Na Allegro milion transakcji BLIKIEM bez kodu i potwierdzania

Na Allegro milion transakcji  BLIKIEM bez kodu i potwierdzania
Fot. PKO BP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Obecnie dokonywanych jest średnio 6,5 tys. dziennie takich płatności. PKO Bank Polski jest jedyny na rynku, który daje klientom możliwość takiego szybkiego i bezpiecznego płacenia za zakupy.

– W ciągu zaledwie kilku miesięcy klienci PKO BP wykonali już 1 mln transakcji BLIKIEM z automatycznym potwierdzeniem płatności. Jesteśmy pierwszym i jak na razie jedynym na rynku bankiem, który oferuje to rozwiązanie we współpracy z Polskim Standardem Płatności i Allegro – mówi Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

Płatności BLIK bez kodu i bez potwierdzenia dają możliwość sfinalizowania zakupów jednym kliknięciem z poziomu konta na Allegro. Klient musi świadomie taką opcję włączyć, by z niej korzystać.

Czytaj także: PKO BP: elektroniczny e-bilet autostradowy e-TOLL w aplikacji IKO

Najmniej transakcji w soboty

Z szybkich płatności BLIK bez kodu i bez potwierdzenia na Allegro klienci PKO Banku Polskiego najchętniej korzystają w poniedziałki i wtorki, nieco rzadziej w środy i niedziele, a najrzadziej w soboty.

Najwięcej transakcji wykonywanych jest między godzinami 20 a 22, ale prawie tak samo często jak wieczorami zdarzają się też między godzinami 10 a 13. Rekordowe dzienne liczby płatności odnotowano w gorączce przedświątecznych zakupów ‒ w dniach od 12 do 16 grudnia 2021 roku.

Statystycznie z płatności BLIK bez kodu i bez potwierdzenia częściej korzystają mężczyźni (58,6 proc.) niż kobiety (41,4 proc.).

Czytaj także: PKO Bank Polski zwiększa poziom cyberbezpieczeństwa, klienci mogą poprzez IKO weryfikować tożsamość pracownika

Jak przebiega płatność bez kodu i bez potwierdzenia na Allegro

Płatność BLIKIEM na Allegro bez kodu i bez potwierdzenia jest dostępna jedynie dla klientów, którzy dodali Allegro do zaufanych sklepów w aplikacji mobilnej IKO.

Po potwierdzeniu w aplikacji mobilnej IKO płatności bez kodu (w Allegro jako zaufanym sklepie), pojawia się ekran z propozycją włączenia opcji płatności bez konieczności ich każdorazowego potwierdzania.

Klient jest informowany, że taka opcja działać będzie dla wybranych płatności i za każdym razem dostanie powiadomienie (push) o dokonanej transakcji.

W aplikacji IKO klient ma opcje zarządzania ustawieniami – w tym włączanie i wyłączanie opcji płatności bez kodu i bez potwierdzenia w poszczególnych sklepach internetowych.

Czytaj także: Serwis iPKO dostępny w języku angielskim, wkrótce wersja ukraińska

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP