Bankowość i Finanse | Utrzymanie klienta – VISA | Banki mogą zaoferować wiele benefitów i usług dodanych. Które z nich pozwalają utrzymać klientów?

Bankowość i Finanse | Utrzymanie klienta – VISA |  Banki mogą zaoferować wiele benefitów i usług dodanych. Które z nich pozwalają utrzymać klientów?
Fot. stock.adobe.com / tippapatt
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Na rynek wchodzą nowi gracze, w tym fintechy, a bankom coraz trudniej się wyróżnić. Poprzez obudowywanie oferty w benefity i usługi dodane chcą przyciągnąć nowych klientów lub podtrzymać lojalność obecnych. Wyzwaniem jest dobór elementów oferty wykraczających poza podstawowe konto, kartę, lokatę czy kredyt, a kluczem – wiedza o potrzebach konsumenta czy przedsiębiorcy.

Z 4. edycji Badania Benefitów oraz Usług Dodanych Visa Consulting & Analytics1 wynika, że w Polsce dla klientów banków korzystających z oferty podstawowej najważniejsze są nagrody: moneyback, vouchery na zakupy i programy lojalnościowe. Klienci zamożni mają zbliżone preferencje. Wyżej cenią sobie m.in. benefity związane z podróżami, np. zniżki na hotele, ubezpieczenia podróżne czy płatności za autostrady2.

Z kolei firmy oczekują od banków rozwiązań, które pomagają im rozwijać się i ułatwiają prowadzenie biznesu. Dla segmentu SME/SOHO istotne były płatności w czasie rzeczywistym. Wśród kluczowych usług dodanych można wyróżnić też księgowość online, ubezpieczenia działalności firmowej oraz wsparcie w pozyskaniu dodatkowego finansowania3.

Badanie Benefitów oraz Usług Dodanych Visa Consulting & Analytics objęło też najmłodszych klientów banków, w wieku 13–18 lat. Młodzież przede wszystkim ceni sobie usługi i benefity związane z oszczędzaniem pieniędzy, takie jak rabaty czy preferencyjne oprocentowanie oszczędności4.

Jak stworzyć optymalną ofertę usług dodatkowych i benefitów? Visa jest w stanie zaoferować bankom dopasowane do ich potrzeb rozwiązania, które pomogą zwiększyć satysfakcję ich klientów. Dane pozwalają zrozumieć zachowanie konsumentów i klientów firmowych i spróbować przewidzieć ich potrzeby w przyszłości. Ewaluacja wartości, jaką niosą benefity i usługi dodane, pozwala ocenić, które elementy oferty należy wdrożyć, które utrzymać, które zmienić, a które usunąć z oferty banku, by zwiększyć wartość, jaką niosą one dla organizacji i dla jej klientów.


1 Badanie na zlecenie Visa przeprowadzone przez Minds & Roses na próbie 12 200 konsumentów, w segmencie klienta oferty podstawowej, zamożnego, firmowego oraz młodzieży (13–18 lat), zrealizowane w Polsce, Czechach, Rumunii, na Węgrzech oraz Słowacji od czerwca do sierpnia 2023 r. Dane zebrano na podstawie badania internetowego.
2 Ibid.
3 Ibid.
4 Ibid.

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK