Już w każdym urzędzie skarbowym w Polsce można płacić kartą płatniczą
Teraz każdy urząd skarbowy posiada odpowiednie urządzenia, a przeszkoleni pracownicy mogą już akceptować płatności kartami Visa, Mastercard, Diners Club, zarówno fizycznymi, jak i cyfrowymi przechowywanymi w mobilnym portfelu.
Popularność transakcji bezgotówkowych stale rośnie. Jak wynika z badania przeprowadzonego w lipcu 2022 roku na zlecenie Firmy, ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci w ten sposób. Co ważne, 41 proc. ankietowanych robi to zawsze, kiedy jest to możliwe.
Czytaj także: Czy rynek płatności w Polsce jest już nasycony?
Za pośrednictwem terminali, bez opłat dodatkowych, można zapłacić podatki w US
Polski resort finansów dostrzegł ten trend, dlatego udostępnił możliwość realizacji płatności bezgotówkowych. We wszystkich urzędach skarbowych w kraju za pośrednictwem terminali można uregulować podatek PIT, CIT, VAT, opłatę od sprzedaży alkoholu oraz od środków spożywczych, które przyjmowane są również przez organy egzekucyjne. Co istotne, żadna dodatkowa opłata od tej czynności nie jest pobierana.
Warto zaznaczyć, że największą zaletą regulowania należności w ten sposób jest wygoda i szybkość. Obecnie wystarczy przyłożyć telefon bądź zegarek do terminala płatniczego lub aplikacji, a odpowiednia kwota automatycznie zostanie pobrana z konta. Klienci oszczędzają czas, bo nie czekają w długich kolejkach na obsługę, a następnie na wydanie reszty.
Czytaj także: NBP informuje o spadku liczby transakcji kartami płatniczymi w I kw. 2023 i o malejącej liczbie akceptantów
Płatności bezgotówkowe coraz bardziej dostępne w sektorze publicznym
Obecnie coraz więcej miast stara się być bardziej „smart” i realizuje różnego rodzaju programy wdrażania nowoczesnych rozwiązań, m.in. płatniczych. Idea smart city jest to połączenie wielu technologii i urządzeń na różnych płaszczyznach, aby uczynić przestrzeń przyjazną dla mieszkańców a ich styl życia wygodniejszy. Zapotrzebowanie na nowe rozwiązania wciąż rośnie.
– Dowodem na wzrost trendu jest choćby fakt, że zainstalowaliśmy już ponad 6650 urządzeń w polskich instytucjach. Dzięki temu mieszkańcy mogą zapłacić bezgotówkowo w około 85 proc. polskich urzędów – komentuje Elżbieta Burliga, dyrektorka rozwoju biznesu w Fiserv Polska S.A.
Firma od wielu lat wspiera przedsiębiorców, urzędy oraz miasta w kompleksowej obsłudze transakcji bezgotówkowych. Marka wdraża w sektorze publicznym rozwiązania takie jak parkometry, biletomaty, paliwomaty czy bramki dostępu w komunikacji miejskiej.
Umożliwia również płatności w samoobsługowych automatach płatniczych, świadczących usługi 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Całokształt wdrażanych innowacji tworzy zintegrowane środowisko oparte na nowoczesnych technologiach.