Czy banki spółdzielcze mogą przyciągnąć młodych klientów?

Czy banki spółdzielcze mogą przyciągnąć młodych klientów?
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Banki spółdzielcze jeśli chcą się rozwijać muszą pozyskać młodych, wykształconych klientów mówi Edward Tybor prezes Tatrzańskiego Banku Spółdzielczego Bukowina Tatrzańska, uczestnik konferencji Forum Liderów Banków Spółdzielczych

Edward Tybor – To będą przemiany dla niektórych bardzo dramatyczne, ale innego wyjścia nie ma. Musimy podążać za przemianami technologicznymi.

Zdaniem Edwarda Tabora banki spółdzielcze muszą się otworzyć na nowe technologie, muszą stosować aplikacje lubiane przez młodych klientów po to aby zmienić strukturę klientów tej części sektora bankowego. W tej chwili większość klientów banków spółdzielczych to osoby starsze, słabo wykształcone, o niskich dochodach.

Będzie potrzebna konsolidacja?

W obu zrzeszeniach SGB i BPS  poszczególne banki podejmują ciekawe próby wprowadzenia nowoczesnych  rozwiązań technologicznych – mówi prezes  TBS Bukowina Tatrzańska. Na razie – jak twierdzi – zapotrzebowanie na usługi banków spółdzielczych jest na wystarczającym poziomie, jednak na skutek postępującej na świecie globalizacji, zmian technologicznych wymagających dużych nakładów finansowych prawdopodobnie w sektorze spółdzielczym dojdzie do konsolidacji. W ten sposób sektor będzie mógł przetrwać.  Edward Tybor ma nadzieję, że ta konsolidacja nie będzie wymuszona, ale dobrowolna.  Banki spółdzielcze będą tworzyły poziome struktury, które będą wzmacniały poszczególne lokalne banki.