Autor: Mastercard

BANK 2019/06

XXIV Ranking Banków Miesięcznika Finansowego Bank 2019. Mastercard – Płatności: Liczba kart mobilnych i płatności smartfonami mocno rośnie. A technologia dopiero się rozkręca

Z bardzo szybkim rozwojem mamy do czynienia w niezliczonych dziedzinach życia i gospodarki. Niewiele jednak na potwierdzenie tej tezy dałoby się znaleźć przykładów lepszych niż to, co stało się w zaledwie kilka lat w Polsce na rynku płatności bezgotówkowych.

CZYTAJ WIĘCEJ
Opaska płatnicza Mastercard
Z rynku finansowego

Bezgotówkowy Orange Warsaw Festival. Uczestnicy będą mogli płacić opaskami Mastercard

Już w najbliższy piątek, 31 maja, na Torze Wyścigów Konnych Warszawa-Służewiec rozpocznie się kolejna edycja Orange Warsaw Festival. Mastercard, sponsor i partner technologiczny wydarzenia, także i w tym roku zadba o wygodne i bezpieczne płatności na terenie festiwalu, który będzie całkowicie bezgotówkowy. Festiwalowicze, wzorem ubiegłej edycji, będą mogli korzystać z opasek płatniczych w technologii zbliżeniowej Mastercard, które są bardzo wygodne w plenerowych okolicznościach.

CZYTAJ WIĘCEJ
Stadion
Artykuły | Gospodarka

Raport Mastercard: piłkarskie stadiony to spory zastrzyk inwestycyjny dla lokalnych gospodarek

Jak wynika z najnowszych badań, stadiony piłkarskie w całej Europie już teraz przynoszą szereg wymiernych korzyści, w tym ogromny wzrost skali inwestycji w miastach. Nowe stadiony zwiększają wartość lokalnych gospodarek o średnio 585 mln € (ponad 2,5 mld PLN), m.in. poprzez poprawę jakości infrastruktury i zwiększanie zatrudnienia.

CZYTAJ WIĘCEJ
Logo Mastercard
Cyberbezpieczeństwo | Z rynku finansowego

Mastercard proponuje koncepcję tożsamości cyfrowej. Na czym polega?

Mastercard przedstawił model tożsamości cyfrowej dostosowany do wymogów współczesnego, coraz bardziej cyfrowego świata. Koncepcja ta została opisana w dokumencie pt. Restoring Trust in Digital Interactions, który opisuje ramowe założenia dotyczące sposobu działania cyfrowej tożsamości, gdzie w centrum każdej cyfrowej interakcji znajduje się jednostka.

CZYTAJ WIĘCEJ
Logo Mastercard
Z rynku finansowego

Mastercard i Angaza razem wdrożą nowe rozwiązanie w zakresie cyfrowych płatności

Mastercard podpisał globalne porozumienie o współpracy z Angaza, liderem w dziedzinie technologii dystrybucyjnych. Razem firmy te wdrożą nowe rozwiązanie w zakresie cyfrowych płatności, które zwiększy dostęp klientów na rynkach wschodzących na całym świecie do istotnych dla jakości życia produktów, takich jak baterie słoneczne czy pompy wodne. Będą one oferowane osobom prywatnym i przedsiębiorstwom na korzystnych warunkach finansowych.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły | Finanse osobiste

Mastercard: płatności cyfrowe coraz częstszym tematem rozmów w mediach społecznościowych

Badanie Mastercard Digital Payments Study pokazuje, że liczba rozmów internautów na temat płatności mobilnych zwiększyła się o 20% r/r. Najczęściej poruszane wątki dyskusji dotyczących mobilnych płatności to: transakcje zbliżeniowe, portfele mobilne, sztuczna inteligencja i wearables. Konsumenci szukają też informacji o bezpieczeństwie.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2018/06

Raport specjalny – „Ranking największych banków w Polsce”: Banki rozdają karty, również w cyfrowym świecie

W dobie IoT czy mobilnych zakupów karty debetowe lub kredytowe mogą wydawać się reliktem przeszłości. Nic bardziej mylnego! Dzięki technologiom, takim jak tokenizacja czy portfele cyfrowe, karty płatnicze wchodzą z przytupem w erę cyfrową. O tym, co banki mogą w tym zakresie zaoferować dziś swoim klientom, rozmawiamy z Piotrem Domaszewskim, dyrektorem sprzedaży w polskim oddziale Mastercard Europe.

CZYTAJ WIĘCEJ
Z rynku finansowego

Mastercard wprowadza system wczesnego wykrywania oszustw dla wydawców kart

Ponieważ w walce z nadużyciami finansowymi najbardziej liczy się szybkość, Mastercard wprowadził system wczesnego wykrywania oszustw (ang. Early Detection System). Ta nowa usługa udostępnia bankom i innym wydawcom kart płatniczych powiadomienia dotyczące zwiększonego ryzyka oszustw, których celem mogą być karty płatnicze i konta bankowe. Alerty te bazują m.in. na informacjach o wyciekach danych lub incydentach dotyczących złamania systemów bezpieczeństwa sprawiających, że konkretni posiadacze kart stają się szczególnie narażeni na to, że padną ofiarą oszustwa.

CZYTAJ WIĘCEJ
Z rynku finansowego

Karta płatnicza jako bilet komunikacji miejskiej

Technologia zmienia tradycyjny transport publiczny. Monety i żetony już dawno zostały wyparte z użycia, a niebawem będzie można też zapomnieć o kartonikowych biletach, a nawet o kartach procesorowych, zwanych często kartami miejskimi. Obecnie najnowocześniejszym sposobem płatności za przejazdy transportem miejskim jest tzw. system typu „open payment”. Dzięki niemu można podróżować autobusem lub tramwajem ze swoją kartą płatniczą, która staje się biletem. Wystarczy przy wejściu i wyjściu z pojazdu przyłożyć kartę do kasownika. System sam zlicza, ile przystanków zostało przejechanych i jaka opłata powinna być pobrana.

CZYTAJ WIĘCEJ
Z rynku finansowego

Mastercard i WFP sfinansują 100 milionów posiłków dla potrzebujących

Podczas spotkania Global Citizen w Hamburgu firma Mastercard i Światowy Program Żywnościowy ONZ (ang. World Food Programme ― WFP) ogłosiły nową inicjatywę, której celem jest walka z głodem i ubóstwem. W ramach projektu Mastercard, dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu w dziedzinie technologii i innowacji cyfrowych, będzie wspierać WFP w realizacji programów pomocowych na rzecz społeczności narażonych na problem głodu. „100 milionów posiłków” to globalna inicjatywa obu partnerów, która ma na celu zgromadzenie znacznych funduszy pomocowych oraz zapewnienie posiłków osobom potrzebującym na całym świecie.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły

Polscy kibice gotowi pojechać za swoją drużyną „na koniec świata”

W związku ze zbliżającym się finałem Ligi Mistrzów UEFA, który odbędzie się w najbliższą sobotę w Cardiff, Mastercard, oficjalny sponsor rozgrywek, opublikował wyniki najnowszego badania pt. „Dwunasty zawodnik”. Ma ono na celu sprawdzenie, jak wiele kibice są w stanie zrobić dla swojej ukochanej drużyny piłkarskiej, oraz poznanie motywów, dla których decydują się na wspieranie konkretnego zespołu. Na pytania odpowiedzieli fani futbolu z Polski i 15 innych krajów Europy.

CZYTAJ WIĘCEJ
Raporty

Mastercard: Polscy konsumenci otwarci na innowacje skracające kolejki do kas

Firma Mastercard opublikowała wyniki badania pt. „Czy Polacy są gotowi na sklepy bez kas?” zrealizowanego we współpracy z domem badawczym Maison&Partners. Celem badania było sprawdzenie nastawienia polskich konsumentów do nowych rozwiązań technologicznych w sklepach stacjonarnych, służących przyspieszeniu zakupów. Ankietowani potwierdzają, że kolejki do kas to dla nich istotny problem. Zauważają jednak, że są już dostępne sposoby, aby je skrócić, takie jak płatności zbliżeniowe czy kasy samoobsługowe.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 5 Z 6