Credit Agricole partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka migowego
Migam.AI to automatyczny awatar języka migowego oparty na sztucznej inteligencji, który w czasie rzeczywistym potrafi tłumaczyć teksty na język migowy i odwrotnie. To pierwsze na świecie w pełni funkcjonalne rozwiązanie tego typu.
Awatar potrafi obecnie płynnie posługiwać się Amerykańskim Językiem Migowym (ASL). Docelowo będzie również obsługiwał inne języki migowe w tym: francuski, japoński, kenijski i polski.
Dostępność bez ograniczeń do usług publicznych i dóbr kultury
– Jest to pionierskie przedsięwzięcie, które przekształca sposób komunikacji i zwiększa dostępność dla Głuchych [osób z niepełnosprawnością słuchu] wszystkich usług publicznych i dóbr kultury. Dzięki naszemu rozwiązaniu Głusi mogą wygodnie komunikować się w języku migowym w dowolnym czasie i miejscu, bez żadnego pośrednictwa.
Awatar eliminuje konieczność korzystania z tłumaczy, co dotychczas było dużym utrudnieniem dla pełnej dostępności – wyjaśnia Przemysław Kuśmierek, prezes spółki Migam.
Czytaj także: Credit Agricole ułatwia obsługę osób głuchych i słabosłyszących
Awatar Migam.AI przyjęty entuzjastycznie
Awatar Migam.AI został zaprezentowany w Paryżu podczas VivaTech – największej na świecie konferencji poświęconej innowacjom technologicznym i start-upom, a także podczas równolegle odbywającej się Nvidia GTC – konferencji na temat sztucznej inteligencji dla deweloperów. Na obu wydarzeniach został przyjęty z entuzjazmem.
– Zainteresowali się nami przedstawiciele największych koncernów technologicznych. Przeprowadziliśmy wiele interesujących rozmów i będziemy pogłębiać te kontakty. Daje nam to nadzieję na szybki rozwój i dalsze ulepszanie naszej technologii – mówi Przemysław Kuśmierek.
Tekst w obcym języku – tłumacz języka migowego
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), 72 miliony osób na świecie nie słyszy od urodzenia i potrzebuje dostępu do tłumaczy języków migowych.
Osoby głuche [osoby z niepełnosprawnością słuchu] mają trudność ze zrozumiem tekstu zapisanego w językach fonetycznych swojego kraju i traktują te języki, jak obce.
W Polsce środowisko Głuchych liczy około 400 tys. osób. Każda z nich, zgodnie z przepisami ustawy o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług, ma prawo do korzystania z usług publicznych w dogodnej dla siebie formie.
Czytaj także: ZBP: słownik pojęć finansowych w Polskim Języku Migowym już dostępny
Credit Agricole zamienia się w słuch
Credit Agricole już od ponad pięciu lat współpracuje z Migam S.A. w zakresie zwiększania dostępności dokumentów i usług bankowych dla Głuchych. Doradcy we wszystkich oddziałach Banku oraz w Contact Center korzystają z systemu zdalnego tłumaczenia na język migowy.
Bank realizuje także ogólnopolski program kompleksowego wsparcia dla społeczności Głuchych „Zamieniam się w słuch” i oferuje swój flagowy produkt: Konto dla Ciebie w pakiecie VIP za 0 zł dla wszystkich osób, które dysponują orzeczeniem o niepełnosprawności z kodem 03-L lub posiadają legitymację Polskiego Związku Głuchych.
– Wiemy, że środowisko Głuchych [osób z niepełnosprawnością słuchu] ma specyficzne potrzeby. Staramy się je dobrze zrozumieć i wychodzić im naprzeciw. To są ludzie, którzy mają pełne prawo załatwiać swoje sprawy w banku tak samo wygodnie, jak słyszący.
Chcemy mieć z nimi dobre relacje i dlatego dbamy o dostępność naszych usług, a także wspieramy rozwój technologii, która ułatwia im życie – mówi Przemysław Przybylski, rzecznik Credit Agricole.
Migam S.A. to firma społecznego wpływu (social impact company), specjalizująca się w obsłudze społeczności Głuchych poprzez rozwój zdalnych usług tłumaczeniowych w języku migowym przy wykorzystaniu innowacyjnych technologii.
Spółka obsługuje system zdalnego tłumaczenia języka migowego, z którego korzysta w Polsce ponad 2 tys. instytucji i firm. Usługi Migam gwarantują pełną otwartość dla Głuchych we wszelkich aspektach życia, zarówno społecznych jak i ekonomicznych.
Od 2014 roku Migam S.A. pracuje nad automatyzacją tłumaczenia języka migowego przy użyciu sztucznej inteligencji, aby zmniejszyć barierę komunikacyjną między społecznościami Głuchych i słyszących, sprzyjając inkluzywności i dostępności.