Na Allegro milion transakcji BLIKIEM bez kodu i potwierdzania

Na Allegro milion transakcji  BLIKIEM bez kodu i potwierdzania
Fot. PKO BP
Obecnie dokonywanych jest średnio 6,5 tys. dziennie takich płatności. PKO Bank Polski jest jedyny na rynku, który daje klientom możliwość takiego szybkiego i bezpiecznego płacenia za zakupy.

– W ciągu zaledwie kilku miesięcy klienci PKO BP wykonali już 1 mln transakcji BLIKIEM z automatycznym potwierdzeniem płatności. Jesteśmy pierwszym i jak na razie jedynym na rynku bankiem, który oferuje to rozwiązanie we współpracy z Polskim Standardem Płatności i Allegro – mówi Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

Płatności BLIK bez kodu i bez potwierdzenia dają możliwość sfinalizowania zakupów jednym kliknięciem z poziomu konta na Allegro. Klient musi świadomie taką opcję włączyć, by z niej korzystać.

Czytaj także: PKO BP: elektroniczny e-bilet autostradowy e-TOLL w aplikacji IKO

Najmniej transakcji w soboty

Z szybkich płatności BLIK bez kodu i bez potwierdzenia na Allegro klienci PKO Banku Polskiego najchętniej korzystają w poniedziałki i wtorki, nieco rzadziej w środy i niedziele, a najrzadziej w soboty.

Najwięcej transakcji wykonywanych jest między godzinami 20 a 22, ale prawie tak samo często jak wieczorami zdarzają się też między godzinami 10 a 13. Rekordowe dzienne liczby płatności odnotowano w gorączce przedświątecznych zakupów ‒ w dniach od 12 do 16 grudnia 2021 roku.

Statystycznie z płatności BLIK bez kodu i bez potwierdzenia częściej korzystają mężczyźni (58,6 proc.) niż kobiety (41,4 proc.).

Czytaj także: PKO Bank Polski zwiększa poziom cyberbezpieczeństwa, klienci mogą poprzez IKO weryfikować tożsamość pracownika

Jak przebiega płatność bez kodu i bez potwierdzenia na Allegro

Płatność BLIKIEM na Allegro bez kodu i bez potwierdzenia jest dostępna jedynie dla klientów, którzy dodali Allegro do zaufanych sklepów w aplikacji mobilnej IKO.

Po potwierdzeniu w aplikacji mobilnej IKO płatności bez kodu (w Allegro jako zaufanym sklepie), pojawia się ekran z propozycją włączenia opcji płatności bez konieczności ich każdorazowego potwierdzania.

Klient jest informowany, że taka opcja działać będzie dla wybranych płatności i za każdym razem dostanie powiadomienie (push) o dokonanej transakcji.

W aplikacji IKO klient ma opcje zarządzania ustawieniami – w tym włączanie i wyłączanie opcji płatności bez kodu i bez potwierdzenia w poszczególnych sklepach internetowych.

Czytaj także: Serwis iPKO dostępny w języku angielskim, wkrótce wersja ukraińska

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP