Banki i tworzenie nowych wartości dla klientów
Jak zauważył, banki wyspecjalizowane w usługach finansowych zapewniają finansowanie zakupu, ale klient nie po to przychodzi do marketplace. Klient wybiera produkt, którym jest zainteresowany, ten który sobie wymarzył, ten którego potrzebuje.
„W tym sensie bez wątpienia powinniśmy działać w ramach strategicznego sojuszu, dostarczając wspólnie klientom wszelkie możliwe i miłe doświadczenie zakupowe” – oceniał kooperację banków z platformami marketplace przedstawiciel BNP Paribas.
Czytaj także: Dane klientów tak ważne dla gospodarki jak ropa naftowa>>>
Marektplace szansą dla banków
Krzysztof Wojciechowski przyznał jednocześnie, że są takie branże, w których wyspecjalizowane banki, z dużą ilością danych na temat historii transakcji mogą same klientom, w ramach własnych marketplace, zaproponować konkretne produkty i usługi.
Mogą stworzyć zupełnie nowy wymiar propozycji wartości, w którym klient dostanie produkt i usługę spersonalizowaną: taką, jakiej potrzebuje, w momencie, w którym jej potrzebuje, w najbardziej optymalnej dla niego formule finansowania.
Czytaj także: Potrzebny nowy pomysł na BNPL>>>