Konto na selfie, nowy zdalny produkt SGB
Zakładanie konta przy użyciu selfie jest zarówno łatwe, jak i komfortowe, ale przede wszystkim bezpieczne.
Użytkownik konta na selfie zyskuje komfort przy zakupie i późniejszej obsłudze produktu, bezpieczeństwo danych i finansów oraz wsparcie unikalnej technologii Platformy SGB opracowanej wspólnie z Pivotal Polska
Każdy z etapów procesu został zaprojektowany z myślą o potrzebach klientów w każdym z tych aspektów.
Czytaj także: SGB-Bank i Atende wprowadzają trwały nośnik w Grupie SGB
Wystarczy zdalna weryfikacja i e-wniosek
Pierwszy krok to zdalna weryfikacja tożsamości. Aplikacja SGB Mobile zawiera zaawansowane algorytmy biometrycznego porównania danych z dowodu osobistego z gestami twarzy, nagranymi samodzielnie przez użytkownika. Umożliwiają one szybką i bezpieczną weryfikację danych klienta.
System weryfikuje dane wpisywane przez klienta w aplikacji mobilnej, generuje załączniki i zgody konieczne do uzupełnienia w procesie zakładania konta
Kolejny krok to wypełnienie elektronicznego wniosku i podpisanie umowy dotyczącej korzystania z konta mobilnego. Wielomodułowy system Platforma SGB ‒ opracowany we współpracy z firmą Pivotal Polska ‒ zawiera kartotekę klienta (Widok 360) i jest zintegrowany z wewnętrznymi i zewnętrznymi systemami banku. Pozwala to na łatwe przejście przez wymagane pola formularza. System weryfikuje dane wpisywane przez klienta w aplikacji mobilnej, generuje załączniki i zgody konieczne do uzupełnienia w procesie zakładania konta. Proces jest w pełni przyjazny, klient przechodzi sprawnie przez kolejne kroki.
Finalnie wystarczy, że klient zaakceptuje warunki umowy na prowadzenie rachunku bankowego przy pomocy kodu otrzymanego w wiadomości SMS. Klient oszczędza czas – nie musi wychodzić z domu do stacjonarnego oddziału banku ani generować i wypełniać tradycyjnych formularzy.
Czytaj także: Płatności Xiaomi Pay w bankach spółdzielczych SGB
Cyberbezpieczeństwo i wygoda Platformy SGB
Zastosowane technologie minimalizują wysiłek klientów i jednocześnie ryzyko. Dane gromadzone są w jednym miejscu, co pozwala pracownikom banku w łatwy sposób monitorować późniejsze działania klienta i szybko identyfikować potencjalne zagrożenia. Użytkownik konta na selfie zyskuje komfort przy zakupie i późniejszej obsłudze produktu, bezpieczeństwo danych i finansów oraz wsparcie unikalnej technologii Platformy SGB opracowanej wspólnie z Pivotal Polska.
Technologie wspomagające mobilne zakładanie konta na selfie zostały do tej pory wdrożone z sukcesem w ośmiu bankach Grupy SGB
Wprowadzenie funkcji zakładania konta przy użyciu selfie w aplikacji SGB Mobile to efekt pracy zespołu wdrożeniowego współpracującego z SGB-Bankiem. Pivotal Polska dostarczył Integrator danych odpowiadający za komunikację pomiędzy systemami oraz Platformę SGB, która wspiera centralną kartotekę klienta i obsługę wniosków.
Technologie wspomagające mobilne zakładanie konta na selfie zostały do tej pory wdrożone z sukcesem w ośmiu bankach Grupy SGB. Kolejne banki spółdzielcze posiadające system DEF3000 sukcesywnie wprowadzają tę usługę do swojej oferty.
Aktualna lista banków oferujących konto na selfie znajduje się na stronie: https://www.sgb.pl/konto-selfie/