Nowy regulamin dla klientów PKO Banku Polskiego w reakcji na cyberzagrożenia

Od 6 maja 2025 roku PKO Bank Polski wprowadza dzienny limit domyślny i maksymalny na przelewy i płatności w serwisie internetowym iPKO. To zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej, które są kolejnymi działaniami Banku, zwiększającymi ochronę klientów przed cyberprzestępcami i skutkami manipulacji przez oszustów.
Limity na przelewy to powszechny w bankowości elektronicznej sposób zabezpieczania kont i oszczędności.
Nowe rozwiązania w PKO Banku Polskim umożliwiają klientom bezpieczną i wygodną zmianę określonego przez bank limitu domyślnego na ustalony przez siebie – jeśli będą mieli taką potrzebę.

– Systematycznie wprowadzamy rozwiązania, które pomagają chronić naszych klientów i ich pieniądze przed oszustami.
Limity dzienne na przelewy w iPKO są jednym z narzędzi utrudniających działanie przestępców, którzy wykorzystując nieuwagę czy łatwowierność użytkowników, chcą okraść ich konta.
Zachęcamy do ustawiania limitu wypłat na poziomie, który faktycznie odpowiada rzeczywistym potrzebom danego klienta – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Czytaj także: Skończyła się romantyczna era bankowości elektronicznej
Co warto wiedzieć o nowych limitach przelewów?
Do limitu dziennego w PKO Banku Polskim wliczają się wszystkie przelewy realizowane i zlecane w serwisie iPKO i na infolinii Banku, w tym również przelewy z datą przyszłą i zlecenia stałe, które klient zakłada w danym dniu.
Natomiast nie wliczają się do niego m.in.: przelewy między kontami własnymi, automatyczne spłaty rat kredytów i kart kredytowych, zakup funduszy inwestycyjnych, wymiana waluty w kantorze, realizowane polecenia zapłaty, transakcje w aplikacji IKO (w tym BLIKIEM), płatności kartami płatniczymi (także w internecie) oraz zlecenia stałe i przelewy zlecone w przeszłości, ale realizowane w danym dniu.
Limity przelewów w iPKO od 6 maja ‘25:
· domyślny limit dzienny wynosi 10 tys. zł dla kont w złotych;
· dla kont walutowych Bank określił inne wartości limitów dziennych, np. 2 tys. dla euro i dolara amerykańskiego;
· jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, Bank automatycznie obniża mu go do wartości domyślnej;
· klient może podnieść limit do wysokości maksymalnego limitu dziennego (nawet do 300 tys. zł);
· maksymalny limit zależy od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych zabezpieczeń, które używa dany klient korzystając z iPKO i wynosi:
– 50 tys. zł dla klientów korzystających z kodów SMS lub karty kodów jednorazowych,
– 200 tys. zł dla klientów korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO,
– 300 tys. zł dla klientów korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO oraz bezpłatnej usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania.
Klient powinien używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, żeby korzystać z największego dziennego limitu maksymalnego.
Maksymalne limity dla klientów w wieku od 13 do 17 lat wyniosą 15 tys. zł (dla korzystających z kodów SMS lub karty kodów) lub 40 tys. zł (dla korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO).
Czytaj także: PKO Bank Polski przedstawił plan transformacji ESG
Jak podwyższyć limit przelewu w iPKO?
Bank o ewentualnym przekroczeniu limitu będzie informował klienta podczas wykonywania przelewu specjalnym komunikatem w iPKO.
Klient będzie mógł od razu, bez przerywania transakcji, podnieść limit do odpowiedniej wysokości.
Żeby podwyższyć limit z ustanowionej przez Bank wartości domyślnej do własnej (nie wyższej niż wysokość limitu maksymalnego) wystarczy, że klient po zalogowaniu do iPKO przejdzie do: „Ustawień”, a następnie do zakładki „Limity płatności” i dalej do „Limity przelewów z konta”.
Po wskazaniu nowej wartości limitu Bank, ze względów bezpieczeństwa, może automatycznie oddzwonić do klienta, by potwierdził on złożenie takiej dyspozycji oraz wysłuchał informacji o zasadach cyberbezpieczeństwa.
Klienci, którzy potrzebują wyższych limitów dziennych niż 300 tys. zł, będą mogli indywidualnie uzgodnić je z Bankiem. Wystarczy, że odwiedzą dowolny oddział lub agencję PKO Banku Polskiego.
Szczegółowe informacje na temat nowego regulaminu klienci otrzymali w korespondencji z Banku.
Informacje są też na stronie www.pkobp.pl/klient-indywidualny/aplikacja-iko-ipko/limity oraz można je także uzyskać na bankowej infolinii 800 302 302.