Mastercard zwiększa obecność w Polsce, rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku
Rozszerzenie działalności Mastercard w Warszawie i Gdańsku to element globalnej strategii firmy, której celem jest tworzenie centrów kompetencji wspierających cyfrową transformację sektora finansowego.
Polska została wybrana przez Mastercard ze względu na obecność wysoko wykwalifikowanych ekspertów, centralne położenie w Europie oraz stabilne otoczenie regulacyjne.
Warszawskie centrum usług profesjonalnych zatrudni wysoko wykwalifikowaną kadrę, specjalizującą się w strategicznym doradztwie i consultingu. Te doświadczone zespoły będą wspierać klientów z całej Europy w takich obszarach jak analiza danych, rozwój produktów cyfrowych, cyberbezpieczeństwo, sztuczna inteligencja i budowa strategii biznesowych.
Do 2028 roku liczba wykwalifikowanych pracowników ma wzrosnąć dwukrotnie, do ponad 300 osób.
Gdańskie centrum technologiczne Mastercard koncentruje się na otwartej bankowości i innowacjach opartych na danych, świadcząc usługi dla klientów na całym świecie. Do 2028 roku firma planuje zatrudnić tu około 100 wysoko wykwalifikowanych ekspertów.
Wykorzystując doświadczenie z przejęcia duńskiej spółki Aiia w 2021 roku, zespół w Gdańsku rozwija rozwiązania z obszaru open finance. Eksperci w dziedzinie danych i zarządzania produktami będą wspólnie wspierać cyfrową transformację sektora finansowego.
Wsparcie dla rozwoju płatności cyfrowych
„Polska od dawna jest jednym z kluczowych rynków Mastercard w Europie. Jestem dumna, że to właśnie tu powstają centra usług profesjonalnych Mastercard zatrudniające wysoko wyspecjalizowanych ekspertów.
Potrzebujemy w Polsce miejsc, które odgrywają kluczową rolę w bezpośrednim kontakcie z klientami i wspierają rozwój nowoczesnych rozwiązań w ekosystemie finansowym. To właśnie one wzmacniają naszą pozycję, jako znaczącego centrum finansowego na mapie świata.
Decyzja o rozbudowie w Warszawie i Gdańsku potwierdza zaufanie Mastercard do potencjału polskiej kadry, stabilności kraju i jego strategicznej roli w Europie” – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Centra Mastercard w Warszawie i Gdańsku stanowią wspólnie siłę napędową innowacji, integrują doradztwo, analizę danych i zaawansowane technologie, wspierając rozwój płatności cyfrowych.
Wraz z rozszerzaniem działalności poza tradycyjne płatności, obszary takie jak analiza danych, cyberbezpieczeństwo i doradztwo stają się coraz ważniejszym źródłem wartości i innowacji dla firmy.
Mastercard w Polsce – 30 lat zaangażowania i partnerstwa
Od trzech dekad Mastercard inwestuje w ludzi, technologie i partnerstwa, wzmacniając pozycję Polski jako lidera płatności cyfrowych i innowacji fintech.
Firma współpracuje z Polskim Standardem Płatności, najpierw stając się jego udziałowcem, a następnie wspierając rozwój płatności zbliżeniowych BLIK i ich międzynarodową dostępność.
Czytaj także: Nowe karty kredytowe Mastercard APIS – z myślą o komforcie i naturze w bankach spółdzielczych Zrzeszenia BPS i w Banku BPS
Mastercard przejął również polski fintech Trevica, który dziś działa, jako jednostka Mastercard Processing i pełni strategiczną rolę centrum operacyjnego w Europie. Warszawa jest jednym z głównych ośrodków technologicznych firmy, obsługującym klientów w 34 krajach regionu i poza nim.
Współpracując z sektorem publicznym i partnerami takimi jak Fundacja Polska Bezgotówkowa i Future Finance Poland, Mastercard aktywnie współtworzy przyszłość finansów w Polsce.