Co zyskują banki spółdzielcze na wdrożeniu Trwałego Nośnika?

Co zyskują banki spółdzielcze na wdrożeniu Trwałego Nośnika?
Piotr Chrzanowski, Paweł Gula
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Podczas Forum Liderów Banków Spółdzielczych o działaniach nakierowanych na ograniczenie dokumentacji papierowej w obsłudze bankowej klienta rozmawialiśmy z Pawłem Gulą, Prezesem Zarządu Centrum Rozwoju Usług Zrzeszeniowych oraz z Piotrem Chrzanowskim, Wiceprezesem firmy SoftNet.

Na pytanie kiedy znikną dokumenty papierowe z banków spółdzielczych Grupy BPS Paweł Gula odpowiedział:

„Myślę, że szybko. Od kliku lat prowadzimy prace nad wdrożeniem Trwałego Nośnika, który jest doskonałym narzędziem do dostarczenia cyfrowych dokumentów klientom.”

Następnie odniósł się do obecnej współpracy CRUZ z firmą SoftNet.

„Jako Centrum Rozwoju Usług Zrzeszeniowych dostarczyliśmy platformę,  którą można zintegrować z praktycznie każdym rozwiązaniem dostępnym dla banków spółdzielczych. Najlepszym przykładem na to jest integracja naszych systemów z rozwiązaniem firmy SoftNet.”

Cyfrowe relacje z klientami banku

Jak zauważył Piotr Chrzanowski ta współpraca trwa już od ponad roku. W jej ramach zostało przygotowane rozwiązanie integrujące w ramach aplikacji mailNet. To rozwiązanie jest zasilane dokumentami bezpośrednio z systemu, a następnie są one przekazywane do publikatora, który dostarcza CRUZ.

Podjęte działania prowadzą do eliminacji dokumentacji papierowej na razie tylko w relacjach z klientami banków spółdzielczych, a nie w ramach samego banku.

„Przyszłością jest jednak pełna digitalizacja. Nie widzimy przeszkód aby obieg dokumentów odbywał się drogą elektroniczną w ramach banku spółdzielczego, szczególnie dlatego, że takie rozwiązania są już w naszej firmie gotowe.” – mówił przedstawiciel SoftNet.

Odnosząc się do dokumentów cyfrowych, które obecnie otrzymuje klient, Piotr Chrzanowski zauważył, że dokumentacja utrwalana na Trwałym Nośniku spełnia oczekiwania regulatora.

Z kolei Paweł Gula zauważył,  że każdy z dostawców może się zintegrować z Trwałym Nośnikiem mając swoje centra workflow.

„Takie centrum posiada też CRUZ. Pozwala ono na eliminację dokumentów papierowych także wewnątrz banku. Niweluje się w ten sposób błędy przy kopiowaniu danych czy ich wpisywaniu. Procesy workflow są płynne i automatyczne, to powoduje, że pozbywamy się papieru. W efekcie powstaje elektroniczna teczka klienta ”.

Kolejka chętnych banków do wdrożenia Trwałego Nośnika

Na nasze pytanie czy dokumenty papierowe znikną ze wszystkich banków Zrzeszenia BPS, także tych najmniejszych, obaj nasi rozmówcy przyznali, że takie są plany. Jednak jak zaznaczył prezes CRUZ nie da się tego przeprowadzić w jednym momencie. Cała operacja odbywa się stopniowo.

Wdrożenie Trwałego Nośnika zajmuje sporo czasu i wymaga przekonania do tego rozwiązania każdego banku spółdzielczego z osobna. Narzędzie jest gotowe do szybkiego wdrożenia. Jednak sam proces jego implementacji jest długotrwały.

Jak zauważyli nasi rozmówcy w części banków Zrzeszenia BPS Trwały Nośnik jest już wprowadzony. Teraz CRUZ i SoftNet pracują nad ułożeniem kolejki następnych banków do tego wdrożenia.

Na pytanie, co zyskują banki na wdrożeniu Trwałego Nośnika Piotr Chrzanowski wskazał na oszczędności i wygodę klienta.

Paweł Gula wymienił kolejną zaletę – „spokój operacyjny”.

Wyjaśnił, że chodzi o łatwość w dostępie pracownika do danych klienta, które są zgromadzone w jednym miejscu.

„Logując się do systemu mam pełną wiedzę o kliencie, mam widok klienta 360 stopniu, z pełną dokumentacją, która jest chronologicznie zapisana. Tam jest cała historia, jak się komunikowaliśmy, co i kiedy było wysłane, jakie były reakcje klienta, jakie dane były aktualizowane, itd. To jest także wielka oszczędność czasu.”

Prezes CRUZ wskazywał, że poszczególne banki muszą się zapoznać z rozwiązaniem i policzyć czy to się im finalnie opłaca. W jego opinii wszystkie banki zrzeszenia przekonają się do Trwałego Nośnika.

Dodatkową zaletą rozwiązania jest jego niezmienialność. Poza tym – jak przekonywał Paweł  Gula – proces workflow powoduje, że każda ingerencja w dokument jest widoczna, łącznie z terminem jej wprowadzenia i z informacją, kto daną zmianę wprowadził. To czyni dokumenty na Trwałym Nośniku bardzo bezpiecznymi. W razie jakichkolwiek reklamacji czy wątpliwości można szybko dojść do ustalenia faktycznego przebiegu zdarzeń.

Źródło: BANK.pl