mojeID w UNIQA
Dzięki usłudze mojeID klienci firmy będą mogli w prosty i szybki sposób potwierdzić swoją tożsamość podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Wprowadzenie tej nowoczesnej metody weryfikacji tożsamości jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania rynku oraz preferencje klientów, którzy coraz częściej oczekują rozwiązań cyfrowych, gwarantujących bezpieczeństwo i wygodę.
– W UNIQA stawiamy na innowacje, które doskonalą wewnętrzne procesy i wzmacniają pozytywne doświadczenia naszych klientów. Zastosowanie mojeID to nie tylko odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na cyfrowe rozwiązania, ale przede wszystkim kolejny krok w kierunku zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa użytkowników.
Dzięki tej inicjatywie proces zawierania umów ubezpieczeniowych staje się prostszy, szybszy i bardziej intuicyjny – mówi Justyna Kwiecień, dyrektorka Departamentu Doskonałości Sprzedaży Agencyjnej i Brokerskiej w UNIQA Polska.
Czytaj także: Forum Bankowe 2024 o nowych technologiach i cyberbezpieczeństwie w sektorze bankowym
Digitalizacja w finansach staje się standardem biznesowym
Weryfikacja tożsamości za pomocą mojeID jest prosta i intuicyjna, a do potwierdzania danych wykorzystuje się własną bankowość elektroniczną.
Na stronie wybranego dostawcy usług użytkownik wybiera usługę, z której chce skorzystać, a następnie jako sposób uwierzytelnienia wskazuje mojeID.
W kolejnym kroku wybiera swój bank, loguje się do bankowości elektronicznej, w której wyraża zgodę na przekazanie niezbędnych danych. Następnie jest automatycznie przekierowywany z powrotem na stronę dostawcy, aby dokończyć rozpoczęty proces.
– Dynamiczne zmiany w otoczeniu i w nawykach konsumenta tworzą dla firm pole do budowania rynkowej przewagi. Digitalizacja procesów staje się współczesnym standardem biznesowym, a rozwój cyfrowych usług coraz częściej wymaga zdalnego potwierdzania tożsamości.
Na naszym rynku mojeID stało się już powszechnym sposobem uwierzytelnienia online. Dzięki temu firmy z różnych sektorów, w tym ubezpieczeniowego, mogą oferować swoim klientom bezpieczeństwo i wygodę, ograniczając jednocześnie konieczność fizycznego załatwiania formalności – mówi Piotr Wichowski, dyrektor Linii biznesowej usług identyfikacji i Ognivo w KIR.
Czytaj także: Bankowość i Finanse | Technologie – Accenture | GenAI zadomowi się w każdym obszarze bankowości
Usługa mojeID
Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 r. i aktualnie jest dostępna dla ponad 22 mln użytkowników bankowości elektronicznej:
- klientów 11 banków komercyjnych (PKO Bank Polski i Inteligo, Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, Bank Millennium, BNP Paribas Bank Polska, Alior Bank, Credit Agricole Bank Polska, VeloBank, BOŚ Bank);
- klientów ponad 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS i SGB-Bankiem, Banku Spółdzielczego w Brodnicy oraz SKOK im. F. Stefczyka.
mojeID umożliwia dostęp zarówno do usług świadczonych przez administrację publiczną, jak i firmy z różnych sektorów gospodarki, m.in. ubezpieczeń, telekomunikacji, usług finansowych, ochrony zdrowia, energetyki, gier losowych czy rynku nieruchomości.
Pełna lista firm wykorzystujących mojeID jest dostępna na stronie www.mojeid.pl.