Kartą płaci regularnie 75% Polaków, w sieci 68% wybiera BLIK

Kartą płaci regularnie 75% Polaków, w sieci 68% wybiera BLIK
Fot. stock.adobe.com / Irina
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Regularnie kartą płaci 75% Polaków, a najczęściej tę formę płatności wybierają osoby w wieku 18-29 lat i 40-49 lat, wynika z badania Fiserv Polska - właściciela marki PolCard. Najczęściej wybieraną formą rozliczeń za zakupy w sieci jest zaś BLIK, z którego korzysta 68% Polaków, podano.

„Nasze badanie Preferencje płatnicze Polaków 2024 pokazuje, że 75% Polaków regularnie płaci kartą. Najczęściej tę formę płatności wybierają osoby w wieku 18-29 lat i 40-49 lat.

Cyfrowe płatności cieszą się popularnością również w Internecie. Raport E-commerce w Polsce 2024 pokazuje, że najczęściej wybieraną formą rozliczeń za zakupy w sieci jest BLIK – korzysta z niego 68% Polaków.

Na drugim miejscu są szybkie przelewy – 64%, a na trzecim płatności kartą online – 43%” – powiedział prezes Fiserv Polska Krzysztof Polończyk, cytowany w komunikacie.

Czytaj także: Płatności zbliżeniowe BLIK na urządzeniach z systemem iOS będą dostępne w przyszłym roku

Karta, BLIK, … – klienci lubią wybór

Spółka podała też, że dane zebrane przez Instytut Baymarda pokazują, że 13% kupujących w sieci porzuca koszyki zakupowe, jeśli nie znajduje w sklepie internetowym wystarczającej liczby dostępnych metod płatności.

„Nowoczesne narzędzia płatnicze pozwalają na usprawnienie procesu zakupowego, redukcję kolejek i zwiększenie satysfakcji kupujących. W e-commerce zróżnicowane metody płatności minimalizują ryzyko porzucania koszyków, a w sklepach stacjonarnych terminale umożliwiają szybkie transakcje, nawet przy dużym natężeniu ruchu.

Takie podejście wzmacnia efektywność firmy, jednocześnie budując pozytywne doświadczenia zakupowe klientów” – dodał prezes.

Czytaj także: PolCard from Fiserv rozszerza możliwości bezgotówkowych płatności w walutach obcych w polskich terminalach

Świąteczne zakupy wybieramy online, kupujemy offline

Powołując się na raport Związku Banków Polskich (ZBP), spółka zaznaczyła, że w tym roku Polacy zamierzają wydać na świąteczne prezenty średnio 681 zł (o 20,5% więcej r/r).

Zrobienie świątecznych zakupów online deklaruje 56% badanych w raporcie Smart Shopper, 44% wybierze sklepy stacjonarne, a 29% szuka produktów online, ale sam zakup realizuje offline, podano.

Według badania IBRiS najczęściej pod choinką znajdą się w tym roku kosmetyki (38,5% respondentów), 33,9% kupi zabawki, a 30,8% słodycze. Ubrania najbliższym podaruje 29,1%, a elektronikę 24,2%. Pod choinką znajdą się także książki (21,8%), biżuteria (17,5%) oraz karty podarunkowe (10,3%).

W tym roku Polacy chętnie sięgają również po prezenty z drugiej ręki – 74% badanych świątecznych podarunków szuka na platformach z używanymi produktami. Wśród nich królują książki, muzyka czy gry planszowe i komputerowe, podano także w materiale.

Czytaj także: Świąteczny Portfel Polaków 2024 – wydamy niewiele więcej niż w ubiegłym roku

Źródło: ISBnews