Artykuły ze źródła: Capgemini Polska

mężczyzna i wirtualny obraz-awatar AI, przepływ danych
Technologie i innowacje

Czas na nowe kompetencje i stanowiska – banki wdrażają agentów AI

Banki i ubezpieczyciele na całym świecie coraz śmielej powierzają sztucznej inteligencji bezpośredni kontakt z klientami. Jak pokazuje raport World Cloud Report in Financial Services 2026 przygotowany przez Capgemini Research Institute, instytucje finansowe wdrażają agentów AI w kluczowych obszarach obsługi – od kontaktu z klientem (75%) i wykrywania oszustw (64%) po procesy kredytowe (61%) i onboarding (59%). Ubezpieczyciele wykorzystują ich potencjał m.in. w underwritingu (68%) i likwidacji szkód (65%). Tak szerokie zastosowanie technologii redefiniuje sposób, w jaki klienci wchodzą w interakcje z sektorem finansowym, czytamy w komunikacie prasowym.

smartfon, Azjatka płacąca biometrycznie
Bezgotówkowo

Raport Capgemini: rosnąca popularność płatności alternatywnych, Azja liderem zmian

Nadchodzi nowa era płatności, wynika z World Payments Report 2021 przygotowanego przez Capgemini. Pandemia i rosnąca digitalizacja spowodowały, że transakcje bezgotówkowe będą musiały skoncentrować się na doświadczeniach użytkowników (tzw. Płatności 4.x). Do 2025 roku ponad 25 proc. ruchu bezgotówkowego będą stanowiły płatności natychmiastowe lub z wykorzystaniem e-pieniędzy. W 2020 roku odsetek ten wyniósł 14,5 proc.

Sztuczna inteligencja, robot
Rynek pracy

Jak sztuczna inteligencja wpłynie na rynek pracy? Nowe stanowiska i kompetencje

W ostatnim czasie powstało wiele raportów i analiz, które starają się przewidzieć, jak dynamicznie będzie ewoluował rynek pracy w odpowiedzi na rozwój sztucznej inteligencji. Światowe Forum Ekonomiczne, Gartner, McKinsey – wszyscy próbują oszacować skalę i oswoić nas z nieuchronną zmianą. Kolejne liczby powodują dużo szumu i mieszane nastroje wokół AI. Ale czy faktycznie jest się czym przejmować i jak te procesy postrzegają specjaliści rozwijający sztuczną inteligencję?

STRONA 1 Z 1