Nowe płatności mobilne SwatchPAY! i Amazfit ZEPP dla klientów Grupy BPS i Banku BPS

Nowe płatności mobilne SwatchPAY! i Amazfit ZEPP dla klientów Grupy BPS i Banku BPS
Fot. stock.adobe.com / ViDi Studio
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Od 1 grudnia 2023 r. do gamy płatności mobilnych, z których mogą korzystać klienci wszystkich 307 banków spółdzielczych Grupy BPS i Banku BPS, dołączyły dwa nowe rozwiązania dla użytkowników zegarków. SwatchPAY! działa dla kart Visa oraz Mastercard, natomiast Amazfit ZEPP dla kart Mastercard.

Aktualnie klienci banków spółdzielczych Grupy BPS i Banku BPS mogą dodawać swoje karty płatnicze do portfeli cyfrowych w:

  • smartfonach z systemami operacyjnymi Android i iOS – Google Pay i Apple Pay,
  • zegarkach marek Fitbit, Garmin, Swatch, Amazfit,
  • opaskach sportowych Xiaomi,
  • aplikacji Visa Mobile.

– Coraz więcej osób przekonuje się do płatności mobilnych. Portfele cyfrowe w smartfonie lub inteligentnym zegarku to wygoda i bezpieczeństwo, zarówno w przypadku płatności internetowych, jak i zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych.

Dlatego sukcesywnie poszerzamy ofertę płatności mobilnych, z których mogą korzystać klienci banków spółdzielczych Grupy BPS i Banku BPS – mówi Magdalena Adamczyk, dyrektor Departamentu Klienta Indywidualnego w Banku BPS.

Czytaj także: Kredyty hipoteczne: Bank BPS współpracuje z pośrednikami i klientami online

Jak działa SwatchPAY!

Tarcza wybranych modeli zegarków Swatch jest wyposażona w chip NFC. Zastępuje on dane karty unikalnymi identyfikatorami. Dzięki temu w momencie płacenia wystarczy przyłożyć zegarek do terminala. Nikt nie zobaczy danych karty, ani innych informacji o płatności.

Zegarki Swatch są analogowe, zatem nie wymagają wprowadzana kodu PIN na tarczy, a transakcje są potwierdzane na terminalu płatniczym, podobnie jak w przypadku kart i transakcji zbliżeniowych.

Użytkownik zegarka Swatch ma do wyboru trzy metody, aby stokenizować swoją kartę płatniczą, czyli powiązać ją z zegarkiem:

1. Samodzielna aktywacja płatności. W tym celu należy użyć lub pobrać na swój telefon aplikację SwatchPAY! by wearonize, która łączy się z zegarkiem poprzez moduł NFC telefonu i zapisuje odpowiednie informacje o stokenizowanej karcie na zegarku. Aplikacja jest dostępna w sklepach App Store i Google Play.

2. Aktywacja płatności w autoryzowanym sklepie Swatch, gdzie pracownik pomoże przeprowadzić rejestrację karty płatniczej w usłudze SwatchPAY!

3. Dodanie karty płatniczej do usługi w momencie zakupu zegarka w autoryzowanym sklepie internetowym Swatch. W procesie zakupu zegarka należy wybrać opcję aktywacji płatności zegarkiem i postępować zgodnie z instrukcją.

SwatchPAY! można płacić wszędzie tam, gdzie dostępne są płatności zbliżeniowe. W momencie płatności nie trzeba mieć przy sobie telefonu, ani być w zasięgu Internetu, wystarczy zegarek z dodaną wcześniej kartą.

Czytaj także: Bank BPS udostępnia klientom firmowym sieć wpłatomatów

Jak działa ZEPP Pay na zegarku Amazfit

Również wyposażone w technologię NFC smartwatche Amazfit mogą zastąpić portfel.

Do Zepp Pay można dodać jednocześnie do ośmiu kart bankowych Mastercard. Opcja płatności zbliżeniowych wymaga zabezpieczenie smartwatcha hasłem.

Aby powiązać kartę z zegarkiem, należy zainstalować aplikację Zepp Pay na telefonie z systemem Android lub iOS i postępować zgodnie z instrukcjami aplikacji. Zegarki Amazfit są cyfrowe i w celu zabezpieczenia płatności ustanawia się kod PIN do płatności mobilnych w aplikacji Zepp.

– Nadchodzące Święta to czas zakupów, mamy nadzieję, że nowe płatności zegarkami będą ułatwieniem dla naszych klientów.

A jeśli ktoś rozważa podarowanie inteligentnego zegarka pod choinkę, to warto od razu sprawdzić, czy ma funkcje płatnicze – dodaje Magdalena Adamczyk.

Czytaj także: Prezes Banku BPS chce zwiększyć udział Zrzeszenia w rynku bankowym

Źródło: BANK.pl