Blue Media udostępnia Visa Mobile – nowy sposób płatności w Internecie

Blue Media udostępnia Visa Mobile – nowy sposób płatności w Internecie
Fot. stock.adobe.com / NINENII
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Operator płatności Blue Media udostępnił nową metodę płatności online - Visa Mobile. Umożliwia ona płacenie w wybranych sklepach internetowych intuicyjnie i wygodnie, a jednocześnie - tak samo bezpieczne. Użytkownicy powinni wpisać swój numer telefonu w odpowiednim polu i zatwierdzić płatność w aplikacji na smartfonie. Nowa metoda płatności jest już dostępna dla klientów ING Banku Śląskiego, Nest Banku, banków spółdzielczych z Grupy BPS, Banku BPS S.A., Krakowskiego Banku Spółdzielczego, Banku Spółdzielczego z Brodnicy oraz SKOK-ów, poinformowała Firma.

Visa Mobile to rozwiązanie, które sprawia, że zakupy są bardziej płynne, np. eliminuje konieczność wpisywania danych karty czy podawania dodatkowych haseł w trakcie płacenia. Według badania Visa Back to Business Global Study 2022, głównymi atutami płatności cyfrowych, na które wskazali badani konsumenci były: łatwiejsze zakupy online (47 proc.), mniejsze ryzyko kradzieży (38 proc.) oraz wygoda (37 proc.)[1].

– Zakupy przez Internet stały się naturalnym wyborem konsumentów. Według naszego raportu – 92 proc. polskich internautów kupuje online produkty lub usługi[2] – mówi Katarzyna Dmitrus, Product Manager w Blue Media.

– Dokonując transakcji oczekują wygodnych i szybkich metod płatności. Odpowiedzią na te potrzeby jest nowy sposób płacenia w sieci – Visa Mobile, rozwiązanie, dzięki któremu płatności online są bardziej intuicyjne, a co najważniejsze bezpieczne i pozwalające skorzystać z procedury chargeback.

Wystarczy wpisać swój numer telefonu, potwierdzić transakcję w aplikacji i gotowe. Cieszymy się, że możemy dostarczyć tak innowacyjne rozwiązanie w naszym wachlarzu metod płatności – dodaje ekspertka.

Czytaj także: BLIK rozpoczyna podbój Rumunii

Jak można skorzystać z Visa Mobile?

Aby rozpocząć korzystanie z Visa Mobile trzeba aktywować usługę w aplikacji mobilnej swojego banku lub zainstalować na telefonie aplikację Visa Mobile. Następnie, podczas płatności w sklepie internetowym wystarczy wybrać Visa Mobile z dostępnych metod płatności za zakupy i kliknąć w ikonę usługi. W kolejnym kroku należy podać numer telefonu i potwierdzić płatność na smartfonie w aplikacji lub bankowości mobilnej.

– Visa koncentruje się na zapewnieniu konsumentom bezpiecznych i łatwych zakupów online w czasach, gdy ich popularność rośnie. Projektując Visa Mobile, dążyliśmy do tego, aby transakcje online były nie tylko szybsze, ale i bardziej intuicyjne – mówi Adrian Kurowski, Dyrektor Generalny Visa w Polsce.

– Płatność można teraz zrealizować w kilka chwil za pomocą smartfona, aplikacji i swojego numeru telefonu. Visa Mobile odzwierciedla nasze starania o bezproblemowy, godny zaufania i wygodny przepływ pieniędzy – dodaje.

Czytaj także: Karty debetowe VISA dla użytkowników mPay dzięki współpracy z Planet Pay

Bezpieczna metoda płatności bezgotówkowej

Visa Mobile to metoda płatności tak samo bezpieczna, jak inne metody płatności Visa. Opiera się na technologii Click to Pay i wykorzystuje standard EMV Secure Remote Commerce (SRC), uznawany za branżowy wzorzec dla płatności internetowych. Metody płatności zgodne z SRC sprawiają, że doświadczenia użytkowników są bezproblemowe i jednocześnie łatwe do wdrożenia przez operatorów płatności.

Ponadto standard SRC powinien przyczynić się do obniżenia wskaźnika płatności odrzuconych i zmniejszenia liczby fałszywych transakcji, dzięki wykorzystaniu tokenów, które zastępują wrażliwe dane kart. To dodatkowa warstwa ochronna dla płatności konsumenckich. W przypadku Visa Mobile wrażliwe informacje o rachunku płatniczym zostają usunięte i zastąpione ich unikalnym identyfikatorem cyfrowym, „tokenem”. Tokeny są jedną z wielu warstw ochronnych systemu Visa, a dostępność systemu jest na poziomie 99,9999 proc. czasu.

Płacenie za pomocą Visa Mobile jest równie bezpieczne co płatności kartą, ponieważ i w tym przypadku obowiązuje tzw. chargeback. Oznacza to, że bank może próbować odzyskać pieniądze od sprzedawcy w sytuacji, gdy towary lub usługi zakupione za pomocą karty Visa są wadliwe lub nigdy nie dotarły i nie udało się rozwiązać sprawy kontaktując się ze sprzedawcą.

Czytaj także: Western Union wprowadza w Polsce nową platformę bankową


[1] Badanie Visa Back to Business Global Study 2022

[2] Badanie Blue Media „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych 2022”; coroczne badania zachowań konsumenckich i finansowych Polek i Polaków, wykonane przez pracownię badawczą Satisface, zrealizowane na próbie 1059 osób w czerwcu br. za pomocą metody CAWI.

Źródło: Blue Media SA