Coraz więcej Polaków szkoli się online dzięki płatności na raty

Coraz więcej Polaków szkoli się online dzięki płatności na raty
Fot. PayU
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Polacy coraz chętniej korzystają z rat, kupując kursy online - 14% szkoleń jest opłacanych w taki sposób, a odsetek ten w przyszłości może jeszcze wzrosnąć, wynika z danych PayU.
.@PayU_pl: Polacy coraz chętniej korzystają z rat, kupując #kursy online – 14% szkoleń jest opłacanych w taki sposób, a odsetek ten w przyszłości może jeszcze wzrosnąć #PayU

„Biorąc pod uwagę obecną sytuację związaną z utrzymującą się pandemią, liczba zwolenników e-edukacji na pewno jeszcze wzrośnie, tworząc nową kategorię zakupową. W e-usługach związanych z edukacją, profesjonalnymi szkoleniami czy rozwojem osobistym drzemie duży potencjał” – powiedziała head of consumer credit w PayU Martyna Szczepaniak, cytowana w komunikacie.

Polacy otwarci na nowości usług rynku fintech i e-commerce

Polscy konsumenci należą do jednych z najbardziej otwartych na nowości usług rynku fintech i e-commerce – wartość płatności ratalnych za zakupy przez internet w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła siedmiokrotnie, stwierdzono w informacji.

„Udział płatności ratalnych w całościowej sprzedaży przekroczył już u nas 40%, co pokazuje rosnącą popularność tej metody płatności wśród klientów w branży szkoleń profesjonalnych. Dzięki możliwości miesięcznych płatności ratalnych nasi klienci mogą zdobyć umiejętności programistyczne bez obciążenia finansowego. To inwestycja, która po zdobyciu pierwszej pracy w branży IT zwraca się bardzo szybko” – dodał prezes Coders Lab Marcin Tchórzewski, cytowany w komunikacie.

Czytaj także: Covid-19 pobudził rynek płatności odroczonych, za e-zakupy wolimy płacić później >>>

Dodał, że jego firma od początku ograniczeń wprowadzonych przez rząd odnotowała ponad 50-proc. wzrost zainteresowania uczestnictwem w kursach online, w porównaniu do poprzednich 3 miesięcy.

W 2019 r. aż 1/3 Polaków korzystała z internetu w celach edukacyjnych

Według danych GUS, w 2019 roku aż 1/3 Polaków korzystała z internetu w celach edukacyjnych. W zdecydowanej większości byli to jednak uczniowie i studenci poszukujący dodatkowych materiałów naukowych. Popularność kursów online oferowanych przez firmy szkoleniowe była stosunkowo niewielka – zaledwie 5% badanych zadeklarowało zdobywanie nowych umiejętności zawodowych w formie e-learningu. Wiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie może się to zmienić, wymieniono w informacji.

„Pandemia koronawirusa zmusiła sporą część społeczeństwa do przeorganizowania swojego życia. Stała się w pewnym sensie motorem napędowym cyfryzacji w świecie edukacji, w tym kursów” – podsumował Tchórzewski.

PayU jest jednym z wiodących dostawców płatności internetowych w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce i Rumunii jest liderem na rynku, a w Czechach ma najsilniejszą pozycją pośród wszystkich niebankowych dostawców usług płatniczych dla e-commerce.  

Źródło: PayU, ISBnews