InPost partnerem, nie konkurentem banków

InPost partnerem, nie konkurentem banków
Od lewej: Robert Lidke, Szymon Wałach, Fot. T. Kulesza
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Podczas konferencji IT@BANK rozmawialiśmy z Szymonem Wałachem, wiceprezesem InPost, firmy, która wprowadziła usługę łączącą płatność bezgotówkową z dostawą zakupionego towaru. Pytaliśmy czy usługa InPostPay oznacza, że InPost staje się konkurentem banków?

InPost to jest firma logistyczna, skupiona na e-commerce, więc w tym zakresie na pewno nie. Natomiast jesteśmy zapewne wymarzonym partnerem dla wielu banków” – powiedział Szymon Wałach.

Stwierdził, że InPost jest firmą zaawansowaną technologicznie. Przez ostatnich 12 miesięcy spółka wprowadziła wiele innowacji, wśród nich InPostPay.

Banki i instytucje z szeroko rozumianego sektora finansowego są partnerami firmy w obsłudze klientów na rynku e-commerce.

„My do budowy naszych rozwiązań wykorzystujemy właśnie takich partnerów i możliwości technologiczne związane z Embedded Finance” – powiedział.

Doprecyzował, że chodzi o integrację usług bankowych i innych usług finansowych z aplikacjami i usługami niefinansowymi.

Czytaj także: Jak InPost chce rozwijać usługę InPost Pay?

„Wykorzystujemy nasze unikalne kompetencje, naszą technologię, ale także i wysoką lojalność naszych użytkowników, po to aby dodawać nowe usługi dostarczane także przez strony trzecie” – stwierdził Szymon Wałach.

Odnosząc się do dotychczasowych wyników usługi InPostPay powiedział: „Przekroczyliśmy od początku roku ponad 6 milionów użytkowników i ta liczba rośnie.
Także bardzo dynamicznie, szczególnie w drugim półroczu, przyrasta skala sklepów, które tę usługę integrują”.

„Ta usługa podoba się sklepom. Poprawia ich parametry biznesowe. To jest dla nas najważniejsze, bo założenie jest takie, że nasze rozwiązanie ma optymalizować doświadczenie w sklepie i przekładać się na więcej zakończonych zakupów.

Ale co najważniejsze, to jest usługa, która spotkała się z ogromnym aplauzem konsumenckim. Wskaźnik poleceń, czyli tak zwany MPS (Maksymalny Potencjalny Wynik) jest rejestrowany na poziomie 70 punktów. Jest on nieporównanie wyżej niż poziomy zadowolenia notowane przez klasyczne instytucje finansowe”.

Czytaj także: InPost Pay: z usługi skróconego procesu e-zakupowego korzysta 1,5 mln użytkowników

Jak wskazał Szymon Wałach – InPostPay zapewnia kompleksową obsługę klienta od momentu wybrania produktu i dokonania płatności, aż do odebranie paczki.

InPost, jako firma działająca także  w Europie Zachodniej wprowadziła ostatnio możliwość przesyłania przez konsumentów paczek między jednym krajem a drugim. W ten sposób spełniono kolejne oczekiwania konsumentów.

Szymon Wałach jako były bankowiec nie uważa, że bankom jest trudniej wprowadzać innowacje.

„Trzeba odczarować to, że innowacje są prostsze w jednym czy w drugim sektorze. Myślę, że to jest kwestia DNA organizacji, która ma lub nie ma wśród swoich corowych wartości to, że musi się ciągle rozwijać i ciągle myśleć o tym, czego jeszcze konsumenci mogą potrzebować” – powiedział.

„Rozumienie klienta, rozumienie jego potrzeb jest absolutnie w zasięgu także sektora bankowego, który ma dużo danych i dużo informacji o klientach” – podsumował.


Źródło: BANK.pl