eSkarbonka napędzana przez Mastercard gra dla 34. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
eSkarbonka napędzana przez Mastercard to narzędzie stworzone zarówno z myślą
o wolontariuszach, jak i darczyńcach. Dzięki niej każdy może zostać e-wolontariuszem i prowadzić własną zbiórkę na rzecz Finału WOŚP, udostępniając link do wirtualnej puszki swojej rodzinie, znajomym czy społeczności online.
Z perspektywy darczyńców eSkarbonka jest wygodną i bezpieczną formą przekazywania wpłat online, nawet jednym kliknięciem, dzięki rozwiązaniu Click to Pay.
W praktyce oznacza to pełną swobodę – pomoc staje się naturalnym elementem dnia, który można wpleść w rytm pracy, domowych obowiązków czy weekendowych planów i dołożyć się do zbiórki dokładnie wtedy, gdy ma się na to przestrzeń – na spacerze, w drodze na trening czy przy porannej kawie, a nawet w czasie zagranicznej podróży.
Czytaj także: Ponad 24 tysiące eSkarbonek tuż przed 32. Finałem WOŚP
Pomagać pełnym sercem. Bezcenne
„Jako Mastercard od lat wspieramy działania Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy tym, co jest naszą specjalnością – bezpiecznymi, nowoczesnymi płatnościami.

Nasza eSkarbonka stała się nieodłącznym elementem „wielkiego grania”. W poprzednim roku skorzystało z niej ponad 250 tys. osób.
Jesteśmy dumni, że eSkarbonka zajmuje tak ważne miejsce w tym dorocznym święcie pomagania i dziękujemy za każdą wpłatę.
Bez dobroci i hojności Polaków nawet najlepsze narzędzia nie wystarczyłyby, aby co roku zbierać tak imponujące kwoty na szczytny cel” – komentuje Jerzy Hołub, VP, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
eSkarbonka od Mastercard już po raz dziewiąty
eSkarbonki co roku są dostępne dla darczyńców od połowy grudnia do północy dnia następującego po Finale WOŚP. W 2024 roku za pośrednictwem tego narzędzia wpłacono łącznie 20 mln zł, a od momentu uruchomienia eSkarbonek w 2018 roku tą drogą zebrano już ponad 97 mln zł.
Z kolei całkowita liczba zarejestrowanych wirtualnych puszek przekroczyła 120 tysięcy.
Trend ten współgra z nawykami płatniczymi Polaków – z badania Mastercard[1] wynika, że z płatności zbliżeniowych telefonem korzysta codziennie lub kilka razy w tygodniu 75% Polaków, z karty płatniczej 70%, z płatności zegarkiem 63%, a z gotówki 59%.
Dane te potwierdzają, że chętnie wybieramy nowoczesne rozwiązania płatnicze, co przekłada się również na rosnącą popularność eSkarbonek jako wygodnej formy wspierania działań charytatywnych.

„Widzimy z roku na rok, jak ogromną rolę w naszym Finale odgrywają nowoczesne formy płatności.
eSkarbonka od Mastercard na stałe wpisała się w krajobraz WOŚP. Dzięki eSkarbonkom każdy może pomagać, tak, jak mu wygodnie!” – mówi Jurek Owsiak, prezes zarządu Fundacji WOŚP.
Jak założyć eSkarbonkę?
eSkarbonkę można założyć na stronie eskarbonka.wosp.org.pl, wypełniając zamieszczony tam kwestionariusz.
Cały proces zajmuje kilka chwil, a po jego zakończeniu nowo zarejestrowany użytkownik otrzymuje link, którym dzielić może się z przyjaciółmi i znajomymi, a ci mogą przekazać go dalej, wspólnie zapełniając puszkę i czyniąc dobro.
Jak wpłacać przez eSkarbonkę?
Do zbiórki można dołączyć korzystając ze strony głównej eSkarbonki, która zawsze znajduje się pod tym samym adresem: eskarbonka.wosp.org.pl lub poprzez indywidualne eSkarbonki e-Wolontariuszy.
***
[1] Badanie Mind&Roses dla Mastercard nt. wearables wśród pełnoletnich Polaków – wrzesień 2025 (N:1000)