Banki spółdzielcze podczas epidemii koronawirusa nie tylko obsługują klientów, ale też edukują
Banki spółdzielcze w Polsce w zdecydowanej większości działają na rynkach lokalnych. Znają doskonale ich specyfikę i strukturę.
Jednostki samorządów terytorialnych są więc naturalnym ich partnerem. Nie inaczej jest w przypadku Banku Spółdzielczego w Płońsku.
Na terenie naszego działania obsługujemy samorządy gminne, miejskie i powiatowe oraz jednostki z nimi powiązane. W każdym z oddziałów banku prowadzimy obsługę rachunków lokalnych samorządów.
Jak również udzielamy tym jednostkom kredytów na finansowanie ich potrzeb inwestycyjnych oraz związanych z planowanym przez nie okresowym deficytem. Obsługa tych produktów odbywa się na korzystnych warunkach.
Banki spółdzielcze razem z lokalnymi społecznościami
Nasza misja w znacznym stopniu pokrywa się z zadaniami, jakie stają przed jednostkami budżetowymi. Głównym celem samorządu, obok administrowania publicznym mieniem, jest przecież ciągłe podnoszenie poziomu cywilizacyjnego terenu, którym administruje.
Podobnie jak jednostki samorządu terytorialnego, uczestniczymy w życiu gospodarczym, kulturalnym i społecznym naszych „małych ojczyzn”.
Czytaj także: Banki spółdzielcze naturalnym partnerem samorządów lokalnych i MŚP w czasie pandemii Covid-19
Wspólnie z samorządowcami organizujemy różne inicjatywy społeczne, gospodarcze, kulturalne, sportowe, edukacyjne oraz charytatywne. Sprzyja to w dużym stopniu zacieśnianiu więzi między mieszkańcami.
Pomagamy w rozwiązywaniu problemów lokalnej społeczności, współfinansujemy lokalne inicjatywy kulturalno-oświatowe oraz projekty związane z zagospodarowaniem terenów rekreacyjnych, wychodząc naprzeciw dążeniom i oczekiwaniom mieszkańców.
Obsługa, ale też edukacja
Ostatnio, w sytuacji zagrożenia epidemicznego koronawirusem, lokalne banki spółdzielcze pełnią szczególną rolę. Urzędy, ograniczając ryzyko zakażenia pracowników i petentów, coraz częściej zamykają własne kasy, kierując swoich interesantów do naszych placówek.
My, jako bankowcy, jesteśmy na pierwszej linii, starając się obsłużyć klientów, zapewniając im dostęp do środków, rozliczeń, komfort i bezpieczeństwo.
Edukujemy klientów poprzez materiały informacyjne, ulotki i posty na portalach społecznościowych i na stronie internetowej. Zachęcamy do ograniczania wizyt w oddziałach banku i korzystania z bankowości internetowej, bankomatów i wpłatomatów, kart płatniczych i kredytowych. Preferujemy kontakty telefoniczne, mailowe i przez Facebooka.
Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter>> (otwiera się na nowej zakładce)”>>>>
Znaczną część wniosków w naszym banku można złożyć za pomocą strony internetowej, co skutecznie ogranicza możliwość kontaktów i potencjalnych zakażeń.
Dbając o naszych klientów i pracowników, stosujemy płyny i żele odkażające, rękawiczki, zamówiliśmy ekrany zabezpieczające na biurka i przerabiamy drzwi wejściowe, tworząc okienka do obsługi.
Dariusz Konofalski,
prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Płońsku