Klienci banków spółdzielczych SGB bardziej bezpieczni dzięki biometrii behawioralnej

Klienci banków spółdzielczych SGB bardziej bezpieczni dzięki biometrii behawioralnej
Źródło: SGB-Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
System Usług SGB (SUS) – platforma najnowocześniejszych usług technologicznych wspierająca banki Spółdzielczej Grupy Bankowej – powiększył się o nową funkcjonalność, wykorzystującą biometrię, służącą zwiększeniu bezpieczeństwa obsługi klientów.

W ramach systemu antyfraudowego FDS, który jest integralną częścią SUS, SGB-Bank SA uruchomił moduł biometrii behawioralnej.

Biometria behawioralna w SUS

Moduł sztucznej inteligencji analizuje sposób, w jaki użytkownik wchodzi w interakcję ze swoim urządzeniem. W rezultacie tworzy wzór zachowania, który jest unikalny dla danej osoby.

Analiza wzorca zachowania użytkownika umożliwia wykrycie anomalii i pozwala na zablokowanie możliwości korzystania z usług bankowości przez osobę nieuprawnioną.

Przygotowane rozwiązanie nie wymaga żadnych dodatkowych działań od użytkownika, co wpływa pozytywnie na doświadczenia podczas korzystania z bankowości elektronicznej i wprowadza kolejną warstwę bezpieczeństwa.

Czytaj także: Usługa monitorowania kart (FDS) dostępna w bankach spółdzielczych SGB

Cyberbezpieczeństwo priorytetem w bankach spółdzielczych SGB

­­­– Warunkiem rozwoju usług bankowości jest cyberbezpieczeństwo –  mówi Daniel Krzywiec, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w SGB-Banku SA.

–  Naszym najważniejszym celem jest od zawsze zapewnienie bezpieczeństwa klientów banków spółdzielczych.

Inwestujemy w przyszłość nowoczesnej bankowości i wzmacniamy bezpieczeństwo naszych usług.  

Wykorzystujemy najnowocześniejsze technologie, które gwarantują skuteczność i niezawodność zabezpieczeń – od dzisiaj użytkownicy aplikacji mobilnej SGB oraz bankowości internetowej SGB24 objęci są dodatkową ochroną, wykorzystująca biometrię behawioralną – podkreśla Daniel Krzywiec.

Czytaj także: Transformacja technologiczna w Zrzeszeniu SGB

Z Systemu Usług SGB korzysta obecnie 56 banków Zrzeszenia

Jednocześnie w SGB-Banku SA kończą się prace związane z wdrożeniem bezsygnaturowego wykrywania złośliwego oprogramowania na urządzeniach użytkowników bankowości mobilnej.

Nowa funkcjonalność będzie umożliwiała wykrywanie nieznanych dotychczas zagrożeń na urządzeniu mobilnym z wykorzystaniem modułu sztucznej inteligencji.

Rozwiązanie dostępne będzie dla wszystkich użytkowników aplikacji SGB Mobile.

W pakiecie usług SUS znajdują się między innymi: usługa ochrony antyfraudowej FDS (dla bankowości internetowej, mobilnej i kart płatniczych), platforma SGB, usługa AML, Call Center 24h, aplikacja SGB Mobile dla firm, oferta dla młodych, kantor, konto na selfie, kredyt online i cykliczne szkolenia.

Czytaj także: Dwa wdrożenia banków spółdzielczych SGB do SUS w jeden weekend

Źródło: BANK.pl