Cyberbezpieczeństwo: edukacyjna kampania Santander Bank Polska nagrodzona trzykrotnie na Gali Złote Spinacze 2022
W trakcie Gali towarzyszącej finałowi 20.edycji konkursu, Santander Bank Polska zdobył najcenniejszą, złotą statuetkę w kategorii „Finanse”, oraz dwie brązowe, w kategoriach: „Social Media” i „Content Marketing”.
„Bajki dla dorosłych”, to realizowana od 2021 r. kampania edukacyjna Santander Bank Polska, w której bank w nietypowy sposób przypomina, jak zachować bezpieczeństwo danych online i jak ustrzec się przed przestępcami w sieci. Do realizacji kampanii „Bajki dla dorosłych” wykorzystano motywy prawdziwych oszustw, których ofiarami padali użytkownicy internetu. Na ich podstawie powstały bajki dla dorosłych, w które nie należy wierzyć.
Autorami bajek są popularni pisarze: Janina Bąk, Wojciech Chmielarz i Jakub Szamałek. Ich twórczość przełożono na trzy krótkie filmy, które opowiadają o tym jak dobrze zaplanowana, bajkowa i całkiem niewiarygodna historia może uśpić czujność np. w Internecie i do jakich konsekwencji to prowadzi.
Działania Santander Bank Polska promujące #CyberŚwiadomość
Bank od wielu lat prowadzi działania promujące #CyberŚwiadomość wśród klientów i innych uczestników rynku finansowego. W tym celu Santander Bank Polska realizuje różnorodne inicjatywy edukacyjne, w tym m.in. zeszłoroczne „CyberPrzysłowia”, czy prowadzony przez Fundację Santander program „Seniorzy samodzielni i bezpieczni w sieci”. Bank udostępnia klientom również dodatkowe usługi, takie jak np. „CyberRescue”, która zapewnia bieżące wsparcie ekspertów dotyczące bezpieczeństwa w Internecie. W sytuacji zagrożenia klienci mogą skontaktować się z ekspertami CyberRescue 24 godziny na dobę, poprzez Messengera, wiadomość mailową, rozmowę telefoniczną oraz smsa.
Więcej na temat działań podejmowanych przez bank w celu promocji cyberbezpieczeństwa znaleźć można w Raporcie ESG Santander Bank Polska, na stronie: https://esg.santander.pl/2021/, a wszystkie nagrodzone „Bajki dla dorosłych” obejrzeć można online: Santander.pl/bajki.
Złote Spinacze 2022 zostały rozdane 2 grudnia br. podczas uroczystej gali finałowej konkursu. Jest to najważniejszy konkurs branży PR w Polsce, którego organizatorem jest Związek Firm Public Relations. Co roku, w konkursie wyróżniane i nagradzane są najskuteczniejsze oraz najlepiej prowadzone kampanie komunikacyjne. W tym roku do konkursu zgłoszonych zostało 445 projektów, a grono Jury wyłoniło 110, które rywalizowały o nagrodę Złotego, Srebrnego lub Brązowego Spinacza.