Ponad 300 banków spółdzielczych Zrzeszenia BPS będzie miało wspólną infolinię dla klientów

Ponad 300 banków spółdzielczych Zrzeszenia BPS będzie miało wspólną infolinię dla klientów
Źródło: Bank BPS
Zrzeszenie BPS uruchomiło prace nad stworzeniem Zrzeszeniowego Contact Center – wspólnej infolinii, która będzie dostępna dla klientów ponad 300 banków spółdzielczych. Projekt realizowany jest w ramach Umowy Zrzeszenia i stanowi kolejny krok w stronę standaryzacji usług świadczonych przez banki spółdzielcze Zrzeszenia BPS. Partnerem technologicznym przedsięwzięcia została firma ITCARD, która od lat współpracuje z sektorem bankowości spółdzielczej, poinformował Bank BPS.

– Zrzeszeniowe Contact Center to ważny element dążenia do ujednolicenia standardów obsługi klienta w całym Zrzeszeniu.

Wraz z rozwojem kanałów elektronicznych, możliwość kontaktu z bankiem o dowolnej porze, każdego dnia tygodnia, staje się rynkowym standardem – podkreśla Tomasz Gromada, wiceprezes zarządu Banku BPS, koordynujący projekt.

Czytaj także: Bank BPS przedstawia nową strategię na lata 2025-2027

Co ułatwi klientom Zrzeszeniowe Contact Center BPS

W podstawowym zakresie konsultanci infolinii mają służyć użytkownikom bankowości internetowej i mobilnej wsparciem w sytuacjach awaryjnych, takich jak błędne wpisanie loginu czy hasła.

Doradzą również, jak zachować się, gdy klient podejrzewa atak cyberprzestępców.

Zgodnie z planem w zakresie usług zrzeszeniowego Contact Center będą zarówno te bez weryfikacji tożsamości dzwoniącego (np. pomoc w logowaniu do bankowości elektronicznej), jak i te, do których weryfikacja tożsamości jest niezbędna (np. odblokowanie konta i reset haseł).

Czytaj także: Już blisko 3 mln klientów korzysta z banków spółdzielczych Grupy BPS

Współpraca Zrzeszenia BPS i ITCARD

Projekt niesie ze sobą istotne wyzwania technologiczne – banki spółdzielcze Grupy BPS korzystają z różnych systemów centralnych oraz rozwiązań w zakresie bankowości internetowej i aplikacji mobilnych.

Jednocześnie, wspólna infolinia to szansa na osiągnięcie efektu skali i optymalizację kosztów operacyjnych także dla tych banków, które już dziś posiadają własne rozwiązania call center.

Prace nad stworzeniem zrzeszeniowego Contact Center rozpoczęły się w lipcu 2025 r. i potrwają do grudnia 2026 roku. Operatorem infolinii będzie firma ITCARD – wieloletni partner sektora bankowości spółdzielczej.

Czytaj także: Bank BPS z 111,8 mln zł zysku netto w 2024 roku

Źródło: Bank Polskiej Spółdzielczości / Bank BPS