Artykuły ze źródła: Europejski Fundusz Leasingowy / EFL

szyld Hotel, kalkulator z napisem Straty
Raporty

Hotelarze i restauratorzy nie planują nowych inwestycji

Subindeks Barometru EFL dla sektora HoReCa na II kwartał br. odnotował niewielki wzrost o 1,3 pkt. kwartał do kwartału i wyniósł 47 pkt. Jednak wciąż pozostaje najniższym odczytem wśród 6 badanych branż. Nadal nikt nie myśli o większych inwestycjach, 39% restauratorów i hotelarzy obawia się zmniejszenia liczby gości i zamówień, a 35% potrzebuje dodatkowego zastrzyku gotówki na prowadzenie codziennej działalności, czytamy w informacji nt. Branżowego Barometru EFL na II kwartał 2022.

wektor skierowany w dół, trzymany w dłoni
Gospodarka

Barometr EFL: firmy nie chcą inwestować w II kwartale tego roku

Główny indeks Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 48,7 pkt. i jest tylko o 0,2 pkt. niższy niż kwartał wcześniej. Jest to drugi odczyt w tym roku „pod kreską”, czyli poniżej progu 50 pkt., co wskazuje, że słabe nastroje polskich przedsiębiorców utrzymują się. Jednak eksperci zwracają uwagę, że pierwszy pomiar od wybuchu wojny w Ukrainie jest dużo wyższy niż ten po rozpoczęciu pandemii, który w II kwartale 2020 roku wyniósł 32,5 pkt. Polscy przedsiębiorcy nauczyli się prowadzić działalność z kryzysem w tle. Ale o inwestycjach nie ma mowy, czytamy w informacji EFL.

Z rynku finansowego

Grupa EFL pozostaje wyłącznym partnerem finansowym Hondy w Polsce

EFL przedłużył umowę z Hondą w Polsce i jest wyłącznym partnerem finansowym japońskiego producenta pojazdów w ramach programu Honda Financial Services. Leasingodawca we współpracy ze spółkami z Grupy Credit Agricole dostarcza pakiet produktów finansowych dla całej sieci dealerskiej Hondy w ramach programu Honda Financial Services. W 2021 roku ponad połowa leasingowanych samochodów i niemal połowa leasingowanych motocykli Hondy była finansowana przez EFL, poinformował Fundusz.

EFL „Zielona energia w MŚP. Pod lupą”
ESG

EFL z trzycyfrową dynamiką inwestycji w zielone aktywa, mimo pandemii

Pandemia wstrzymała wiele inwestycji firmowych, ale nie dotyczyło to zielonych aktywów. Wyniki EFL potwierdzają, że popyt na elektryczne samochody i fotowoltaikę jeszcze nigdy nie był tak wysoki. W 2021 roku Grupa sfinansowała ekoaktywa o wartości ponad 224 mln zł, co przełożyło się na ponad 114% dynamikę rok do roku. Eksperci spółki spodziewają się, że pod wpływem nowych przepisów, rynek instalacji słonecznych w drugiej części roku przystopuje, a wojna w Ukrainie wyhamuje produkcję wielu modeli aut, czytamy w informacji prasowej EFL.

Budowa bloku mieszkalnego
Nieruchomości

Branżowy Barometr EFL: firmy budowlane będą więcej budować, ale mniej inwestować

Subindeks Barometru EFL na pierwszy kwartał 2022 roku dla branży budowlanej wyniósł 49,4 pkt., o 2,6 pkt. mniej niż kwartał wcześniej. To najniższy wynik od roku. W styczniu 2021 roku odczyt był porównywalny i wynosił 48,8 pkt. Na odczyt największy wpływ miały nieliczne plany inwestycyjne. Tylko 1% prognozuje nowe przedsięwzięcia, a zdecydowana większość (85%) nie spodziewa się w tym obszarze żadnych ruchów. Lepiej zapowiada się sprzedaż – 39% firm budowlanych liczy na więcej zamówień na początku tego roku, o 13 p.p. więcej niż pod koniec 2021 roku, czytamy w komunikacie prasowym EFL.

pusta restauracja, stoły, krzesła
Firma

Bez wsparcia kolejne hotele, restauracje, kawiarnie, bary nie przetrwają zimy, branżowy Barometr EFL na I kwartał 2022 roku

Subindeks Barometru EFL dla sektora HoReCa na I kwartał 2022 roku był najniższy wśród 6 branż i wyniósł tylko 45,7 pkt. To spadek o 1,5 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału i wynik porównywalny do tego sprzed roku. Restauratorzy i hotelarze wciąż najbardziej obawiają się trwającej sytuacji pandemicznej. Ponad połowa z nich spodziewa się mniejszej liczby gości i zamówień, najwięcej ze wszystkich badanych sektorów. Co więcej, kolejne fale koronawirusa pogarszają sytuację finansową przedstawicieli HoReCa – 51% badanych potrzebuje dodatkowego zastrzyku gotówki na prowadzenie bieżącej działalności.

EFL, zakupy online
Firma

Raport EFL: co czwarta firma MŚP rozpoczęła sprzedaż internetową w czasie pandemii

67% firm MŚP sprzedaje swoje produkty w kanałach tradycyjnych i to z tych kanałów ma zdecydowaną większość́ przychodów. Wyniki raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” wskazują, że w kolejnych latach tradycyjna sprzedaż może jednak sporo stracić na rzecz zamówień internetowych. Dziś tylko 14% firm ma co najmniej połowę̨ przychodów z kanału online. Za 5 lat taki wynik prognozuje 22% zapytanych.

Raport „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” jest jedenastym opracowaniem z serii „Pod lupą” wydanym przez Europejski Fundusz Leasingowy S.A. w ramach autorskiego projektu „Europejski Fundusz Modernizacji Polskich Firm”.
Firma

Przedsiębiorcy chcą leasingu w abonamencie z prawnikiem, księgowym i ubezpieczeniem medycznym

70% firm z sektora MŚP chce mieć w przyszłości szybki dostęp do wszystkich swoich produktów finansowych w jednym miejscu. Ale jak wskazuje raport EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” same finanse to za mało. Zdecydowana większość przedsiębiorców jest zainteresowana rozbudową platformy leasingowej o wiele dodatkowych usług i produktów związanych z prowadzeniem biznesu. 80% chętnie skorzysta z doradztwa prawnego, 77% z wynajmu auta, a 75% z opieki medycznej czy możliwości załatwienia spraw urzędowych

Raport EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”
Firma

Co czwarta firma chce dzielić się swoimi maszynami, autami, a nawet pracownikami ‒ raport EFL

Świat idzie w kierunku „używania”, a nie „posiadania” i przedsiębiorcy z sektora MŚP chcą się w ten trend wpisać. Z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” wynika, że w perspektywie 5 lat wspólne użytkowanie zyska dwukrotnie więcej entuzjastów. Dziś korzysta z niego 10% firm, za 5 lat planuje już 26%. Przedsiębiorcy są skłonni dzielić się maszynami, samochodami, a nawet pracownikami. Eksperci zwracają uwagę, że potencjał współdzielenia jest nieograniczony, a pandemia może ten trend tylko wzmocnić.

zielony klawisz komputera (enter) z napisem go paperless
Firma

Cyfrowe dokumenty standardem za trzy lata w 76% firm MŚP

Elektroniczna dokumentacja jest rozwiązaniem z kategorii „paperless” mniej popularnym wśród przedstawicieli sektora MŚP niż cyfrowy podpis. Jak wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” korzysta z niej tylko co dziesiąty przedsiębiorca, podczas gdy z e-podpisu – co piąty. Zdecydowana większość badanych (66%) na przejście z dokumentacji papierowej na elektroniczną potrzebuje maksymalnie 3 lata.

wózek-kosz sklepowy z torebkami z prezentami, kobieta wkładająjąca kolejny prezent
Raporty

Świąteczny szał zakupów wygra z IV falą

Przedstawiciele branży handlowej liczą, że świąteczny szał zakupowy wygra z IV falą pandemii koronawirusa. Pod koniec roku tylko w handlu i produkcji obserwujemy poprawę nastrojów przedsiębiorców. Subindeks Barometru EFL dla sektora handlowego na IV kwartał br. wyniósł 50,1 pkt., o 2,1 pkt. więcej niż kwartał wcześniej. Na taki wynik największy wpływ miały prognozy dotyczące sprzedaży oraz płynności finansowej, najbardziej optymistyczne wśród sześciu badanych sektorów. 34% firm handlowych spodziewa się większych zamówień, a 31% lepszej kondycji finansowej.

e-podpis, EFL
Firma

E-podpis planuje wdrożyć 64% firm z sektora MŚP

22% firm z sektora MŚP korzysta już z podpisu elektronicznego, a prawie trzy razy więcej planuje taką inwestycję w ciągu maksymalnie 3 lat – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Tempo wdrażania e-podpisu jest zdeterminowane wielkością organizacji. Korzysta z niego najwięcej mikro przedsiębiorców (29%), podczas gdy w małych firmach ten odsetek wynosi 18%, a w średnich 22%.

STRONA 8 Z 12