Autor: alebank

Alior Bank - Logo
Bezgotówkowo

Alior Bank: e-commerce, bankowość cyfrowa i płatności bezgotówkowe największymi wygranymi pandemii

Kończący się rok, który w znacznym stopniu upłynął pod znakiem pandemii koronawirusa, wyróżnił się pod względem dynamicznie rozwijających się technologii. Niemal we wszystkich sektorach głośno było o przyspieszonej digitalizacji. Firmy ochoczo chwaliły się nowymi rozwiązaniami i wdrożeniami mającymi ułatwiać codzienne funkcjonowanie To zjawisko nie ominęło instytucji finansowych, które jeszcze szybciej niż dotąd musiały zautomatyzować procesy aby dostosować się do nowych warunków. Chcąc zapewnić bezpieczeństwo klientom, banki konsekwentnie przekierowywały ich do kanałów zdalnych, a sieci handlowe, zachęcały do płatności bezgotówkowych ‒ Michał Ignaczewski, specjalista ds. walutowych platform transakcyjnych w Alior Banku.

zakupy, Święta
Finanse osobiste

Boże Narodzenie to świetne alibi dla zakupoholików, czy także w tym roku?

Pandemia pandemią, a branża handlowa robi co może, by oczarować klientów bożonarodzeniową aurą i skłonić do jak największych wydatków. Pomoże jej w tym trzecia już handlowa niedziela w grudniu, ale przeszkodzą plany Polaków – 39 proc. mówi, że te święta mają być skromniejsze niż zwykle. Bardziej wystawne niż wcześniej będą jedynie u 2 proc. osób – wynika z badań dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Warto jednak się trzymać za kieszeń, bo wyjątkowy świąteczny czas potrafi skłonić do nieprzemyślanych decyzji.

raport Banku Pekao pt. „Mogło być gorzej… czyli rynek pracy w czasie pandemii. Porównania międzynarodowe i wnioski na przyszłość”
Raporty

Raport Banku Pekao S.A.: apokaliptyczne scenariusze dla rynku pracy nie spełniły się

Część zastosowanych podczas pandemii COVID-19 instrumentów ochrony rynku pracy może na stałe wejść do zestawu narzędzi polityki gospodarczej – wynika z raportu przygotowanego przez analityków Banku Pekao S.A. Jak twierdzą eksperci, w kolejnych latach możemy być świadkami mniejszej zmienności liczby pracujących oraz stopy bezrobocia przy szerszym dostosowaniu sytuacji fiskalnej.

Łukasz Nienartowicz, Head of Business Intelligence, Britenet Sp. z o.o.
Komentarze ekspertów

Trwa wyścig o dane, czy banki obronią pole position i wygrają z konkurencją?

Oglądając Formułę 1, można z łatwością zauważyć pewną niesprawiedliwość tego sportu. Otóż kierowca startujący z pole position ma nad pozostałymi sporą przewagę. Oczywiście pozycję tę zdobywa się biorąc udział w kwalifikacjach do wyścigu, ale statystyki są nieubłagane. Ponad 40% wygranych w wyścigach F1 należało do startujących z pierwszej pozycji. Ale patrząc z drugiej, strony pozostałe niemal 60% wyścigów udowadnia, że sama przewaga na starcie to jeszcze za mało ‒ podkreśla Łukasz Nienartowicz, Head of Business Intelligence, Britenet.

Europa, mapa
Z rynku finansowego

Jak pandemia zmieniła rynki handlowe w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

Pandemia COVID-19 zakłóciła działalność i rozwój rynków nieruchomości handlowych na całym świecie, w tym także w regionie CEE. Eksperci Colliers International poddali analizie sytuację w sektorze handlowym w 17 krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej: Albanii, Białorusi, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, Litwie, Łotwie, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Ukrainie i na Węgrzech.

e-commerce, e-zakupy
Z rynku finansowego

Terapeutyczne zakupy: ponad 60 proc. Polaków robi zakupy online, aby poprawić sobie humor

Dla 57 proc. badanych Polaków kupowanie online zastąpiło chodzenie do galerii handlowych jako formę rozrywki, a ponad 30 proc. uważa czekanie na dostawę za bardziej ekscytujące niż samo korzystanie z zakupionego produktu. Z kolei 65 proc. respondentów wybrało zakupy w sieci, aby zachować bezpieczeństwo podczas pandemii ‒ takie są wyniki badania przeprowadzonego przez PayPal.

STRONA 472 Z 1365