Czy banki staną się cyfrowymi platformami usługowymi dostępnymi ze smartfonów?
Jak mówi Grzegorz Paskudzki pandemia trwale zmieniła sposób funkcjonowania banków i oczekiwania ich klientów.
Okazuje się, że w momencie osłabienia wpływu pandemii na gospodarkę i na nasze codzienne życie tylko część klientów powraca do poprzednich sposobów kontaktowania się z bankiem.
Klienci przyzwyczaili się do zdalnego bankowania, do tego, że „bank jest w telefonie, a nie w oddziale bankowym.”
Bank nie jest tylko bankiem
Ekspert Asseco zauważa, że bank staje się instytucją, która zaczyna oferować nie tylko usługi stricte bankowe.
Podaje przykład jednego z dwóch największych banków w Polsce, który umożliwia w swojej aplikacji zakup biletów komunikacji miejskiej. Jego zdaniem to dopiero początek zmian w sposobie działania banków.
Cyfryzacja zmienia banki i klientów
Przemiany technologiczne upowszechniły zdalny onboarding klientów, pozwoliły na proste i szybkie udzielanie pożyczek, na cyfryzację procesów kredytowych na rynku hipotecznym.
Zdaniem Grzegorza Paskudzkiego w kolejnych latach będzie postępowała cyfryzacja hipotek i rynku kredytów hipotecznych, a banki staną się otwartymi platformami, które obok kredytów, depozytów, rachunków rozliczeniowych czy prostych produktów inwestycyjnych będą oferowały szereg innych usług, nawet dość odległych od obecnej działalności bankowej.