Raport Specjalny | IT@BANK 2024 | Rewolucja w obsłudze klienta
Sztuczna inteligencja umożliwia wprowadzenie wielu zmian, niekiedy są to wewnątrzfirmowe rewolucje. Dzięki niej udoskonalono personalizację na niespotykaną dotychczas skalę. AI umożliwia bankom tworzenie hiperpersonalizowanych ofert i doświadczeń dla każdego klienta. Analizując ogromne ilości danych o ich zachowaniach, preferencjach i historii transakcji, algorytmy AI mogą przewidywać potrzeby klientów i umożliwić dostarczanie im spersonalizowanych produktów i usług.
Dodatkowo usługi te są dostępne przez całą dobę. Wirtualni asystenci i czatboty oparte na sztucznej inteligencji są w stanie obsługiwać klientów przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, 365 dni w roku. Dzięki temu mogą oni otrzymać pomoc i uzyskać informacje w dowolnym momencie, co znacznie zwiększa ich satysfakcję.
– Od kilku lat personalizujemy rozwiązania i komunikację, ale widzimy, że sztuczna inteligencja daje dzisiaj dużo większe możliwości. Dlatego rozpoczęliśmy w banku projekt hiperpersonalizacji, który będzie kluczowy dla kanałów cyfrowych. Naszym celem jest – jak zawsze – aby każdy klient poczuł się wyjątkowo. Jednak dzięki nowym narzędziom będziemy mogli wynieść doświadczenie użytkownika w aplikacji na jeszcze wyższy poziom – podkreśla Halina Karpińska, dyrektorka Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.
Sztuczna inteligencja umożliwia bankom wykrywanie potencjalnych problemów klientów, zanim oni sami je zgłoszą. Systemy oparte na AI mogą choćby wykryć nietypowe transakcje i powiadomić klienta o potencjalnym oszustwie. Co więcej, automatyzacja wielu procesów, możliwa dzięki AI, pozwala bankom zaoszczędzić czas i zmniejszyć koszty. Dzięki temu mogą one przeznaczyć więcej zasobów na bardziej złożone zadania, które wymagają zaangażowana odpowiednio wyszkolonych osób.
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI