Bank BPS umacnia pozycję w obsłudze MŚP i wyznacza obszary strategiczne w segmencie biznesowym 

Bank BPS umacnia pozycję w obsłudze MŚP i wyznacza obszary strategiczne w segmencie biznesowym 
Źródło: BPS
Bank BPS przyjął strategiczne kierunki rozwoju segmentu klientów biznesowych na najbliższe trzy lata. Nowa strategia określa obszary, które będą dla banku dochodowe, a także wskazuje na konkretne działania, które poprawią efektywność procesową. Głównym celem jest umocnienie pozycji banku w obsłudze małych i średnich przedsiębiorstw, czytamy w informacji prasowej banku.

– MŚP to segment, który idealnie pasuje do naszego relacyjnego modelu działania. Klienci z tego segmentu potrzebują nie tylko produktów i usług finansowych, ale zaufania, partnerstwa i elastyczności, czyli tego, co oferujemy najlepiej. Skupienie się na tym sektorze to szansa na trwały wzrost i zbudowanie unikalnej pozycji rynkowej.

Misję naszego banku w obszarze klienta biznesowego ujęliśmy w haśle „Wybór na lata”. Stawiamy na trwałość relacji, specjalizację i współpracę. Chcemy być bankiem, który integruje, doradza i wspiera, dziś, jutro i w przyszłości – mówi Krzysztof Rogowski, dyrektor Departamentu Klienta Korporacyjnego w Banku BPS, odpowiedzialny za opracowanie nowej strategii.

Podstawy nowej strategii BPS

Nowa strategia opiera się na dwóch filarach: wzroście dochodowości i poprawie efektywności. Pierwszy filar – wzrost dochodowości – odpowiada na pytanie gdzie bank może zwiększać przychody odsetkowe i prowizyjne.

Drugi filar – efektywność – odpowiada na pytanie jak bank może działać lepiej, szybciej i taniej, a jednocześnie oferować klientom wyższą jakość obsługi.

Nowe kierunki, na których Bank BPS chce się skupić w najbliższych latach, a które jednocześnie mają największy potencjał generowania dochodu, to w szczególności:

  • finansowanie transformacji energetycznej;
  • finansowanie inwestycji infrastrukturalnych;

Podniesienie jakości współpracy z klientami MŚP, Bank BPS planuje osiągnąć dzięki:

  • zwiększeniu dostępności kanałów zdalnych;
  • optymalizacji kluczowych procesów sprzedażowych – w szczególności kredytowych.

Współpraca z agrobiznesem, z bankami spółdzielczymi

Jednocześnie bank będzie kontynuował i doskonalił się w obszarach, w których ma kompetencje i przewagi rynkowe np. współpracę z deweloperami i podmiotami z branży przetwórstwa spożywczego.

Planuje także sukcesywne zwiększanie liczby transakcji konsorcjalnych w oparciu o partnerską współpracę z bankami spółdzielczymi.

Bank prognozuje sprzyjające warunki do rozwoju biznesu w Polsce: polska gospodarka ma przed sobą okres stabilnego wzrostu PKB, rozwój eksportu, rosnące inwestycje i stopniowy spadek stóp procentowych.

Czytaj także: Banki spółdzielcze Grupy BPS i Bank BPS wspierają klientów w pozyskiwaniu dotacji i grantów

– Chcemy budować silną i stabilną pozycję w obsłudze MŚP, stawiając na specjalizację, bliskość i elastyczność – wartości, które od lat wpisane są w DNA spółdzielczej bankowości – podkreśla Krzysztof Rogowski.

Strategia w obszarze klientów biznesowych stanowi rozwinięcie strategii Banku BPS na lata 2025-2027.

Źródło: Bank Polskiej Spółdzielczości / Bank BPS