Nowy regulamin dla klientów PKO Banku Polskiego w reakcji na cyberzagrożenia

Nowy regulamin dla klientów PKO Banku Polskiego w reakcji na cyberzagrożenia
Źródło: PKO Bank Polski
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od 6 maja 2025 r. klienci PKO Banku Polskiego mają nowy regulamin bankowości elektronicznej, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo ich transakcji. Bank wprowadza nowe limity dzienne na przelewy w serwisie internetowym iPKO. Dla kont w złotych limit domyślny wynosi 10 tys. zł, a klient może go samodzielnie obniżyć lub podwyższyć nawet do 300 tys. zł. To reakcja największego polskiego banku na działania cyberprzestępców, która wzmacnia ochronę pieniędzy klientów przed wyłudzeniami przez oszustów, czytamy w informacji prasowej Banku.

Od 6 maja 2025 roku PKO Bank Polski wprowadza dzienny limit domyślny i maksymalny na przelewy i płatności w serwisie internetowym iPKO. To zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej, które są kolejnymi działaniami Banku, zwiększającymi ochronę klientów przed cyberprzestępcami i skutkami manipulacji przez oszustów.

Limity na przelewy to powszechny w bankowości elektronicznej sposób zabezpieczania kont i oszczędności.

Nowe rozwiązania w PKO Banku Polskim umożliwiają klientom bezpieczną i wygodną zmianę określonego przez bank limitu domyślnego na ustalony przez siebie – jeśli będą mieli taką potrzebę.

Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

– Systematycznie wprowadzamy rozwiązania, które pomagają chronić naszych klientów i ich pieniądze przed oszustami.

Limity dzienne na przelewy w iPKO są jednym z narzędzi utrudniających działanie przestępców, którzy wykorzystując nieuwagę czy łatwowierność użytkowników, chcą okraść ich konta.

Zachęcamy do ustawiania limitu wypłat na poziomie, który faktycznie odpowiada rzeczywistym potrzebom danego klienta – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Czytaj także: Skończyła się romantyczna era bankowości elektronicznej

Co warto wiedzieć o nowych limitach przelewów?

Do limitu dziennego w PKO Banku Polskim wliczają się wszystkie przelewy realizowane i zlecane w serwisie iPKO i na infolinii Banku, w tym również przelewy z datą przyszłą i zlecenia stałe, które klient zakłada w danym dniu.

Natomiast nie wliczają się do niego m.in.: przelewy między kontami własnymi, automatyczne spłaty rat kredytów i kart kredytowych, zakup funduszy inwestycyjnych, wymiana waluty w kantorze, realizowane polecenia zapłaty, transakcje w aplikacji IKO (w tym BLIKIEM), płatności kartami płatniczymi (także w internecie) oraz zlecenia stałe i przelewy zlecone w przeszłości, ale realizowane w danym dniu.

Limity przelewów w iPKO od 6 maja ‘25:

·        domyślny limit dzienny wynosi 10 tys. zł dla kont w złotych; 

·        dla kont walutowych Bank określił inne wartości limitów dziennych, np. 2 tys. dla euro i dolara amerykańskiego;

·        jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, Bank automatycznie obniża mu go do wartości domyślnej;

·        klient może podnieść limit do wysokości maksymalnego limitu dziennego (nawet do 300 tys. zł);

·        maksymalny limit zależy od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych zabezpieczeń, które używa dany klient korzystając z iPKO i wynosi:

– 50 tys. zł dla klientów korzystających z kodów SMS lub karty kodów jednorazowych,

– 200 tys. zł dla klientów korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO,

– 300 tys. zł dla klientów korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO oraz bezpłatnej usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania.

Klient powinien używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, żeby korzystać z największego dziennego limitu maksymalnego.

Maksymalne limity dla klientów w wieku od 13 do 17 lat wyniosą 15 tys. zł (dla korzystających z kodów SMS lub karty kodów) lub 40 tys. zł (dla korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO).

Czytaj także: PKO Bank Polski przedstawił plan transformacji ESG

Jak podwyższyć limit przelewu w iPKO?

Bank o ewentualnym przekroczeniu limitu będzie informował klienta podczas wykonywania przelewu specjalnym komunikatem w iPKO.

Klient będzie mógł od razu, bez przerywania transakcji, podnieść limit do odpowiedniej wysokości.

Żeby podwyższyć limit z ustanowionej przez Bank wartości domyślnej do własnej (nie wyższej niż wysokość limitu maksymalnego) wystarczy, że klient po zalogowaniu do iPKO przejdzie do: „Ustawień”, a następnie do zakładki „Limity płatności” i dalej do „Limity przelewów z konta”.

Po wskazaniu nowej wartości limitu Bank, ze względów bezpieczeństwa, może automatycznie oddzwonić do klienta, by potwierdził on złożenie takiej dyspozycji oraz wysłuchał informacji o zasadach cyberbezpieczeństwa.

Klienci, którzy potrzebują wyższych limitów dziennych niż 300 tys. zł, będą mogli indywidualnie uzgodnić je z Bankiem. Wystarczy, że odwiedzą dowolny oddział lub agencję PKO Banku Polskiego.

Szczegółowe informacje na temat nowego regulaminu klienci otrzymali w korespondencji z Banku.

Informacje są też na stronie www.pkobp.pl/klient-indywidualny/aplikacja-iko-ipko/limity oraz można je także uzyskać na bankowej infolinii 800 302 302.

Czytaj także: W całym 2024 roku zysk netto grupy PKO BP był o 69,1 proc. wyższy r/r

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP