Marketing szeptany: plusy i minusy

Marketing szeptany: plusy i minusy
Fot. stock.adobe.com / Christos Georghiou
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Czym jest marketing szeptany i kiedy z niego warto korzystać? - to temat kolejnego artykułu w Akademii Przedsiębiorcy przygotowanego przez ekspertów Fundacji Polska Bezgotówkowa.

„Word of Mouth” – to angielska nazwa marktetingu szeptanego, piszą eksperci Fundacji Polska Bezgotówkowa. Ich zdaniem konsumenci bardziej ufają tego typu przekazowi marketingowemu niż zwykłej reklamie. Czym więc jest marketing szeptany?

Najogólniej mówiąc jest to działanie, które wywołuje spontaniczną dyskusję potencjalnych klientów o firmie, jej produktach i usługach.

Rodzaje marketingu szeptanego

Autorzy na portalu Akademia Przedsiębiorcy wyjaśniają jakie są cele marketingu szeptanego.

Wyróżniają też szereg jego rodzajów. Są to: trendsetting, marketing wirusowy, evangelist marketing, community marketing, product seeding, casual marketing.

Są korzyści, ale i zagrożenia

Z artykułu pod tytułemMarketing szeptany – czy warto i jak robić to dobrze” można się dowiedzieć, że w jego wyniku jest możliwe zdobycie nowych klientów i zwiększenie zainteresowania marką firmy oraz jej produktami.

Jednak jak ostrzegają Autorzy, nieumiejętnie przeprowadzony marketing szeptany może przynieść firmie katastrofę i utratę zaufania klientów.  

Źródło: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB