczom kart zrozumienie wpływu ich wydatków na środowisko, przy jednoczesnym promowaniu zrównoważonej konsumpcji.

W ramach pakietu udostępnione są lub będą następujące funkcjonalności: 

Kalkulator śladu węglowego: dostęp do informacji oferowanych przez ecolytiq posiadaczom kart, pozwalających poznać szacowany ślad węglowy ich wydatków, łącznie wpływem na zmiany temperatury. Dzięki temu rozwiązaniu posiadacze kart mogą zrozumieć wpływ ich wydatków na klimat oraz sposób, w jaki ich wybory konsumpcyjne przyczyniają się do osiągnięcia celu porozumienia paryskiego w sprawie utrzymania wzrostu temperatury w granicach 1,5°C. ecolytiq jest partnerem Visa Fintech Connect Program;

Kompensacja emisji CO2: umożliwienie posiadaczom kart zrekompensowania ich śladu węglowego;

Spersonalizowana edukacja konsumentów zachęcająca do bardziej zrównoważonej konsumpcji; 

Przyjazne środowisku materiały, z których wykonane są karty, w tym współpraca
z  CPI Card Group;

Darowizny przekazywane przez Visa, przy płatności kartą, na rzecz organizacji zajmujących się ochroną środowiska. Jedną z nich jest One Tree Planted, organizacja pozarządowa skupiająca się na zalesianiu.

Program benefitów dla posiadaczy kart za zrównoważone zachowania.

‒ W Visa zależy nam na przeciwdziałaniu zmianom klimatu, dlatego podtrzymujemy swoje zobowiązanie do współtworzenia nowej ery zrównoważonego i inkluzywnego rozwoju gospodarczego.

Jako organizacja mająca duży wpływ na rozwój handlu w skali globalnej mamy okazję pracować z klientami i partnerami na całym świecie, prowadząc wspólne działania pomagające wprowadzić zrównoważony rozwój w ekosystemie płatności, a także wspierające wybory firm i posiadaczy kart w ramach transformacji w kierunku gospodarki niskoemisyjnej  ‒ powiedział Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.

Czytaj także: BOŚ członkiem inicjatywy United Nations Global Compact skupiającej światowych liderów zrównoważonego biznesu

Konsumentom zależy na zrównoważonym modelu życia

Jak wynika z niedawnego badania GlobeScan przeprowadzonego na próbie 31 000 respondentów i obejmującego 31 rynków, konsumentom zależy na życiu w sposób zrównoważony.

Badania konsumenckie przeprowadzone przez Visa pokazują, że dzięki temu rośnie również zapotrzebowanie na rozwiązania w dziedzinie bankowości i płatności. Przykładowo, większość biorących udział w badaniach posiadaczy kart w USA zgadza się z twierdzeniem, że zrównoważony sposób życia jest dla nich ważny.

Kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem będą drugim najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze kolejnej katy płatniczej

Co więcej, 62% respondentów przyznało, że jest prawdopodobne albo bardzo prawdopodobne, że zamówią kartę płatniczą oferującą korzyści związane ze zrównoważonym rozwojem, przy czym odsetek ten jest wyższy wśród osób należących do pokolenia millenialsów.

W Europie posiadacze kart wskazywali, że kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem będą drugim najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze kolejnej katy płatniczej, zaraz za tak tradycyjnymi korzyściami kart płatniczych jak ochrona przed oszustwami czy akceptacja transakcji.

Branża finansowa przyspiesza ekologiczne zmiany

Pakiet umożliwia Visa przekształcenie się w firmę o pozytywnym wpływie na klimat, poprzez wykorzystanie produktów, usług, danych, sieci i marki do rozwijania zrównoważonego handlu i wspierania transformacji w kierunku gospodarki niskoemisyjnej. W tym roku Visa ogłosiła zobowiązanie do osiągnięcia zeroemisyjności netto do roku 2040, dziesięć lat przed datą uzgodnioną w Porozumieniu Paryskim.

‒ Dbanie o zrównoważony rozwój to wyzwanie naszych czasów, ale także jedna z największych możliwości dla branży finansowej. Wyposażona w odpowiednie narzędzia, takie jak pakiet Visa Eco Benefits, branża finansowa napędza zmiany, edukując miliony konsumentów na temat wpływu ich wydatków na środowisko i umożliwiając im podejmowanie skutecznych działań na rzecz klimatu w celu budowania zrównoważonej przyszłości, na którą wszyscy zasługujemy ‒ powiedział Ulrich Pietsch, współzałożyciel i dyrektor generalny ecolytiq.

Pakiet Visa Eco Benefits jest najnowszym przedsięwzięciem umacniającym wiodącą rolę Visa w obszarze działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Branża finansowa napędza zmiany, edukując miliony konsumentów na temat wpływu ich wydatków na środowisko

Osiągniecia firmy w tej dziedzinie udowadnia jej obecność w takich indeksach i rankingach jak Dow Jones Sustainability North American Index, America’s Most Responsible Companies i 100 Most Just Companies. 

Aby dowiedzieć się więcej o zobowiązaniach Visa w obszarze działań na rzecz zrównoważonego rozwoju: visa.com/ESG

Czytaj także: COP26: Katastrofa klimatyczna zagląda w oczy nam i naszym potomkom

Źródło: Visa
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Adrian KurowskiEkologiaESG / Environmental, Social and corporate GovernanceKarty płatniczePorozumienie paryskieUlrich PietschVisaVisa Eco BenefitsZmiany klimatyczneZrównoważony rozwój
Autor mb
Źródło aleBank.pl
Partner działu
Fundacja Polska Bezgotówkowa

Polecamy

Bartłomiej Getlich | Źródło: Bank.pl
Technologie i innowacje
Banki operatorami infrastruktury krytycznej państwa
Monika Rozbicka-Szlosek, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Private Banking, VeloBank
Z rynku finansowego
Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy
BBVA,
Z rynku finansowego
BBVA stawia na wykup akcji po fiasku przejęcia Sabadella
Przemysław Barankiewicz, dyrektor Finax, firmy inwestycyjnej, będącej pierwszym i największym dostawcą OIPE w Europie.
Z rynku finansowego
UE proponuje reformę OIPE. Celem zwiększenie liczby oszczędzających, ale i dostawców

Swoboda w zakresie wyboru metod płatności jest dziś standardem rynkowym i ma znaczenie dla polskich konsumentów – klienci oczekują, że będą mogli płacić tak, jak lubią i jak im wygodniej. Sklep, który nie daje możliwości wyboru formy płatności, ryzykuje nie tylko utratę pojedynczej transakcji, lecz często także stałego klienta. Konsumenci są dziś bowiem mobilni, świadomi swoich praw i bez wahania przenoszą swoje zakupy tam, gdzie mogą zapłacić kartą, telefonem czy zegarkiem, czyli w preferowany przez siebie sposób

Joanna Erdman
Joanna Erdman
prezeska
Polska Bezgotówkowa
Czytaj artykuł

Najnowsze

Visa
Technologie i innowacje
AI zmienia oblicze globalnej walki z oszustwami – czy banki nadążą za tymi zmianami?
Pieniądze na tle wykresów inwestycyjnych
Z rynku finansowego
Retail Investment Strategy coraz bliżej uchwalenia
Kurier
Z rynku finansowego
Zaległe zobowiązania branży pocztowej i kurierskiej w październiku ’25 nareszcie spadły o 8,4 proc. r/r
wirtualny obraz twarzy-sztucznej inteligencji, napis AI
Technologie i innowacje
UiPath i AGH podpisują strategiczną umowę współpracy na rzecz rozwoju kompetencji w zakresie AI i automatyzacji
smartfon z BLIKIEM
Cyberbezpieczeństwo
AI chroni, BLIK dominuje w świątecznych zakupach Polaków
książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Christine Lagarde
Z rynku finansowego
Stopy EBC bez zmian
Przelewy w okresie świąteczno-noworocznym, KIR
Z rynku finansowego
Jak przelać pieniądze w okresie świąteczno-noworocznym 2025/2026?

Zobacz także

Przelewy w okresie świąteczno-noworocznym, KIR
Z rynku finansowego
Jak przelać pieniądze w okresie świąteczno-noworocznym 2025/2026?
dziewczyna, chłopak, smartfon z napisem InPost Pay
Bezgotówkowo
Jedno rozwiązanie, które upraszcza zakupy w Twoim sklepie internetowym – InPost Pay
eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP)
Bezgotówkowo
eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}