Artykuły ze źródła: Capgemini

ikony ubezpieczeń na wirtualnym ekranie, mężczyzna wskazujący dłonią
Technologie i innowacje

Dlaczego ubezpieczyciele pilnie potrzebują nowych technologii?

Do roku 2050 populacja osób powyżej 50. roku życia osiągnie 3,2 miliarda, co stanowić będzie aż 33% światowej populacji. Raport „Capgemini World Life Insurance Report 2023″ wskazuje, że dla branży ubezpieczeniowej będzie to strategiczne wyzwanie. W jaki sposób ta bezprecedensowa zmiana demograficzna wpłynie na ubezpieczycieli i jak od strony technologicznej powinni się do niej przygotować? – wnioski ekspertów Firmy.

CZYTAJ WIĘCEJ
smartfon, Azjatka płacąca biometrycznie
Bezgotówkowo | Raporty

Raport Capgemini: rosnąca popularność płatności alternatywnych, Azja liderem zmian

Nadchodzi nowa era płatności, wynika z World Payments Report 2021 przygotowanego przez Capgemini. Pandemia i rosnąca digitalizacja spowodowały, że transakcje bezgotówkowe będą musiały skoncentrować się na doświadczeniach użytkowników (tzw. Płatności 4.x). Do 2025 roku ponad 25 proc. ruchu bezgotówkowego będą stanowiły płatności natychmiastowe lub z wykorzystaniem e-pieniędzy. W 2020 roku odsetek ten wyniósł 14,5 proc.

CZYTAJ WIĘCEJ
Napis: bank na budynku
Z rynku finansowego

Światowy Raport Bankowości Detalicznej 2021: większa koncentracja banków na konsumentach, zrównoważonym rozwoju i racjonalizacji kosztów

Bankowość przyszłości to jeszcze większa koncentracja na konsumentach, zrównoważonym rozwoju i racjonalizacji kosztów, oparta o cyfrowe rozwiązania i platformy, które ułatwiają bezpieczne transakcje i podwyższają jakość obsługi klienta. Jak wynika ze Światowego Raportu Bankowości Detalicznej, opublikowanego przez Capgemini i Efma, dla banków detalicznych dostosowanie oferty do oczekiwań klientów to dziś być albo nie być. Trudności wywołane przez pandemię zapoczątkowały nową erę bankowości skoncentrowanej na kliencie, którą raport określa mianem Banking 4.X. Aby odnieść sukces, banki muszą przyspieszyć transformację cyfrową i wdrożyć oparte na chmurze platformy tzw. banking-as-a-service (BaaS), które wspomagają osadzenie bankowości w codziennym życiu, czyniąc ją bardziej dostępną dla klientów.

CZYTAJ WIĘCEJ
Sztuczna inteligencja, robot
Rynek pracy

Jak sztuczna inteligencja wpłynie na rynek pracy? Nowe stanowiska i kompetencje

W ostatnim czasie powstało wiele raportów i analiz, które starają się przewidzieć, jak dynamicznie będzie ewoluował rynek pracy w odpowiedzi na rozwój sztucznej inteligencji. Światowe Forum Ekonomiczne, Gartner, McKinsey – wszyscy próbują oszacować skalę i oswoić nas z nieuchronną zmianą. Kolejne liczby powodują dużo szumu i mieszane nastroje wokół AI. Ale czy faktycznie jest się czym przejmować i jak te procesy postrzegają specjaliści rozwijający sztuczną inteligencję?

CZYTAJ WIĘCEJ
Pracodawca chwalący pracownika w pracy
Rynek pracy

Firmy pozytywnie patrzą na powracających pracowników

Na rynku powracający pracownicy, znani jako „returning kids” albo „boomerangers”, skupiają na sobie coraz większą uwagę pracodawców. Aż 94% menedżerów wyższego szczebla z sentymentem spogląda na swoich byłych podopiecznych, podczas gdy w 2015 inne studium pokazuje, że 76% firm akceptuje powroty. Niedobór talentów, zjawisko „job hoppers”, ale też przekonanie o wysokich kwalifikacjach odchodzących pracowników, a z ich strony – tęsknota za kulturą organizacyjną i możliwościami rozwoju, sprawiają, że ponowne zatrudnienie zyskuje na popularności.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 1 Z 1