Od września AI Asystent pomaga robić przelewy w Nest Banku
Od września N!Asystent pomaga zlecać przelewy, można mu wydawać polecenia głosowe oraz poprosić o umówienie z doradcą.
Co więcej, asystent już nie tylko wykona analizę finansów, ale też zilustruje w formie przejrzystego wykresu.
Zaawansowane technologie w służbie klienta – AI
N!Asystent to wirtualny asystent oparty na generatywnej sztucznej inteligencji, dostępny w aplikacji mobilnej Nest Banku dla wybranych klientów.
System działa w oparciu o model GPT-4o i jest zasilany usługą Microsoft Azure OpenAI, co umożliwia mu dostęp nie tylko do bazy wiedzy AI, ale także do regulaminów, cenników oraz informacji produktowych banku.
Klienci mogą rozmawiać z asystentem w języku naturalnym, co sprawia, że AI doskonale rozumie złożone pytania i udziela na nie prostych, zrozumiałych odpowiedzi.
N!Asystent już dla klientów biznesowych
Po sukcesie asystenta AI dla klientów indywidualnych, narzędzie jest już dostępne również pilotażowo dla klientów biznesowych. N!Asystent rozumie kontekst biznesowy, pomaga analizować przychody i wydatki firmy, a także przygotowuje przydatne podsumowania, także w formie graficznej.
Bierze on pod uwagę nie tylko główne konto – ma on też dostęp do wszystkich produktów: pozostałych rachunków, kart, lokat, kredytów, kont i celów oszczędnościowych oraz historii transakcji. Dzięki temu w finalnej analizie można poprosić N!Asystenta o wzięcie pod uwagę dowolnego produktu.
Czytaj także: Nest Bank wprowadza bezpłatne wpłaty w sieci Planet Cash dla swoich klientów
Mówisz i masz! – polecenia głosowe i zlecanie przelewu przez AI już dostępne
N!Asystent w najnowszej wersji reaguje na polecenia głosowe. Obok pola tekstowego użytkownik znajdzie ikonę mikrofonu – po jej kliknięciu włączy się opcja voice-to-text, dzięki której będzie mógł wydać polecenie głosowo.
W ramach aktualizacji, Nest Bank udostępnił też funkcję, która pozwala na zlecanie przelewów poprzez N!Asystenta. Po wydaniu polecenia głosowego asystent przygotowuje formatkę przelewu i uzupełnia ją danymi podanymi przez klienta. Następnie klient sprawdza poprawność wprowadzonych danych i autoryzuje przelew wybraną przez siebie metodą.
Historia rozmów z N!Asystentem w zasięgu ręki
Kolejną nowością w N!Asystencie jest historia rozmów. Dzięki tej funkcji klient może przerwać rozmowę, a następnie do niej wrócić w dowolnym momencie, aby ją kontynuować.
Wszystkie nowe funkcje są dostępne od 6 września, w aplikacji mobilnej Nest Banku w wersji 3.18 dla systemów iOS i Android.
Czytaj także: Nest! przeniósł Contact Center do chmury AWS
Co jeszcze czeka na użytkowników N!Asystenta?
Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku, podkreśla znaczenie N!Asystenta jako kluczowego projektu, który wprowadza klientów w nową erę bankowości opartej na sztucznej inteligencji.
– Wierzymy, że AI ma potencjał całkowicie zmienić sposób, w jaki korzystamy z usług bankowych, redefiniując istniejące funkcjonalności.
Naszym priorytetem jest ciągły rozwój asystenta, z uwzględnieniem potrzeb klientów oraz zachowaniem ich prywatności.
Chcemy przede wszystkim rozwijać funkcje self-service z wykorzystaniem AI – mówi Janusz Mieloszyk.
N!Asystent jednym polskim projektem na Finovate Fall
Warto dodać, że N!Asystent jest jedynym polskim projektem, który zakwalifikował się do jesiennej edycji Finovate w Nowym Jorku.
Finovate to globalna konferencja, która gromadzi czołowe firmy z branży fintech, oferując im platformę do prezentacji swoich innowacyjnych rozwiązań przed szeroką publicznością.