Autor: Tadeusz Woszczyński

flaga Japonii na tle ekranu notowań giełdowych
Miesięcznik Finansowy BANK 2025/11

Jak AI wsparła rozwój BaaS w Japonii

W Japonii założymy konto, weźmiemy szybki kredyt gotówkowy lub kredyt hipoteczny na zakup nieruchomości podczas lotu samolotem linii Japan Airlines, w portalu klienta ubezpieczeniowego Da-ichi Life lub operatora energetycznego Chube Electric, na meczu baseball Hokkaido Nippon-ham Fighters lub Alvark Tokyo czy też robiąc zakupy w sieci Takashiyama czy 7eleven. Możemy też od ręki otrzymać kredyt hipoteczny, wybierając nieruchomość u agenta firmy Nomura Real Estate Solutions. Jak to możliwe? Czy w Polsce podobny model sprawdziłby się w popularnej sieci Żabka? Czas pokaże. Temat Banking-as-a-Service staje się obecnie ważnym elementem strategii coraz większej ilości banków w Polsce.

BANK 2019/11

IT@BANK | Technologie | Hitachi Europe Ltd. – Pseudonimizacja w celu monetyzacji danych

Po powszechnym zastosowaniu przez banki autorskiej koncepcji Hitachi dotyczącej trwałego nośnika opartego na macierzy WORM i portalu informacyjnym dla klientów banku, obecne wysiłki koncentrujemy na kolejnym rozwiązaniu regulacyjnym. Celem prac jest dostarczenie klientom wiarygodnego rozwiązania umożliwiającego wykorzystanie w pełni potencjału z posiadanych przez banki danych. Proponowane przez Hitachi narzędzie umożliwia dokonanie monetyzacji danych dzięki ich pseudonimizacji, zapewniając spełnienie wymagań RODO i zabezpieczając prywatność klientów banków.

STRONA 1 Z 1