Autor: Mastercard

BANK 2021/06

XXVI Ranking Banków Miesięcznika Finansowego BANK 2021 | Płatności Mobilne – Mastercard | 5G, czyli nowa era w płatnościach mobilnych

Niedawno karta chipowa uchodziła za wyznacznik nowoczesności. Później na rynek weszły płatności bezstykowe, aplikacje NFC, dziś zapłacić możemy zegarkiem, opaską, a nawet pierścionkiem. Nadchodząca rewolucja 5G zbliża nas do świata, w którym operacje płatnicze nie będą zaprzątać naszej uwagi, dokonując się w tle. Pomimo braku ludzkiej kontroli, zakupy będą wygodniejsze, bezpieczniejsze i… sprawiedliwsze niż kiedykolwiek.

mapa Europy, Polski,
Gospodarka

Mastercard ułatwi Polskiej Organizacji Turystycznej przyciągnięcie turystów do Polski

Polska Organizacja Turystyczna (POT) w ramach współpracy z Mastercard otrzymała dostęp do platformy analitycznej Tourism Insights. Jest to narzędzie pozwalające
na kompleksowy przegląd podróży zagranicznych turystów do Polski, począwszy od jej planowania, poprzez czas spędzany na miejscu, aż po wymianę doświadczeń w mediach społecznościowych po powrocie ‒ informuje Mastercard.

Banki i fintechy
Bezgotówkowo

Mastercard: banki i fintechy mogą łatwiej oferować w pełni cyfrowe karty płatnicze

Mastercard poinformował o rozszerzeniu platformy Engage o sieć wykwalifikowanych partnerów technologicznych, którzy są w stanie wspierać wydawców kart w szybkim wdrożeniu rozwiązań Digital First. Dzięki temu banki i fintechy mogą zapewnić swoim klientom w pełni cyfrową obsługę płatności, tj. oferować im wirtualne karty płatnicze, korzystanie z nich oraz zarządzanie nimi bez konieczności posiadania fizycznej karty w jej tradycyjnej, plastikowej formie.

cyfryzacja, smartfony
Gospodarka

Indeks Cyfryzacji Gospodarki: Polska daleko w tyle, ale nadrabia dystans

Kompleksowe opracowanie od The Fletcher School i Mastercard pokazuje, które gospodarki są najlepiej przygotowane na milowy krok w kierunku cyfrowości, wymuszony przez pandemię koronawirusa. Polska została zaliczona do gospodarek wybijających się, z dużym potencjałem wzrostu. Nasza gospodarka jest w mniejszym stopniu ucyfrowiona w porównaniu do państw Europy Środkowo-Wschodniej. Z drugiej strony szybsze niż u innych tempo cyfryzacji pozwala sądzić, że dystans ten będzie się zmniejszać – czytamy w komunikacie Mastecard.

Bezgotówkowo

WOŚP 2021: rekordowa kwota zbiórki do eSkarbonki w ramach 29. Finału

Na 20 dni przed 29. Finałem WOŚP padł rekord wpłat do eSkarbonki. Aktualnie zebrana kwota przekroczyła 1 000 000 zł. To ponad 400 000 zł więcej niż wynosiła łączna wartość wszystkich wpłat do eSkarbonki w 2020 r. eSkarbonka to cyfrowe rozwiązanie do przekazywania i zbierania datków na rzecz WOŚP bez wychodzenia z domu, co jest szczególnie ważne w aktualnej sytuacji – przypominają w swoim komunikacie WOŚP i Mastercard.

open banking
Finanse osobiste

Mastercard: ponad połowa Polaków częściej niż przed pandemią bankuje online lub mobilnie

Mastercard opublikował wyniki trzeciej edycji badania poświęconego popularności bankowości online i mobilnej. Wynika z niego, że szybko postępująca cyfryzacja życia w warunkach pandemii pociągnęła za sobą wzrost popularności bankowości elektronicznej. Jednocześnie po stronie konsumentów pojawiają się nowe oczekiwania względem dostawców usług finansowych.

BANK 2020/10

Bankowość i Finanse | Karty Płatnicze – Mastercard | Dobry program lojalnościowy na karcie – czyli jaki? Kluczem wygoda, personalizacja, emocje i… oczywiście pieniądze

Marcin Klimkowiczdyrektor ds. rozwiązań lojalnościowych i CRM w polskim oddziale Mastercard Europe Rosnąca rola fintechów, postępująca cyfryzacja pozwalająca łatwo i szybko zestawiać ze sobą różne oferty – wszystko to sprawia, że bankom coraz trudniej jest stworzyć wieloletnią relację z klientem. Jednocześnie analizy wskazują, że utrzymanie lojalnego klienta jest o 6-7 razy mniej kosztowne, niż pozyskanie nowego. Jak zatem stworzyć dobry, efektywny […]

BANK 2020/10

Bankowość i Finanse | Technologie – Mastercard | Ostatnia chwila na wdrożenie silnego uwierzytelnienia klienta

W ciągu ostatnich kilku miesięcy pandemia koronawirusa przykuła uwagę świata, jak mało które zjawisko. Gdy na całym globie wciśnięto przycisk „Pauza”, projekty i inicjatywy, które do tej pory były uważane za pilne, zostały zatrzymane. Jednocześnie pewne narzucone regulacyjnie terminy zbliżają się w szybkim tempie. Dla branży płatniczej taką datą jest koniec roku i konieczność implementacji tzw. silnego uwierzytelnienia klienta (SCA), wynikającego z dyrektywy PSD2.

STRONA 4 Z 9