Amerykański gigant cyfrowy ServiceNow stawia na Polskę

Amerykański gigant cyfrowy ServiceNow stawia na Polskę
Maciej Ostrowski, fot. ServiceNow,
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
ServiceNow rozszerza swoją działalność w Europie Środkowo-Wschodniej i otwiera w Polsce biuro z regionalnym kierownictwem. Rozmawiamy z Maciejem Ostrowskim — dyrektorem ds. sprzedaży, odpowiedzialnym za rozwój i działalności firmy w Polsce.

Robert Lidke: ServiceNow oferuje rozwiązania przydatne w transformacji cyfrowej. W których krajach na świecie już działa?

Maciej Ostrowski: Oferujemy jedną architekturę, jeden model danych i jedną platformę w chmurze, która dostarcza rozwiązań potrzebnych firmom i jest nadrzędna w stosunku do innych systemów. Pomaga ona w cyfryzacji i ujednoliceniu organizacji, dzięki czemu praca staje się bardziej inteligentna, efektywna i szybsza.

Nasza platforma i rozwiązania chmurowe pomagają w digitalizacji przedsiębiorstw i ujednolicaniu funkcjonujących aplikacji i rozwiązań IT – tak, żeby firmy mogły oferować bardziej inteligentne, szybsze i lepsze środowisko pracy.

Nasi klienci pochodzą z różnych regionów geograficznych, sektorów i są przedsiębiorstwami różnej wielkości. Należą do nich takie firmy, jak Coca-Cola, EuroPacific Partners, Deloitte, GE, Nike, Pepsi, NHS Scotland i WNBA, a także tysiące innych.

Blisko 80 procent firm z listy Fortune 500 polega na systemie Now Platform, tworząc i usprawniając przepływy pracy dla nowych łańcuchów wartości i przekształcając doświadczenia pracowników. 

ServiceNow działa w 29 krajach świata. Liczba pracowników na koniec pierwszego kwartału 2022 r. przekroczyła 17 500. Firma pracowała w 2021 r. dla ponad 7 400 klientów na całym świecie.

Na początku czerwca 2022 r. firma ServiceNow rozszerzyła działalność w regionie Europy Środkowo-Wschodniej otwierając w Polsce biuro z regionalnym kierownictwem.   

Czy rozwiązania ServiceNow są już obecne w Polsce?

Przed rozszerzeniem działalności ServiceNow można było kupić w naszym regionie za pośrednictwem współpracujących partnerów, ale dotarcie do nich wymagało udania się do Wiednia lub Niemiec — klientom z Polski nie było łatwo wejść w bezpośrednią interakcję z ServiceNow. A ponieważ baza użytkowników rośnie, chcieliśmy to zmienić.

W Polsce skupimy się na branżach, z którymi współpracujemy na całym świecie. Cieszymy się, że już wybrane firmy z branży finansowej czy farmaceutycznej korzystają z Platformy Now, a także obserwujemy rosnące zainteresowanie ze strony innych sektorów, takich jak ubezpieczenia, przemysł, life science czy sektor publiczny.

Dlaczego ServiceNow decyduje się na otwarcie swojego biura właśnie w Polsce, i jakie plany ma firma wobec Europy Centralnej?

Rynek europejski jest dla nas niezwykle ważny. Już teraz jesteśmy obecni w Europie, dostarczając klientom na całym kontynencie rozwiązania w postaci platformy chmurowej. Obecna decyzja stanowi kolejny krok w kierunku usprawnienia funkcjonowania świata pracy.

Nowe biuro i nowa kadra zarządzająca to wyraz długofalowego zaangażowania w polski rynek technologii informatycznych i komunikacyjnych (ICT), jeden z największych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nowi i dotychczasowi klienci będą mogli korzystać z  bezpośredniego dostępu do platformy ServiceNow w języku polskim, a także kontaktować się z lokalnym zespołem, który rozumie specyfikę kluczowych branż w regionie, takich jak usługi finansowe, technologiczne, komunalne czy też sektor publiczny.  

Warszawskie biuro będzie centrum specjalistycznej wiedzy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, który obejmuje również takie rynki, jak Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry i Grecja.

Z którymi dostawcami chmurowymi współpracuje ServiceNow, i którzy z nich będą partnerami ServiceNow w Polsce? Gdzie będą zlokalizowane dane polskich klientów waszej firmy?

W zeszłym roku ServiceNow ogłosił nowe rozwiązania w zakresie świadczenia usług, które pozwalają klientom wymagać aby ich dane hostowane w UE były zawsze obsługiwane wyłącznie na terenie UE.

Nasz nowy, europocentryczny model świadczenia usług zapewnia spokój naszym obecnym klientom i partnerom. Szczególnie klientom i partnerom działającym w silnie regulowanych branżach, sektorze publicznym lub tym klientom, którzy jeszcze nie przeszli na chmurę, model ten daje pewność i prostotę przy wyborze usługi w chmurze, która najlepiej odpowiada ich potrzebom.

W ServiceNow zawsze dostosowujemy się do lokalnych przepisów, praw i wymagań związanych z prowadzeniem biznesu.

W Polsce jesteśmy na początku naszej podróży i w tym momencie oceniamy najlepsze możliwości i najlepszych dostawców, z którymi będziemy współpracować przy dostawie usług

Na jakich klientów ServiceNow w pierwszej kolejności nastawia się firma?

Naszą ofertę kierujemy głównie do sektora przedsiębiorstw. Jeśli chodzi o branże, powiedziałbym, że są to: usługi finansowe, telekomunikacja, media, sektor publiczny i handel elektroniczny, z których wszystkie stoją w obliczu ogromnej presji na transformację cyfrową przy ograniczonych zasobach.

Naszym celem jest pomoc w wypełnieniu tych luk poprzez wdrażanie odpowiednich rozwiązań technologicznych, które pozwolą tym branżom osiągnąć więcej przy mniejszych nakładach.

Z sektora finansowego mógłbym wymienić kilku naszych klientów z regionu EMEA: ING, DNB (największa norweska grupa usług finansowych i jedna z największych w Skandynawii pod względem kapitalizacji rynkowej) czy też Swiss Re (wiodący hurtowy dostawca reasekuracji, ubezpieczeń i ich ubezpieczeniowych form przeniesienia ryzyka).

ServiceNow jest notowana na NASDAQ, najwyższe notowania jej akcje miały w listopadzie  2021 roku, ale wcześniej kurs przez kilka lat rósł dynamicznie – jakie perspektywy ma przed sobą spółka?

Jesteśmy jedyną firmą z branży chmury obliczeniowej, która osiągnęła 5 mld USD przychodów organicznie, bez przeprowadzania dużych przejęć… i nie musimy tego robić na drodze do uzyskania 10 mld USD.

Teraz dążymy do tego, aby w ciągu pięciu lat stać się firmą o wartości ponad 15 miliardów dolarów, realizując naszą konsekwentną strategię opartą na: innowacjach organicznych przyspieszających strategię wejścia na rynek we wszystkich regionach geograficznych, branżach, centrach zakupów i stale powiększającym się ekosystemie partnerów oraz na unikatowych usługach.

Jeśli przyjrzymy się potrzebom różnych branż, to okaże się, że około 80% potrzebnych procesów jest spójnych i dostępnych od ręki. Jednak pozostałe 20% stanowi o zróżnicowaniu, gdzie przepływy pracy są specyficzne dla danej branży i unikalne dla firmy oraz wyróżniają określoną markę.

 

Źródło: aleBank.pl