Coraz więcej kierowców sprawdza ceny ubezpieczeń w porównywarkach internetowych
Już ponad 16 proc. badanych kierowców rozważa bowiem zakup polisy przez porównywarkę, mimo, że dwie trzecie z nich, jak deklaruje, ma „swojego agenta”. Tak wynika z kompleksowego badania Porówneo, obejmującego zwyczaje zakupowe kierowców w zakresie polis komunikacyjnych*.
Niezależnie od weryfikacji przez właścicieli aut otrzymanej oferty - transakcje u tradycyjnie działających agentów nadal są najpopularniejszym sposobem zakupu ubezpieczeń. Ponad 75 proc. badanych kierowców oświadcza, że ma „swojego agenta”, którego najczęściej polecił mu ktoś z rodziny lub znajomych.
Podkreślają oni, że ten sposób zakupu polisy daje im poczucie bezpieczeństwa i wiarę, że w kryzysowej sytuacji agent pomoże im zorganizować pomoc czy rozwiąże trudną sytuację z ubezpieczycielem.
Ponad 75 proc. kierowców oświadcza, że ma „swojego agenta”, którego najczęściej polecił mu ktoś z rodziny lub znajomych
‒ Wychodząc naprzeciw potrzebom części kierowców, jeszcze w ubiegłym roku zaczęliśmy pokazywać im, że również my oferujemy to co jest dla nich istotne ‒ mówi Wojciech Rabiej, prezes porównywarki ubezpieczeń Porówneo.
Czytaj także: Dla których ubezpieczycieli sprzedaż OC i AC jest najważniejsza?
Centrum Pomocy Porówneo
Firma ‒ jako pierwsza na rynku porównywarek ‒ zaczęła działać zgodnie z filozofią porównywarka i agent w jednym: oferując kierowcom nie tylko porównanie cen, ale również opiekę w kryzysowej sytuacji. W październiku 2020 r. uruchomione zostało Centrum Pomocy Porówneo.
Klienci porównywarki, dzwoniąc pod numer 22 522 27 91, mogą dowiedzieć się jakiego rodzaju pomoc przysługuje im w ramach posiadanego ubezpieczenia oraz otrzymać wsparcie w wezwaniu assistance lub w zgłoszeniu szkody.
Nie tylko cena, ale wsparcie i pomoc są kluczowe dla kierowców przy wyborze sposobu zakupu polisy dla auta
‒ Już w naszych wcześniejszych badaniach widzieliśmy potrzebę posiadania przez część kierowców takiej poduszki bezpieczeństwa, w postaci numeru telefonu do konkretnej osoby, pozwalającego na uzyskanie pomocy w kryzysowej sytuacji – wyjaśnia Wojciech Rabiej.
Czytaj także: Kosztowny problem z OC może dotyczyć 1,5 mln właścicieli używanych pojazdów
Osobisty opiekun klienta
W kolejnym kroku Porówneo rozpoczyna wprowadzanie zasady, że każdy klient będzie mógł skontaktować się ze swoim opiekunem, znanym mu z imienia i nazwiska. A w przypadku urlopu czy chwilowej nieobecności opiekuna – inny agent w jego zastępstwie udzieli wsparcia, bez konieczności powtarzania raz podanych informacji.
Badania Porówneo pokazują również, że nie tylko cena, ale wsparcie i pomoc są kluczowe dla kierowców przy wyborze sposobu zakupu polisy dla auta. Ten nowy trend zmienia też sposób komunikacji porównywarek z klientami.
– Już nie piękna kobieta w niebieskim stroju czy sto złotych w prezencie mają zwrócić uwagę potencjalnego klienta ubezpieczeniowej porównywarki, ale oferta realnej pomocy w razie awarii lub kolizji na drodze – mówi Tomasz Iwaszkiewicz, szef marketingu porowneo.pl.
– Cieszymy się, że zapoczątkowaliśmy nowy trend, gdyż również inne porównywarki zdecydowały się iść wytyczoną przez nas drogą, oferując kierowcom nie tylko porównanie ofert, ale również wsparcie – dodaje.
Czytaj także: Mobilna likwidacja szkód to już standard?
*Kompleksowe badanie „Doświadczenia związane z zakupem ubezpieczenia komunikacyjnego” przeprowadzone zostało w lutym 2021 roku przez firmę IQS na zlecenie Porówneo.
Badanie jakościowe obejmowało mężczyzn w wieku 30 / 50 lat zamieszkałych w małych i średnich miastach poza Warszawą, którzy nie kupują polis komunikacyjnych w Internecie.
Z kolei badanie ilościowe obejmowało grupę blisko 1000 kierowców obu płci, w wieku 20/60 lat, którzy decydują o zakupie polis OC i AC, jednak nie robią tego online.