GUS: brak pracowników w usługach i handlu

GUS: brak pracowników w usługach i handlu
Fot. stock.adobe.com/Tom Mc Nemar
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Najbardziej wzrasta w listopadzie br. znaczenie bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników w usługach (istotny wzrost znaczenia tej bariery odnotowały również firmy budowlane) oraz niedoborem pracowników w handlu detalicznym.

Najbardziej odczuwane są trudności związane z kosztami zatrudnienia.

Brak wykwalifikowanych pracowników

We wszystkich prezentowanych rodzajach działalności najbardziej odczuwane są trudności związane z kosztami zatrudnienia.

„W porównaniu z listopadem ub.r. najbardziej wzrasta znaczenie bariery związanej z niedoborem wykwalifikowanych pracowników w usługach (istotny wzrost znaczenia tej bariery odnotowały również firmy budowlane) oraz niedoborem pracowników w handlu detalicznym. W budownictwie częściej niż przed rokiem zgłaszana jest bariera odnosząca się do kosztów materiałów” – czytamy w komunikacie.

Duża konkurencja na rynku

Rzadziej niż w analogicznym miesiącu ub.r. w usługach sygnalizowane są problemy wynikające ze zbyt dużej konkurencji firm krajowych i zagranicznych, a w budownictwie i handlu detalicznym – zbyt dużej konkurencji na rynku.

„Firmy usługowe i budowlane rzadziej niż w listopadzie 2017 r. odczuwają barierę niedostatecznego popytu. Dodatkowo, przedsiębiorstwa usługowe zgłaszają istotny spadek uciążliwości wynikających z niepewności ogólnej sytuacji gospodarczej” – czytamy dalej.

Źródło: ISBnews