Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
91dni
19godzin
36minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Multimedia | Z rynku finansowego

Bank Pekao uruchomił dla przedsiębiorców wyszukiwarkę form wsparcia z programów unijnych

22.07.2024 12:56 Robert Lidke | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Pekao uruchomił dla przedsiębiorców wyszukiwarkę form wsparcia z programów unijnych
Forum Finansowania MMŚP 2024. Magdalena Zmitrowicz. Fot. Karol Zapała
„Ta konferencja jest ważna, bo dotyczy przedsiębiorców, a to dzięki nim mamy miejsca pracy. To właśnie mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w największym stopniu generują nasz wzrost PKB” – mówiła Magdalena Zmitrowicz, przewodnicząca Rady ZBP ds. Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorców, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A. - w kuluarach Forum Finansowania MMŚP.

Jak podkreśliła, o MMŚP należy dbać, dostarczając im odpowiedniego kredytowania, a także wspierając je informacyjnie. „To robi Bank Pekao” – zaznaczyła Magdalena Zmitrowicz.

„Firmy muszą wiedzieć jakie są programy, jak o nie aplikować, które produkty są dostępne teraz, gdzie jest dofinansowanie do odsetek czy do kapitału. To jest naszą rolą żeby te informacje były publicznie dostępne.

Dlatego  uruchomiliśmy wyszukiwarkę wszystkich funduszy unijnych. Zachęcam wszystkie firmy do wejścia na naszą stronę, nie tylko klientów Banku” – dodała.

Czytaj także: Prezes ZBP o dialogu z resortem finansów w sprawie kredytowania gospodarki

KPO – czas goni

Magdalena Zmitrowicz stwierdziła, że z powodu dwóch lat opóźnień w uruchomieniu KPO należy jak najlepiej wykorzystać pozostały czas do końca unijnej perspektywy finansowej. Dlatego konieczne jest dotarcie do przedsiębiorców z odpowiednią informacją o możliwości korzystania z różnych form wparcia.

„Tu chodzi o innowacje, tu chodzi o ESG, tu chodzi o sprawy, które mają kluczowe znaczenie dla polskiej gospodarki” – mówiła.

„Musimy być innowacyjni. Innowacje to koszty, innowacje nigdy nie były tanie – przedsiębiorcy muszą być zachęcani do tego typu inwestycji” – dodała Magdalena Zmitrowicz.

„Wiele firm miało przygotowane projekty i czekało tylko na uruchomienie KPO, na odblokowanie środków unijnych. Mam więc nadzieję, że pójdzie nam dobrze z wykorzystaniem funduszy unijnych” – stwierdziła.

Czytaj także: Finansowanie dla MMŚP, jest w czym wybierać

Polskie firmy muszą inwestować w innowacje

Nie do końca zgodziła się z naszą uwagą, że małe i średnie firmy wykazują niską skłonność do inwestowania. Podkreślała, że polskie firmy muszą inwestować w zwiększenie swojej innowacyjności.

„Tworzą się nowe tańsze rynki, takie jak np. rynek indyjski który zaczyna zabierać polskim firmom sporo kontraktów. Polskie przedsiębiorstwa muszą wytwarzać bardziej zaawansowane technologicznie produkty. Musimy stawiać na nowe modele produkcji, podstawowe czynności powinny wykonywać maszyny, komputery i roboty, a kompetencje technologiczne człowieka powinny stale być rozwijane ” – mówiła.

Zwróciła uwagę, że przedsiębiorcy powinni wykorzystać potencjał polskiej młodzieży, która jest dobrze wykształcona i posiada wysokie kompetencje technologiczne.

Na nasze pytanie, czy jako bankowiec nie widzi zagrożenia w tym, że przedstawiciele rządu coraz głośniej mówią o wzmocnieniu finansowania przedsiębiorców przez rynek kapitałowy – Magdalena Zmitrowicz odpowiedziała, że w sytuacji kiedy zdolność kredytowa firm nie jest jeszcze na odpowiednim poziomie wskazane jest kapitałowe wzmocnienie takich spółek. Mogą to też robić banki.

Wyraziła przekonanie, że jeśli firmom się pomoże, to po jakimś czasie wejdą one na rynek finansowania  bankowego, będą spełniać wszystkie procedury kredytowe zgodne z zaleceniami KNF. Dlatego jej zdaniem banki nie powinny traktować rynku kapitałowego jako konkurenta.

„Trzeba pomagać firmom, szczególnie tym, które mają pomysły na innowacje i chcą je szybko wdrożyć” – zaznaczyła Magdalena Zmitrowicz.

Czytaj także: Powstanie wspólna platforma banków i organizacji przedsiębiorców o dostępnych formach wsparcia dla firm?

Źródło: BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Bank Pekao SAESG / Environmental, Social and corporate GovernanceForum Finansowania MMSPInnowacje / InnowacyjnośćKrajowy Plan Odbudowy / KPOMagdalena Zmitrowicz
Autor Robert Lidke
Źródło BANK.pl
Partner działu
Fundacja Polska Bezgotówkowa

Polecamy

Z rynku finansowego
Komisja Europejska chce wzmocnienia ESMA
kalkulator z napisem 2026, banknoty 500 zł
Wydarzenia
Relacja z Webinaru PAB WIB przedstawiającego wpływ czynników regulacyjnych i fiskalnych na wyniki finansowe banków w III kwartale 2025 roku oraz na wyniki w roku następnym
Kadry
Zmiana na stanowisku wiceprezesa ING Banku Śląskiego
Logo PGZ
Z rynku finansowego
BOŚ i PGZ podpisały list intencyjny o współpracy

Najnowsze

mapa Europy na tle ekranu giełdowego
Gospodarka
Prognozy gospodarcze na 2026 rok według Mastercard Economics Institute
laptop, wirtualne dokumenty
Cyberbezpieczeństwo
Autenti i WEBCON wyznaczają nowy standard cyfryzacji i bezpieczeństwa
koperta z banknotami
ESG
Raport BIG InfoMonitor o polskich „grzechach finansowych”
9 grudnia 2025 roku PKO Bank Polski i Policja podpisały porozumienie, w ramach którego planują szkolenia, spotkania i warsztaty o cyberbezpieczeństwie
Cyberbezpieczeństwo
Współpraca PKO BP i Policji na rzecz skutecznej ochrony seniorów i młodzieży przed cyberoszustami
Prośba o przelew BLIK dostępna w bankach spółdzielczych Grupy BPS
Bankowość spółdzielcza
Usługa Prośba o przelew BLIK dostępna w bankach spółdzielczych Grupy BPS
reklama wizerunkowa Banku Pekao na jednym z samolotów narodowego przewoźnika, Boeingu 737 MAX 8. Samolot PLL LOT w barwach Banku Pekao S.A
Bezgotówkowo
Klienci Banku Pekao mogą skorzystać z 10-proc. rabatu na bilety PLL LOT
bank spóldzielczy napis na budynku
Bankowość spółdzielcza
Posiedzenie Rady Konsultacyjnej Sektora Bankowości Spółdzielczej
Cykl edukacyjny Porozmawiajmy o dostępności - inauguracja 2025. Źródło: ZBP
ESG
Sektor bankowy podsumował działania dot. wdrożenia Europejskiego Aktu o Dostępności

Zobacz także

Mikołaj Sobierajski, analityk rynku akcji w XTB.
Z rynku finansowego
Rynek kapitałowy wycenia wielkość obniżek stóp procentowych w 2026 roku
Multimedia
Listy zastawne coraz ważniejszym fragmentem rynku finansowego w Polsce
Wojciech Zaskórski | Źródło: BANK.pl
Multimedia
Banki zmieniają podejście do AI
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}