Artykuły ze źródła: Warszawski Instytut Bankowości / WIB

Edukacja finansowa

Młodzież na celowniku. Prawie co drugi nastolatek miał styczność z cyberprzestępczością

Jeśli jesteś nastolatkiem, to na pewno miałeś już do czynienia z atakiem cyberprzestępców lub słyszałeś o takim ataku na Twojego kolegę. Ponad 40 proc. nastolatków wie o tym, że ktoś w Internecie podszywał się pod osoby znajome, a 39 proc. doświadczyło przemocy za pośrednictwem Internetu. Takie informacje znajdują się w raporcie Instytutu Badawczego NASK – „Nastolatki 3.0”.

Bezgotówkowo

Warto Bezgotówkowo: konkursy rozstrzygnięte – znamy najciekawsze wizje płatności bezgotówkowych!

Znamy zwycięzców konkursu literackiego ogłoszonego w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Warto Bezgotówkowo”, która upowszechnia wiedzę o korzyściach płynących z bezgotówkowych form płatności. Spośród ponad 60 zgłoszonych prac kapituła za najlepszy uznała tekst Niny Szamotulskiej opisujący przyszłość płatności biometrycznych. Wyróżniono również prace Aleksandry Krysik i Macieja Mamulskiego. Laureaci otrzymają nowoczesny sprzęt oraz akcesoria komputerowe. Równolegle odbywał się konkurs plastyczny dla uczniów najmłodszych klas szkół podstawowych. Zgłoszono w nim ponad 100 prac rysunkowych i malarskich.

Bezgotówkowo

Co drugi Polak płaci bezgotówkowo, za najwygodniejsze uznaje kartę i smartfon

Ponad połowa Polaków wybiera płatności elektroniczne zamiast gotówki. Cenione są za innowacyjność, wygodę, oszczędność czasu i łatwość korzystania. To konkluzje badania przeprowadzonego na zlecenie firmy eService w ramach kampanii społecznej „Warto Bezgotówkowo”. Polacy pokochali płacenie kartą i smartfonem, a dla niemal 70 proc. z nich to najwygodniejszy i najszybszy sposób rozliczania zakupów. Im wyższa kwota, tym chętniej uiszczają ją elektronicznie.

Konkurs Warto Bezgotówkowo
Artykuły

Rusza konkurs na najciekawszą wizję płatności w przyszłości

Jak będą wyglądać w przyszłości płatności bezgotówkowe? Czy będziemy płacić wzrokiem, odciskiem palca, czy może w inny sposób? Każdy kto chciałby zaprezentować swoją wizję przyszłości może wziąć udział w specjalnym konkursie organizowanym w ramach kampanii „Warto bezgotówkowo” i przygotować swój tekst lub komiks na ten temat. Na autorów najciekawszych pomysłów czekają atrakcyjne nagrody – m.in. Microsoft Surface Pro4 oraz tablet SAMSUNG Galaxy Tab A10. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 23 października br.

Edukacja finansowa

Inwestuj długoterminowo i rozkładaj ryzyko. Zmieniaj strategię wraz z upływem lat

Kiedy odkładamy pieniądze do skarbonki, albo trzymamy je na lokacie bankowej to mówimy o oszczędzaniu. Kiedy kupujemy złoto, akcje lub mieszkanie pod wynajem to jesteśmy skłonni uznać takie działanie za inwestowanie. W obu sytuacjach zależy nam na bezpieczeństwie zgromadzonego kapitału, ale w przypadku inwestowania myślimy także o jego pomnożeniu przy założeniu jakiegoś poziomu ryzyka.

Edukacja finansowa

Niebezpieczne telefony od „wnuczków” i „policjantów”. Nowe metody wyłudzania pieniędzy od seniorów

Osoby starsze coraz częściej stają się ofiarami oszustów i naciągaczy, którzy wyłudzają od seniorów pieniądze podszywając się pod wnuczków czy siostrzeńców, a nawet pod policjantów. Posługując się tylko tą ostatnią metodą w samej Warszawie i okolicach przestępcy wyłudzili w pierwszej połowie 2017 roku ponad 8 milionów złotych.

Edukacja finansowa

Jak odróżnić piramidę finansową od dobrej okazji inwestycyjnej?

„Chciwość jest dobra” mawiał Gordon Gekko, główny bohater słynnego amerykańskiego filmu „Wilk z Wall Street”. To, co dla jednych jest dobre, dla innych może być nieszczęściem. Przekonali się o tym uczestnicy największej w historii piramidy finansowej, którą zorganizował amerykański finansista Bernard Madoff. Ponad 5 tysięcy bogatych inwestorów powierzyło Madoffowi ok. 65 miliardów dolarów. W 2008 roku przekonali się, że ich inwestycje są nic nie warte. Była to największa w historii piramida finansowa. Jej twórca został skazany na 150 lat więzienia.

Bezgotówkowo

Rusza kampania społeczna Warto Bezgotówkowo – finał w październiku

Obrót bezgotówkowy przynosi wymierne korzyści konsumentom, przedsiębiorcom, administracji publicznej i całej gospodarce. Obsługa rozliczeń bezgotówkowych zajmuje ponad dwukrotnie mniej czasu niż gotówkowych. Aby promować płatności przelewem, telefonem i kartą, 12 września zainaugurowano kampanię społeczną „Warto Bezgotówkowo”, pod patronatem honorowym Ministerstwa Rozwoju.

STRONA 5 Z 5