Grupa eSky wprowadza secure payment authentication od Google Pay
Proces płatności szybszy o 14 sekund, a wskaźniki uwierzytelnienia i udanych transakcji lepsze o 5 i 3 p.p. odpowiednio w porównaniu z autoryzacją 3D Secure. To efekt pionierskiego wdrożenia przez Grupę eSky secure payment authentication od Google Pay.
Polski właściciel globalnej platformy podróży jako pierwszy zintegrował swoje serwisy z rozwiązaniem opartym na biometrii, które służy do szybkiej i bezpiecznej weryfikacji użytkownika podczas płatności online.
Czytaj także: Centralny Ośrodek Informatyki uruchomił pilotażową platformę do e-płatności
Tokeny i biometria przyspieszają obsługę klientów
Pilotażowy projekt Google Pay z udziałem Grupy eSky pokazał, że nowe narzędzie bazujące na tokenach i technologiach biometrycznych na poziomie urządzeń – czyli rozpoznawaniu twarzy lub odcisków palców – nie tylko poprawia wyniki firmy na etapie cyfrowych płatności, ale też przyspiesza proces uwierzytelniania dla klientów.
Ponadto rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo transakcji: użytkownicy muszą bowiem zweryfikować swoje urządzenie za pomocą danych biometrycznych, kodu PIN czy wzoru blokady – metody te są trudne do podrobienia i mniej podatne na ataki phishingowe oraz inne zagrożenia w sieci.
– Wdrożenie secure payment authentication od Google Pay znacznie zwiększyło nasz wskaźnik konwersji dzięki usprawnieniu płatności. Szybkość i płynny przebieg transakcji są kluczowe w branży turystycznej, gdyż ceny biletów lotniczych zmieniają się w czasie rzeczywistym.
Szybsza finalizacja zakupów z bezproblemową autoryzacją oznacza, że klienci mogą zarezerwować podróż w najlepszych cenach – mówi Grzegorz Kwiecień, Head of Payments & Fraud Prevention w Grupie eSky.
Czytaj także: Bankowość i Finanse | Młodzi klienci | Pokolenie Z może zrewolucjonizować świat finansów
Bezpieczne uwierzytelnianie płatności od Google Pay
Secure payment authentication od Google Pay to uproszczona alternatywa dla używanych dotychczas metod 3D Secure, w których klient weryfikuje swoją tożsamość jednorazowym kodem dostępu lub hasłem, po czym często jest przekierowywany na wiele innych stron w celu potwierdzenia operacji, co zmniejsza prawdopodobieństwo finalizacji zakupów.
Jak podkreśla Ben Volk, wiceprezes i dyrektor generalny Google Pay:
– Zawsze szukamy sposobów na poprawę doświadczeń zakupowych klientów, jednocześnie zmniejszając liczbę sytuacji, kiedy użytkownik odwiedza stronę, dodaje produkt do koszyka, a następnie opuszcza witrynę bez finalizacji transakcji.
Dzięki bezpiecznemu rozwiązaniu do uwierzytelniania płatności możemy zmniejszyć problemy przy rozliczeniach, przyspieszając proces zakupowy przy jednoczesnym zapewnieniu bezpiecznych płatności i skutecznym ograniczaniu oszustw.