Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
91dni
6godzin
4minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Artykuły | Rynek pracy

Działania Banku Pekao na rzecz równości płci docenione w Bloomberg Gender-Equality Index

30.01.2022 13:16 mb | aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Działania Banku Pekao na rzecz równości płci docenione w Bloomberg Gender-Equality Index
Źródło: Bank Pekao SA /Twitter
Bank Pekao S.A. trzeci raz z rzędu zakwalifikował się do indeksu Bloomberg Gender-Equality Index, który wyróżnia spółki giełdowe z całego świata za poszanowanie zasady równości płci. W indeksie Bloomberg GEI, pośród 418 firm reprezentujących 45 krajów i 11 sektorów gospodarki, znalazły się tylko dwie spółki z Polski. Obecność Banku Pekao w indeksie Bloomberg GEI to wynik wieloletniej polityki wewnętrznej banku w zakresie równości płci oraz realizacji najnowszej Strategii ESG, czytamy w komunikacie prasowym Banku.

Włączenie Banku Pekao S.A. do prestiżowego ratingu Bloomberg GEI to efekt wysokich wyników w ankiecie dotyczącej pięciu obszarów działania firmy: przywództwa kobiet i rozwoju talentów, równej płacy, inkluzywnej kultury pracy, polityki dotyczącej ochrony praw płci i prokobiecej marki.

Bank Pekao uzyskał w najnowszej ankiecie Bloomberg GEI wynik ponad 79 proc., przy średnim wyniku dla wszystkich firm z indeksu na poziomie 71 proc.

W ratingu Bloomberg GEI kwestie poszanowania różnorodności i równości płci są analizowane m.in. pod kątem warunków zatrudnienia, działań edukacyjnych, świadczeń i benefitów pracowniczych, możliwości rozwoju zawodowego, ścieżki awansów i wynagrodzeń.

W tegorocznej edycji dodatkowo oceniano rozwiązania pracownicze przyjęte w czasie pandemii COVID-19.

Czytaj także: Agencja Moody’s potwierdziła rating depozytów Banku Pekao, perspektywa stabilna

Promocja rozwoju, różnorodności i równości pracowników

Bank Pekao uzyskał w najnowszej ankiecie Bloomberg GEI wynik ponad 79 proc., przy średnim wyniku dla wszystkich firm z indeksu na poziomie 71 proc.

Stawiamy na wzrost satysfakcji i zaangażowania pracowników, m.in. dzięki programom rozwojowym, celom motywacyjnym, planom sukcesji czy atrakcyjnym systemom wynagrodzeń

Co dodatkowo cieszy, w tym roku punktacja dla Banku Pekao jest wyższa w odniesieniu do zeszłego roku, kiedy to bank otrzymał 73 proc. przy średnim wyniku dla wszystkich firm na poziomie 66 proc.

– Promocja rozwoju, różnorodności i równości pracowników to jeden z kluczowych aspektów ujętych w filarze „Ład” naszej Strategii ESG na lata 2021-2024, przyjętej w czerwcu ubiegłego roku. Stawiamy na wzrost satysfakcji i zaangażowania pracowników, m.in. dzięki programom rozwojowym, celom motywacyjnym, planom sukcesji czy atrakcyjnym systemom wynagrodzeń.

Cieszę się, że konsekwentnedziałania Banku Pekao w tym zakresie zostały dostrzeżone i docenione w kolejnej już edycji Bloomberg Gender-Equality Index. Mamy nadzieję nadal umacniać pozycję banku w tego typu rankingach i indeksach – powiedziała Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., nadzorująca Pion Bankowości Przedsiębiorstw.

Czytaj także: Bank Pekao z kolejnymi nagrodami od Global Finance

Specjalne programy wspierające pracowników

W Banku Pekao realizowanych jest szereg inicjatyw promujących wspieranie różnorodności, adresowanych do wszystkich pracowników. Wśród kluczowych przedsięwzięć warto wymienić:

– program dla Kobiet „Bez Cukru”, którego misją jest wspieranie i inspirowanie kobiet do rozwoju w życiu i biznesie. Główne działania w 2021 r. były skoncentrowane wokół obszarów związanych z rozwojem kompetencji osobistych i zawodowych kobiet;

– inicjatywa „Bierz Zdrowie za Rogi”, której celem jest wsparcie i inspirowanie wszystkich pracowników w kwestiach ochrony zdrowia, profilaktyki chorób, aktywności fizycznej i dbałości o codzienną jakość życia;

– program Talents Up, innowacyjny program rozwojowy kierowany do wszystkich pracowników, opierający się na kluczowych i promowanych w organizacji wartościach takich jak #razem, #odważnie, #odpowiedzialnie & #prosto.

Promocja rozwoju, różnorodności i równości pracowników to jeden z kluczowych aspektów ujętych w filarze „Ład” (…) Strategii ESG na lata 2021-2024

Propracownicze działania Banku Pekao zostają doceniane w konkursach i certyfikacjach przyznawanych co roku najlepszym pracodawcom w Polsce. W ostatnim czasie Bank otrzymał szereg cennych wyróżnień z zakresu HR:

– tytuł Best Quality Employer 2021 – za inwestycje w edukację i rozwój kadr, sprawne przestawienie edukacji stacjonarnej na naukę on-line, program rozwojowy „Tydzień Odkryć – Learning Week” dla ponad 2000 pracowników banku oraz serię webinarów ogólnorozwojowych, których celem było wsparcie pracowników w czasie pandemii;

– godło Friendly Workplace 2021 – za wysoki poziom kultury organizacyjnej, nowoczesne standardy relacji z pracownikami, zaangażowanie na rzecz przyjaznego dla zdrowia środowiska pracy, w tym za kompleksowe działania na rzecz ochrony zdrowia pracowników w kontekście Covid19;

– certyfikat Top Employers 2022 – za zaangażowanie w tworzenie lepszego środowiska pracy i wdrażanie wysokich standardów zarządzania zasobami ludzkimi. Dodatkowo – po raz pierwszy w historii swojego uczestnictwa w procesie certyfikacji prowadzonym przez Top Employers Institute – Bank Pekao uplasował się w pierwszej dziesiątce uhonorowanych tym tytułem firm w Polsce;

– certyfikat HR Najwyższej Jakości 2022 – potwierdzający, że Bank Pekao jest dobrym, wiarygodnym i rzetelnym pracodawcą, stosującym najnowsze rozwiązania w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Dodatkowo w ramach certyfikacji wyróżniona została inicjatywa transformacji Kultury Organizacyjnej Banku Pekao.

Czytaj także: Bank Pekao nagrodzony tytułem „The Best Trade Finance Provider” w Polsce

Źródło: Bank Pekao SA
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Bank Pekao SABloomberg Gender-Equality Index / Bloomberg GEIESG / Environmental, Social and corporate GovernanceMagdalena ZmitrowiczNagrody / WyróżnieniaPracownicy
Autor mb
Źródło aleBank.pl

Polecamy

Arkadiusz Lewicki | Źródło: BANK.pl
ESG
Instrumenty Finansowe Programów UE dla transformacji klimatycznej
fragmenty flag UE i Chin
Gospodarka
Czy import z Chin zagraża gospodarce Unii Europejskiej?
fragment globusa, Polska, wirtualne linie, globalna gospodarka
Z rynku finansowego
ChatGPT nie polubił CPK / Portu Polska
siedziba Fed
Z rynku finansowego
Nowy szef Fed prawdopodobnie będzie miał na imię Kevin

Najnowsze

infografika, mSzafir KIR
Cyberbezpieczeństwo
Jednorazowa wersja e-podpisu mSzafir w aplikacji mObywatel
Joanna Erdman, prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Bezgotówkowo
Prawie połowa Polaków rezygnuje z zakupów, ponieważ nie może zapłacić tak jak lubi
Nowy prezes zarządu Link4 od 1 stycznia 2026 roku, Robert Tomaszewski
Kadry
Nowy prezes zarządu Link4 od 1 stycznia 2026 roku
kalkulator z napisem Inflacja leżący na banknotach i monetach
Gospodarka
Inflacja w listopadzie ’25 w celu NBP
WIBOR napis na klockach, banknoty
Z rynku finansowego
KSF: proces wyznaczania zamiennika WIBOR odpowiada standardom i przepisom BMR
mapa Europy na tle ekranu giełdowego
Gospodarka
Prognozy gospodarcze na 2026 rok według Mastercard Economics Institute
laptop, wirtualne dokumenty
Cyberbezpieczeństwo
Autenti i WEBCON wyznaczają nowy standard cyfryzacji i bezpieczeństwa
koperta z banknotami
ESG
Raport BIG InfoMonitor o polskich „grzechach finansowych”

Zobacz także

Artykuły
BANKOWOŚĆ POLSKA 2012–2022. Między tradycją i bankowością przyszłości
ESG
Okrągły Stół dla Sektora Bankowego z rekomendacjami dotyczącymi zielonego finansowania
Badanie InfoSenior 2023
Gospodarka
Co trzeci polski senior kupuje i płaci online
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}