Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
88dni
15godzin
44minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Multimedia | Z rynku finansowego

Bank Pekao uruchomił dla przedsiębiorców wyszukiwarkę form wsparcia z programów unijnych

22.07.2024 12:56 Robert Lidke | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Pekao uruchomił dla przedsiębiorców wyszukiwarkę form wsparcia z programów unijnych
Forum Finansowania MMŚP 2024. Magdalena Zmitrowicz. Fot. Karol Zapała
„Ta konferencja jest ważna, bo dotyczy przedsiębiorców, a to dzięki nim mamy miejsca pracy. To właśnie mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w największym stopniu generują nasz wzrost PKB” – mówiła Magdalena Zmitrowicz, przewodnicząca Rady ZBP ds. Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorców, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A. - w kuluarach Forum Finansowania MMŚP.

Jak podkreśliła, o MMŚP należy dbać, dostarczając im odpowiedniego kredytowania, a także wspierając je informacyjnie. „To robi Bank Pekao” – zaznaczyła Magdalena Zmitrowicz.

„Firmy muszą wiedzieć jakie są programy, jak o nie aplikować, które produkty są dostępne teraz, gdzie jest dofinansowanie do odsetek czy do kapitału. To jest naszą rolą żeby te informacje były publicznie dostępne.

Dlatego  uruchomiliśmy wyszukiwarkę wszystkich funduszy unijnych. Zachęcam wszystkie firmy do wejścia na naszą stronę, nie tylko klientów Banku” – dodała.

Czytaj także: Prezes ZBP o dialogu z resortem finansów w sprawie kredytowania gospodarki

KPO – czas goni

Magdalena Zmitrowicz stwierdziła, że z powodu dwóch lat opóźnień w uruchomieniu KPO należy jak najlepiej wykorzystać pozostały czas do końca unijnej perspektywy finansowej. Dlatego konieczne jest dotarcie do przedsiębiorców z odpowiednią informacją o możliwości korzystania z różnych form wparcia.

„Tu chodzi o innowacje, tu chodzi o ESG, tu chodzi o sprawy, które mają kluczowe znaczenie dla polskiej gospodarki” – mówiła.

„Musimy być innowacyjni. Innowacje to koszty, innowacje nigdy nie były tanie – przedsiębiorcy muszą być zachęcani do tego typu inwestycji” – dodała Magdalena Zmitrowicz.

„Wiele firm miało przygotowane projekty i czekało tylko na uruchomienie KPO, na odblokowanie środków unijnych. Mam więc nadzieję, że pójdzie nam dobrze z wykorzystaniem funduszy unijnych” – stwierdziła.

Czytaj także: Finansowanie dla MMŚP, jest w czym wybierać

Polskie firmy muszą inwestować w innowacje

Nie do końca zgodziła się z naszą uwagą, że małe i średnie firmy wykazują niską skłonność do inwestowania. Podkreślała, że polskie firmy muszą inwestować w zwiększenie swojej innowacyjności.

„Tworzą się nowe tańsze rynki, takie jak np. rynek indyjski który zaczyna zabierać polskim firmom sporo kontraktów. Polskie przedsiębiorstwa muszą wytwarzać bardziej zaawansowane technologicznie produkty. Musimy stawiać na nowe modele produkcji, podstawowe czynności powinny wykonywać maszyny, komputery i roboty, a kompetencje technologiczne człowieka powinny stale być rozwijane ” – mówiła.

Zwróciła uwagę, że przedsiębiorcy powinni wykorzystać potencjał polskiej młodzieży, która jest dobrze wykształcona i posiada wysokie kompetencje technologiczne.

Na nasze pytanie, czy jako bankowiec nie widzi zagrożenia w tym, że przedstawiciele rządu coraz głośniej mówią o wzmocnieniu finansowania przedsiębiorców przez rynek kapitałowy – Magdalena Zmitrowicz odpowiedziała, że w sytuacji kiedy zdolność kredytowa firm nie jest jeszcze na odpowiednim poziomie wskazane jest kapitałowe wzmocnienie takich spółek. Mogą to też robić banki.

Wyraziła przekonanie, że jeśli firmom się pomoże, to po jakimś czasie wejdą one na rynek finansowania  bankowego, będą spełniać wszystkie procedury kredytowe zgodne z zaleceniami KNF. Dlatego jej zdaniem banki nie powinny traktować rynku kapitałowego jako konkurenta.

„Trzeba pomagać firmom, szczególnie tym, które mają pomysły na innowacje i chcą je szybko wdrożyć” – zaznaczyła Magdalena Zmitrowicz.

Czytaj także: Powstanie wspólna platforma banków i organizacji przedsiębiorców o dostępnych formach wsparcia dla firm?

Źródło: BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Bank Pekao SAESG / Environmental, Social and corporate GovernanceForum Finansowania MMSPInnowacje / InnowacyjnośćKrajowy Plan Odbudowy / KPOMagdalena Zmitrowicz
Autor Robert Lidke
Źródło BANK.pl
Partner działu
Fundacja Polska Bezgotówkowa

Polecamy

dr Jacek Furga
Multimedia
Zapowiada się rekordowy rok dla budownictwa mieszkaniowego i rynku kredytów hipotecznych
Bank
Z rynku finansowego
Banki w Europie Środkowo-Wschodniej jednymi z najbardziej odpornych w Europie
KNF
Z rynku finansowego
KNF przyjęła stanowisko w sprawie polityki dywidendowej banków w 2026 r.
Mariusz Cholewa
Cyberbezpieczeństwo
BIK wprowadza nowy standard na rynku sprzedaży wierzytelności w Polsce

Najnowsze

Robert Dudziński, dyrektor handlowy w Carefleet.
Gospodarka
Czy samochody „made in China” już zdominowały globalny rynek? Nowy raport EFL
grafika, Bank Pekao, usługa CyberRescue
Cyberbezpieczeństwo
CyberRescue dla klientów Banku Pekao ze wsparcie ekspertów 24/7
centra danych
Cyberbezpieczeństwo
BGK inwestuje w paneuropejski fundusz centrów danych
Gala Business Insider Awards 2025. Tadeusz Białek (w środku). Źródło: ZBP
Edukacja finansowa
ZBP z wyróżnieniem Business Insider Awards
Od lewej: Jakub Karnowski, Marta Postuła. Źródło: PKO BP
Gospodarka
Kredobank i BGK z umową 42 mln zł wsparcia dla MŚP z Finansowego Instrumentu Współpracy Rozwojowej
koszyk sklepowy z paczkami prezentów, w tle choinka
Gospodarka
VeloAnaliza: okres przedświąteczny dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski
InPost wspiera akcję „Nakarm Bielika” zainicjowaną przez Fundację SpeakLeash, która ma rozwinąć polski model językowy Bielik.ai,
Technologie i innowacje
Bielik.ai w aplikacji InPost Mobile
Cyberbezpieczeństwo
Porozumienie o współpracy w obszarze bezpieczeństwa tożsamości elektronicznej

Zobacz także

dr Jacek Furga
Multimedia
Zapowiada się rekordowy rok dla budownictwa mieszkaniowego i rynku kredytów hipotecznych
Dariusz Standerski, wiceminister cyfryzacji
Technologie i innowacje
Cyfryzacja po europejsku: 100 regulacji cyfrowych i 270 organów regulacyjnych
Agnieszka Walter-Drop, dyrektor generalna ds. polityki spójności, rolnictwa i polityki społecznej w Parlamencie Europejskim.
Nieruchomości
KE przygotowała Europejski Plan na rzecz Dostępnych Mieszkań
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}