Aktualności

sztuczna inteligencja, fantom, ekran wirtualny z częściami samochodowymi
Technologie i innowacje

Asystent AI rozpoczął likwidowanie szkód komunikacyjnych w PZU

PZU, jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce, udostępnił swoim klientom innowacyjne narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI) przy obsłudze szkód komunikacyjnych. Asystent AI, dostarczony przez firmę technologiczną Tractable, sporządzi wstępny kosztorys naprawy na podstawie zdjęć nadesłanych przez klienta przez udostępnioną aplikację, co znacznie usprawni proces wyceny szkód. To kolejne innowacyjne rozwiązanie oparte o zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji. Do tej pory, PZU obsłużył już kilkaset tysięcy szkód z wykorzystaniem dotychczasowych narzędzi opartych o sztuczną inteligencję, a ich łączna wartość wyniosła kilka miliardów złotych, poinformował Ubezpieczyciel.

kobieta ze słuchawkami i mikroportem przy laptopie
Z rynku finansowego

Pierwsza na rynku możliwość zakupu ubezpieczeń przez video rozmowę

Dynamika i postęp technologiczny w obsłudze klienta wymuszają wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. CUK Ubezpieczenia jako pierwsza firma w branży ubezpieczeniowej wprowadził właśnie video sprzedaż. Od dziś klienci mogą umawiać się z doradcami na spotkania video. Wprowadzona technologia pozwala na pełną obsługę i zamknięcie sprzedaży wraz z dokonaniem płatności, czytamy w informacji prasowej Ubezpieczyciela.

Pieniądze i wykresy
Gospodarka

Zysk giełdowych banków w IV kw. 2021 roku wyższy od oczekiwań; nadspodziewanie mocny wynik odsetkowy

Wyniki sektora bankowego w IV kwartale 2021 roku kolejny raz mocno obciążyły rezerwy na portfele kredytów walutowych, ale łączny zysk giełdowych banków okazał się 3 proc. wyższy od oczekiwań – wynika z danych zebranych przez PAP Biznes. Za lepszymi wynikami stał za nim przede wszystkim wyższy od rynkowych oczekiwań wynik odsetkowy – banki mocniej niż wcześniej szacowano były beneficjentami rosnących stóp procentowych.

STRONA 629 Z 2549