Czy banki staną się cyfrowymi platformami usługowymi dostępnymi ze smartfonów?

Czy banki staną się cyfrowymi platformami usługowymi dostępnymi ze smartfonów?
Grzegorz Paskudzki, Asseco. Źródło: aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
O transformacji cyfrowej, która pozwoliła utrzymać sprawność działania banków w czasie pandemii, ale także umożliwia sprostanie rosnącym oczekiwaniom klientów i przyśpiesza oraz obniża koszty fuzji i przejęć w sektorze bankowym z Grzegorzem Paskudzkim, liderem doradztwa biznesowego w Asseco rozmawia Robert Lidke.

Jak mówi Grzegorz Paskudzki pandemia trwale zmieniła sposób funkcjonowania banków i oczekiwania ich klientów.

Okazuje się, że w momencie osłabienia wpływu pandemii na gospodarkę i na nasze codzienne życie tylko część klientów powraca do poprzednich sposobów kontaktowania się z bankiem.

Klienci przyzwyczaili się do zdalnego bankowania, do tego, że „bank jest w telefonie, a nie w oddziale bankowym.”

Bank nie jest tylko bankiem

Ekspert Asseco zauważa, że bank staje się instytucją, która zaczyna oferować nie tylko usługi stricte bankowe.

Podaje przykład jednego z dwóch największych banków w Polsce, który umożliwia w swojej aplikacji zakup biletów komunikacji miejskiej. Jego zdaniem to dopiero początek zmian w sposobie działania banków.

Cyfryzacja zmienia banki i klientów

Przemiany technologiczne upowszechniły zdalny onboarding klientów, pozwoliły na proste i szybkie  udzielanie pożyczek, na  cyfryzację procesów kredytowych na rynku hipotecznym.

Zdaniem  Grzegorza Paskudzkiego w kolejnych latach będzie postępowała cyfryzacja hipotek i rynku kredytów hipotecznych, a banki staną się otwartymi platformami, które obok kredytów, depozytów, rachunków rozliczeniowych czy prostych produktów inwestycyjnych będą oferowały szereg innych usług, nawet dość odległych od obecnej działalności bankowej.

Źródło: aleBank.pl