Comperia sfinansuje zakup auta do 300 tys. zł na OTOMOTO

ComperiaRaty dopasuje najlepszą formę finansowania do konkretnego kupującego auto na OTOMOTO, platformie motoryzacyjnej, a finansowanie może wynieść nawet do 300 tys. złotych.
– Rośniemy jako porównywarka produktów i usług finansowych, rozwijamy się jako fintech, udoskonalamy naszą odnogę ubezpieczeń i posiadamy sieć afiliacyjną ComperiaLead, która umożliwia blogerom i twórcom internetowym generowanie realnych zysków.

Wyrośliśmy właśnie z segmentu reklamy oraz pośrednictwa w sprzedaży usług finansowych. W tym jesteśmy najlepsi i najlepsi chcą z nami współpracować.
Konsolidujemy rynek i pokazujemy, że umiemy na tym zarabiać jak nikt inny – mówi Cezary Tokarski, członek zarządu Grupy Comperia odpowiedzialny za wdrożenie.
Czytaj także: Comperia.pl uruchamia Comfino: wszystkie metody płatności e-commerce w jednym miejscu
Wielki powrót po latach. Comperia wie jak zarabiać

– To powrót po trzech latach, kiedy byliśmy już wyłącznym partnerem finansowym OTOMOTO. Ale teraz jesteśmy w zupełnie innym miejscu: silniejsi, więksi, z jeszcze lepszą ofertą banków i instytucji finansowych – mówi Szymon Fiecek, prezes Grupy Comperia.
Dzięki ogłoszonej współpracy Grupa Comperia – dysponująca statusem małej instytucji płatniczej – staje się jednym z największych polskich carfintechów. Umowa przewiduje różne warianty współpracy, od których zależy finalna kwota transakcji – w zależności od ostatecznie ustalonego wariantu opiewająca na maksymalnie ok. 13 mln zł gwarantowanego wynagrodzenia.
Comperia.pl powstała w 2007 roku jako porównywarka finansowa, ale już dawno nie jest to główny profil jej działalności. Obecnie grupa ma trzy filary biznesowe: ubezpieczenia (porównywarka Compero.pl oraz pośrednictwo w sprzedaży ubezpieczeń przez spółkę Comperia Ubezpieczenia); rozwiązanie płatnicze dla e-commerce Comfino.pl; reklama, sieć afialicyjna ComperiaLead.pl i pośrednictwo w sprzedaży usług finansowych.
Ten ostatni segment przynosi notowanej na warszawskim parkiecie spółce najwięcej przychodu: 22,4 mln zł z 43,3 mln zł w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku (publikacja skonsolidowanego raportu rocznego za 2024 rok przewidziana jest na 20 marca ‘25).
Spółka wyspecjalizowała się zatem w pozyskiwania nowych klientów dla swoich partnerów – przede wszystkim polskich banków, których obecnie skupia 19 – poprzez wykorzystanie poleceń znajomych oraz prezentację swoich ofert oraz reklam w Internecie.
Czytaj także: Nowe metody finansowania zakupu polis u agentów Comperia Ubezpieczenia
Połowa Polaków marzy o zmianie auta. Jak kupujemy te używane?
Pod koniec ubiegłego roku OTOMOTO opublikowało raport Finansowanie samochodów nowych i używanych w Polsce z którego wynika, że tradycyjny sposób zakupu samochodów – za gotówkę – cieszy się w Polsce największą popularnością wśród kupujących auta używane w przedziale cenowym do 50 tys. zł. Ale to się zmienia.
W przypadku droższych aut coraz większym zainteresowaniem cieszą się kredyt, leasing oraz wynajem długoterminowy. I choć kupujący – w teorii, na poziomie deklaracji – woleliby kupić droższe auto, z danych platformy wynika, że decydują się na te najtańsze.
Aż 47 proc. respondentów badania na próbie tysiąca kierowców w wieku 25+ lat deklarujących chęć zmiany auta w ciągu 12 miesięcy chciałoby posiadać nowe auto, jednak tylko 39 proc. planuje jego zakup w najbliższym czasie.
Potwierdzają to dane dot. rejestrowanych pojazdów w Polsce – większość to auta używane. SUV-y królują wśród poszukiwanych modeli, a Toyota pozostaje najczęściej wybieraną marką nowych aut. Audi dominuje wśród importowanych pojazdów używanych.