Autor: W

EBOR, EBOIR. Smartfon z logo
Z rynku finansowego

EBOR zatwierdził nową strategię dla Polski do 2029 roku, trzy priorytety będą kluczowe

Rada Dyrektorów Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) zatwierdziła nową strategię krajową dla Polski na lata 2024-2029. Strategia określa trzy priorytety Banku wobec Polski: przyspieszenie zielonej transformacji, wspieranie konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez innowacyjność, cyfryzację i dobre zarządzanie oraz wzmacnianie odporności i integracji gospodarczej, podał Bank.

zderzenie 2 samochodów
Z rynku finansowego

Rząd proponuje podwyższenie sum gwarancyjnych w ubezpieczeniach OC

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji o Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, który dostosowuje polskie prawo do unijnych przepisów dotyczących ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody, które powstały w związku z ruchem pojazdów mechanicznych, podało Centrum Informacyjne Rządu (CIR). Dotyczy to także egzekwowania obowiązku ubezpieczania takiej odpowiedzialności.

banknoty i monety na szufelce, napis inflacja na klockach
Gospodarka

Tylko 24% MŚP obawia się inflacji, najmniej od 2 lat

W sektorze MŚP obawy inflacyjne są najmniejsze od niemal 2 lat, wynika z Barometru EFL. W III kwartale br. 24% firm uważa, że kondycja ich biznesu w najbliższych miesiącach może pogorszyć się przez inflację. To o 11 p.p. mniej niż kwartał wcześniej i ponad dwa razy mniej niż rok temu (III kwartał 2023 – 51%). Najbardziej zagrożone inflacją czują się przedsiębiorstwa usługowe i handlowe – odpowiednio 33% i 32%. Najmniej rosnących cen obawiają się firmy budowlane (14%).

podpis elektroniczny na wirtualnym ekranie
Technologie i innowacje

Jak Polacy korzystają z cyfrowych usług? – wyniki badania KIR i ZBP

Kontakty z administracją publiczną (43 proc.), usługi użyteczności publicznej (26 proc.) i usługi finansowe (22 proc.) – to właśnie w tych sytuacjach użytkownicy bankowości internetowej najchętniej korzystają z potwierdzania tożsamości. Wyniki najnowszej edycji badania KIR i Związku Banków Polskich* świadczą o tym, że Polacy doceniają zalety digitalizacji, a w codziennym życiu coraz częściej wybierają cyfrową ścieżkę dostępu do usług zdalnych, czytamy w informacji prasowej KIR.

STRONA 123 Z 1042